Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-05-13, 14:18
  #49
Medlem
FB-kvinnans avatar
Det senaste är en framställan (den 9 maj) om förlängd åtalstid.
Citat:
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
Förlängning begärs därför till 26 maj 2014 kl 11:00.
Det som kvarstår är resultat av tekniska undersökning från SKL, bl.a. avseende i beslag tagen kniv. Även rättinstyg inväntas.
Troligen kan dock åtal väckas tidigare än den 26 maj men det begärs ändå två veckor.
Det finns fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Någon update på vad det blev för dom?
Citera
2014-05-23, 05:07
  #50
Avstängd
moluskens avatar
http://norrteljetidning.se/nyheter/r...-for-fem-brott

"Mannen har åtalats för hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd, grov misshandel, försök till grov misshandel samt rån."

Nice grannar man har Vågar mig fan inte ut på gatan snart efter mörkrets inbrott!

Lite OffT: En trafik utan dess like i den lägenheten nattetid. Allt från gående, mopedåkande till bilar som kommer, de går in, stannar kort stund och sedan drar igen.. man undrar ju om de har någon typ av försäljning där??
Citera
2014-05-23, 15:55
  #51
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
http://norrteljetidning.se/nyheter/r...-for-fem-brott

"Mannen har åtalats för hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd, grov misshandel, försök till grov misshandel samt rån."

Nice grannar man har Vågar mig fan inte ut på gatan snart efter mörkrets inbrott!

Lite OffT: En trafik utan dess like i den lägenheten nattetid. Allt från gående, mopedåkande till bilar som kommer, de går in, stannar kort stund och sedan drar igen.. man undrar ju om de har någon typ av försäljning där??
Jag vet vem GM är. Dock ingen jag umgåtts med på ett bra tag (då jag brutit kontakten med alla som använder droger), men det skulle endå vara intressant att få veta vad för straff han fick. Sen så är jag rätt så säker på vem din granne är (nämner inga namn). Min gissning är att folk kommer dit, köper lite röka och delar en bong/joint innan dom drar iväg. Du kan ju först testa lägga en lapp i brevlådan där det står att dom får gärna dämpa sig lite. Annars får du väl snacka med hyresväden. Polisen skulle väl vara att ta i.

För övrigt så bor jag inte så långt ifrån dig. Inte lika stökigt här men jag brukar endå vara extra noga med att låsa dörren. Chansen att någon flöddrad pundare springer in är nog inte så stor men risken finns ju.
Citera
2014-05-23, 19:19
  #52
Medlem
FB-kvinnans avatar
STÄMNINGSANSÖKNINGAR

Ansökan om stämning - 2014-05-15:

NARKOTIKABROTT, RINGA BROTT (0201-K112238-14)
Gärning
Emi* Tulev*ll har olovligen använt amfetamin, cannabis, MDAM, MDA, Oxazepam, Nordazepam, Temazepam, Klonazepam och Buprenorfin som allt är narkotika. Det var den 5-12 april 2014 i Rimbo inom Norrtälje kommun eller på annan okänd plats i Sverige.
.........

Ansökan om stämning - 2014-05-16:

1. HOT MOT TJÄNSTEMAN (0201-K110023-14)

Gärning
*mil T*levall har den 10 april 2014 i Rimbo inom Norrtälje kommun angripit polismännen P*trik Gustaf*son och Pet*r Johansson med hot om våld när polismännen skulle gripa honom. Hotet har bestått av att Tulev*ll har lyft en yxa mot polismännen och rört sig mot polismännen med yxan höjd. Hotet var ägnat att framkalla allvarlig fruktan hos Pat*ik Gustaf*son och Pet*r J*hansson.
2. VÅLDSAMT MOTSTÅND (0201-K110023-14)

Gärning
Em*l Tule*all har vid samma tillfälle som i åtalspunkten 1 satt sig till motvärn mot i åtalspunkt 1 angivna polismän i deras myndighetsutövning genom att spjärna emot med och kränga med kroppen samt vifta med armar och ben för att försöka dra sig loss och därigenom hindra polismännen att verkställa gripandet.
3. GROV MISSHANDEL (0201-K112216-14)

Gärning
Emi* Tu*evall har den 12 april 2014 i Rimbo inom Norrtälje kommun tillfogat TE smärta, sårskada och blodvite genom att tilldela honom ett knivhugg i överkroppen.

Brottet bör bedömas som grovt eftersom ett livsfarligt tillhygge har använts och våldet har riktats mot överkroppen. Tu*evall har härigenom visat särskild hänsynslöshet och råhet och våldet har varit livsfarligt.
4. FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL (0201-K112216-14)

Gärning
Emi* Tul*vall har i nära anslutning till åtalspunkten 3 på samma plats försökt att tillfoga CJ smärta och allvarlig kroppsskada genom att försöka hugga eller skära honom med kniv. Försöket har bestått i att Tule*all har lyft kniv mot CJ och huggit eller gjort svepande rörelser med kniven mot CJ.

Det fanns fara för att brottet skulle fullbordas eller så var faran för brottets fullbordan endast på grund av tillfälliga omständigheter utesluten.

Om brottet hade fullbordats borde det ha bedömts som grovt eftersom våldet var livsfarligt och Tulevall visade särskild hänsynslöshet och råhet.
5. RÅN (0201-K112215-14)

Gärning
*mil Tul*vall har den 12 april 2014 i Rimbo inom Norrtälje kommun genom våld och hot om våld olovligen tillgripit kontanter och smycken m.m. från DA. Våldet har bestått av att Tulev*ll har tilldelat DA ett flertal slag mot huvudet så att han föll till marken och därefter tilldelat honom en spark mot kroppen och hotat honom genom att trycka en kniv mot hans hals. Våldet har tillfogat honom smärta, svullnader och sårskador. Hotet har varit ägnat att framkalla allvarlig fruktan för person hos DA.
Citera
2014-05-23, 23:50
  #53
Medlem
Om man spårar bakåt så verkar han vara finne, från far och farföräldrar. Vodka kanske är ute nu för tiden men 'niven' verkar hänga med.
Citera
2014-05-24, 00:39
  #54
Medlem
FB-kvinnans avatar
ET är bland annat alltså misstänkt för grov misshandel - vilket kan ses ur brottsrubriceringarna i den ena av de två stämningsansökningarna jag postade tidigare - misshandel är för övrigt ett brott han är dömd för tidigare.

I belastningsregistret finns som första avsnitt en dom från Attunda TR - B 3365/08, 2008-08-29 - där ET dömdes för misshandel begången 2008-04-21. Påföljden blev ungdomstjänst 30 timmar.

Sedan dömdes han för misshandel (bland annat) igen 2009-02-13 i Norrtälje TR. Målnummer där är B 1962/08. Det rörde sig om två misshandlar i domen, under perioden 2008-08-25–09-21. Påföljd: ungdomsvård, ungdomstjänst 30 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Om man spårar bakåt så verkar han vara finne, från far och farföräldrar. Vodka kanske är ute nu för tiden men 'niven' verkar hänga med.
Kan du säga något mer om hans ursprung? Det enda jag vet är att han är född i Ösmo (i Nynäshamns kommun).
Citera
2014-05-31, 17:47
  #55
Medlem
FB-kvinnans avatar
Mål B 409-14 i Norrtälje

Förhandling var utsatt till igår 30 maj (enligt den senaste uppgiften jag hade inför).


Dessförinnan:

Enskilt anspråk
Den 27 maj yrkade och inkom målsägande TE:s advokat Eric von Platen med skadeståndsanspråk om sammanlagt 20.800 kr, vilket kan ses mer i detalj i länken längst ned. TE, en 23-årig kille från Rimbo. Mer under åtp 3 i (FB) KNIVMAN LÖPTE AMOK i Rimbo - 3 offer (13 april 2014)

Källa
Citera
2014-08-26, 16:02
  #56
Avstängd
moluskens avatar
Samma lägenhet igen...

"Polis fick rycka ut till en adress i Rimbo då närboende trodde det var pågående bråk. Det visade sig vara en ensam man som drabbats av en eventuell psykos efter narkotikaintag.
Mannen kördes till sjukhus för vård. //Kickan"

Ovan saxat från polisen Rimbos facebooksida..

Bor en Seba*tian där tydligen.. Bars ut i bara kalsongerna, i morse vid 07-tiden..
Citera
2014-08-27, 13:37
  #57
Medlem
sibbanns avatar
Blandar man alla de drogerna, framförallt alla olika benzo, är det konstigt om man inte får psykos!
Citera
2014-08-27, 14:09
  #58
Medlem
Aciess avatar
Haha göett o knarka lite, men det är kanske inte så konstigt då det inte finns ett jävla skit att göra i Rimbo.
Bor ej där men vet.
Citera
2014-08-29, 10:23
  #59
Medlem
Det sas på radio för ett par dar sen om att någon blivit dödad "mellan Arlanda och Rimbo", men sedan har jag inte sett något mer om det...? Knarkrelaterat? Det odlas ju en hel del i Rimbos utkanter.
Citera
2014-12-02, 17:45
  #60
Avstängd
moluskens avatar
Nu är han ute ur lägenheten i alla fall!!
Grannarna har tydligen klagat på nattrafiken och fått bort honom.. Ett jävla liv när han drog i helgen, stod på gatan och skrek på en stackars kvinna (mamma?) som var med för att hjälpa till.. Skrek att han lika bra kunde kasta ut möblerna, för de skulle ju ändå ut!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback