Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-04-13, 17:53
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Belöna alla hjälpsamma flashbackare med en bild på "Nått" eller snarare "några" nu, kanske?
Om du förklarar hur man lägger in en profil bild
På IKEA-språk! Annars blir det inget!
Citera
2014-04-13, 17:55
  #62
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Jag hade faktiskt ett konto som hette typ Jessica1985 på Sweclockers som jag använde förut när jag behövde hjälp med något. Fungerade väldigt bra. Vem vet, kanske är det en medelålders MAN med stora bröst vi hjälper här?
Jag tycker att det är all good faktiskt. Precis som soochav nämner här nedanför så är det alldeles för mycket dålig stämning och otacksamma människor här, vilket jag gnälligt brukar påpeka ibland. Jag har viss OCD kring information, och denna tråd innehåller ju massor av hjälp för de som är nya med OSX vilket kan vara nog så förvirrande bara av ren ovana.
Citat:
Ursprungligen postat av soochav
Är det verkligen så? Jag får alltid bra hjälp av människor, även på telefonen om personen inte vet hur jag ser ut. Men det är klart att jag ibland får lite extra bra hjälp om jag frågar vägen och så av manliga könet Men dom precis som jag är bara människor. Jag gillar uppmärksamheten och dom gillar 500cc
Jag tror mest bara att det handlar om att vara trevlig och vilken attityd man har? Om en person är helt grå och tråkig som ibland vissa här är på FB och inte tackar för svar etc så förstår jag att folk fräser åt dom.
Jag har flera ggr skrivit långa svar till personer här på FB och inte ens fått svar eller tack från TS.
Det är kass tycker jag. Jag känner stor ödmjukhet för dom människor som lagt sin egen värdefulla tid på att hjälpa mig här.
Det kan ju vara riktigt härlig stämning här på FB, och denna tråden kanske är ett bra exempel på det.
(men den är ju ny så det kanske kommer fler såna där arga människor och skäller på mig för jag nämnt tuttarna och blonda håret)

On T:Om jag har en pdf? Har jag det?
(är det så som flyg biljetterna kommer innan jag skriver ut dom?)
Den kille är inte född som inte uppskattar snygga men framförallt trevliga tjejer, så det är mest en naturlag som är i spel här. Jag har själv åkt och hjälpt en tjej (600cc) med reservdäck mitt i natten. Det var en väldigt trevlig natt, det var då vi blev tillsammans nämligen. But I digress.

Dina flygbiljetter har dimpit ner i din mail som PDF, och det är bara att klicka, välja "skriv ut" och flyga ut i världen och förgylla en grå tillvaro med ditt leende och snygga former. Vad är det för fel med det? Inget alls faktiskt.
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2014-04-13 kl. 18:03.
Citera
2014-04-13, 18:54
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soochav
Om du förklarar hur man lägger in en profil bild
På IKEA-språk! Annars blir det inget!
Håll musen ovanför skiftnyckeln och skruvmejseln högst upp till höger på sidan (längst till höger i menyn allra, allra högst upp som har valen data, droger, fordon, hem, kultur och så vidare). I menyn som ploppar upp, välj "Kontrollpanel". I den nya sidan, i menyn till höger, välj "redigera avatar". Klicka sedan på knappen under texten "ladda upp en avatar från din dator"

Sedan letar du bara upp en bild, så kan alla på Sveriges största samling av knarkande nazistpedofiler få se hur du ser ut.
Citera
2014-04-13, 19:02
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag tycker att det är all good faktiskt. Precis som soochav nämner här nedanför så är det alldeles för mycket dålig stämning och otacksamma människor här, vilket jag gnälligt brukar påpeka ibland. Jag har viss OCD kring information, och denna tråd innehåller ju massor av hjälp för de som är nya med OSX vilket kan vara nog så förvirrande bara av ren ovana.

Den kille är inte född som inte uppskattar snygga men framförallt trevliga tjejer, så det är mest en naturlag som är i spel här. Jag har själv åkt och hjälpt en tjej (600cc) med reservdäck mitt i natten. Det var en väldigt trevlig natt, det var då vi blev tillsammans nämligen. But I digress.

Dina flygbiljetter har dimpit ner i din mail som PDF, och det är bara att klicka, välja "skriv ut" och flyga ut i världen och förgylla en grå tillvaro med ditt leende och snygga former. Vad är det för fel med det? Inget alls faktiskt.
Gud vad det lät romantiskt! Kan tänka mig att ni hade en magisk natt
600cc är som en hel lekpark av nöje, kan tänka mig att du hade mysigt med dom

Jag tror precis som du säger, att man skall vara trevlig. Det finns många mycket snyggare tjejer än mig som jag känner som inte får alls mycket hjälp från omgivningen. För att dom uttrycker sig som vissa här på FB.
Så det handlar om ens sätt i slutändan. Och att man säger tack när man fått hjälp.
Om killar och tjejer bara hade varit lite mer trevliga mot varandra så hade det blivit mer sex och kärlek åt alla. Win win

Vad det gäller min kärlek till min dator så inser jag nu, tack vare dessa två dagar, att jag varit lite rädd för den och att trycka runt på knapparna. Jag måste sitta mer och knappa runt lite på den och utforska mer bakom varje knapp (lät inte det sexigt? ) så jag lär mig.
Jag inser att detta är någonting man måste lägga tid på, det funkar inte att hålla på som jag gör och ge upp direkt och bara be om hjälp. Utan försöka själv först.
Jag har alla bilder på mina SD kort så det finns inget av värde på datorn jag kan radera när jag knapprar loss.

Jag skall lägga till en profilbild här på FB när jag lärt mig det, så ni ser att jag inte är en medelålders man
Citera
2014-04-13, 19:40
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soochav
Jag skall lägga till en profilbild här på FB
Haha

Bra val. Sådär får man hjälp i datorforumet.

Jag har flickvän, så jag får skriva så.
Citera
2014-04-13, 23:29
  #66
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soochav
Ok, dagens projekt är att ta bort adobe reader och lägga in det igen.
Wish me luck...
Ps. Hoppas din mage mår bättre sommarlov! (jag minns din användare från din tråd i hälsa forumet)
Du behöver egentligen inte Adobe Reader (som andra säger också) förutom vid vissa speciella fall.

Magen mår bättre.
Vårda er hälsa, både den inre och yttre...
Citera
2014-04-14, 00:15
  #67
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soochav
Om du förklarar hur man lägger in en profil bild
På IKEA-språk! Annars blir det inget!

Sådärja! det verkar ju som om det gick bra!? kan man få lite mjölk till kaffet?
Citera
2014-04-14, 00:23
  #68
Medlem
edm4lifes avatar
Den inbyggda webbläsaren Safari (som man surfar hemsidor på) i Mac kan både läsa och skriva ut pdf filer det enda du behöver göra är att klicka på filen, sedan i menyn högst upp välja Arkiv > Skriv ut..

Om det är så att filen är bifogad så kan du ändå öppna den i Safari genom att först ladda ner filen på datorn som vanligt och sedan "högerklicka" på den och välja Öppna med > Safari. Då kommer den upp och du kan enkelt skriva ut filen utan några bekymmer i menyn högst upp.

Högerklicka kan du göra genom att hålla ner "ctrl" knappen samtidigt som du klickar på filen.

Du ska inte komma undan så lätt bara för att du är blond
__________________
Senast redigerad av edm4life 2014-04-14 kl. 00:25.
Citera
2014-04-14, 00:24
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Sådärja! det verkar ju som om det gick bra!? kan man få lite mjölk till kaffet?
?? Visst. Om du förklarar vad det är på Ikea språk

Ok, själv-fixerad som jag är så skulle jag nu vilja byta min skärmsläckare till ett foto på mig själv, hur går jag detta min härliga FB hjälpare?
Citera
2014-04-14, 00:32
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Den inbyggda webbläsaren Safari (som man surfar hemsidor på) i Mac kan både läsa och skriva ut pdf filer det enda du behöver göra är att klicka på filen, sedan i menyn högst upp välja Arkiv > Skriv ut..

Om det är så att filen är bifogad så kan du ändå öppna den i Safari genom att först ladda ner filen på datorn som vanligt och sedan "högerklicka" på den och välja Öppna med > Safari. Då kommer den upp och du kan enkelt skriva ut filen utan några bekymmer i menyn högst upp.

Högerklicka kan du göra genom att hålla ner "ctrl" knappen samtidigt som du klickar på filen.

Du ska inte komma undan så lätt bara för att du är blond
Superbt! Jag blir alltid så trött på att dom envisas med att jag skall hålla på och krångla med att ladda ner ett helt jävla program för att skriva ut en biljett eller tex läsa någon krönika/bifogad fil etc.
Så nu skall jag ut och surfa runt lite efter såna situationer och se om jag kan utöva ditt tips
Komma undan lätt? Jag har ju fan inte gjort något annat på hela helgen än att dadda med min dator!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback