Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-13, 00:26
  #13
Medlem
jag kör comodo.. men den flaggar ju upp allt möjligt jag inte har en aning om vad det är...
Citera
2014-04-13, 01:18
  #14
Medlem
m0nkees avatar
Om det nu har med ditt jobb att göra så kan jag kanske komma med en annan idé i stället för
att svara på grundfrågan då flertalet redan gjort det.

Vad sägs om att t.ex ha en extern hårddisk med allt material på? Du kan sedan jobba ifrån
denna eller flytta över det till datorn, jobba, spara och sedan flytta tillbaks.

Det finns även hårddiskar med lösenordsskydd om det är intressant.
Citera
2014-04-13, 09:23
  #15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvit
jag kör comodo.. men den flaggar ju upp allt möjligt jag inte har en aning om vad det är...

Då ska du konfigurera Comodo enligt denna guide http://www.techsupportalert.com/cont...o-firewall.htm för maximal säkerhet och enkelhet så slipper du de onödiga pop upsen .

Använd dig av egenskapen som finns i Comodo för att skydda foldrar/filer samt använd t.e.x Truecrypt sen är du fantastiskt säker och om du är en normal användare med d.o tillhörande risk mönster så kan jag garantera att du aldrig kommer att få det du skyddat snott . Comodo har ju sitt HIPS eller Defence + och det tillsammans med ett bra Av och regelbunden skanning med olika bra sådana samt Truecrypt gör att du sitter så säkert .

Men , som det skrevs i ett annat inlägg - lägg det känsliga externt tillsammans med diverse säkerhets arrangemang både extern och intern så är du ännu säkrare än ovan .
Citera
2014-04-13, 09:44
  #16
Medlem
Tack för tipsen..

Jag kör comodo och Microsoft endpoint som antivirus, äkta variant.

Men problemet är att mitt arbete kommer vara med i ett tv program som har 2.7 miljoner tittare i USA och Canada, samt än fler i resten av världen då allt hamnar på bukten efter sändning. Jag har redan haft ett social engineer försök på mig, nån tölp försökte stjäla inlogg till email.

Därför måste jag ha en rock solid setup. Men jag är ingen IT-expert. Skall jag alltså gå igenom comodo inställningarna samt göra en truecrypt enhet? Jag behöver 150 Gb truecrypt och jag kan inte ha extern disk blir för jobbigt då jag åker omkring hela tiden. Måste vara internt i datorn. Kan man ha så stora truecrypt enheter?
Citera
2014-04-13, 09:46
  #17
Medlem
jag menar om nån liten ryskt black hat hacker verkligen ger sig faan på att ta sig in, och han är skillad, kommer han att lyckas även om jag har ovanstående setup?
Citera
2014-05-19, 01:34
  #18
Medlem
TrueC kan vara hur stora som helst. Men de skyddar ju bara hårddisken, inte att nån sitter och kollar på din internettrafik eller hackar dig medans datorn är på

Om en skillad blackhattare verkligen försöker sig in så finns det all anledning vara orolig. Uppdatera ditt OS hela tiden för han försöker leta hål och skadlig programvara från tidigare versioner han kan ta sig in genom. Kanske skicka över trojaner via email som han vill du ska klicka på m.m men det finns säkert mer avancerade saker idag också

Men här på flashback får du inget veta, folk här har ingen koll de gillar att tro det dock. Du får nog gå djupare. Anställ en riktig kille istället?
__________________
Senast redigerad av akasa 2014-05-19 kl. 01:36.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback