Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 10:13
  #25
Medlem
qdqdqs avatar
dom består av det jag inte får i mig via kosten, och det varierar vad jag får i mig ifrån kosten.
Citera
2014-04-20, 10:21
  #26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
dom består av det jag inte får i mig via kosten, och det varierar vad jag får i mig ifrån kosten.
Även kreatin?
Citera
2014-04-20, 21:42
  #27
Medlem
kalkys avatar
Omega3, D-vitamin under vinterhalvåret. Ibland blir det någon multivitamin brustabletter också.
Citera
2014-04-21, 11:02
  #28
Medlem
TopLELs avatar
Proteinpulver från Musclepharm eller Gaspari Nutrition.
Kreatin (CreaKong) från Mutant
Multivitamin.
Omega 3 kapslar.
Serious Mass gainer.
Citera
2014-04-21, 11:20
  #29
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Aminosyror (utan kolhydrater och kalorier) och whey 100 och järntabletter.
Är inte vegetarian men har på gränsen till för lågt blodtryck så järnet hjälper mig att hålla det på en stabil nivå.

Bara så du vet har aminosyror kalorier.
Citera
2014-04-21, 13:03
  #30
Medlem
Zink tabletter då och då, 15 mg. Behövs inte mer än så. De flesta får inte i sig den dagliga mängden zink 9-10 mg via föda. Sedan så gör man av med en del zink vid träning så det brukar leda till brist. Zink är förövrigt den mineral som världsbefolkningen har störst brist utav. Underskattad mineral som påverkar mycket i kroppen.

Käkar även kokosfett som har grymma fördelar, läs på om det vetja!
__________________
Senast redigerad av Halshuggning 2014-04-21 kl. 13:06.
Citera
2014-04-21, 13:22
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Zink tabletter då och då, 15 mg. Behövs inte mer än så. De flesta får inte i sig den dagliga mängden zink 9-10 mg via föda. Sedan så gör man av med en del zink vid träning så det brukar leda till brist. Zink är förövrigt den mineral som världsbefolkningen har störst brist utav. Underskattad mineral som påverkar mycket i kroppen.

Käkar även kokosfett som har grymma fördelar, läs på om det vetja!

Har herren någon länk där man kan läsa på om det? För allt jag får fram är sidor till LCHF fanatiker och skumma bloggar när jag googlar på det.
Citera
2014-04-21, 17:09
  #32
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Zink tabletter då och då, 15 mg. Behövs inte mer än så. De flesta får inte i sig den dagliga mängden zink 9-10 mg via föda. Sedan så gör man av med en del zink vid träning så det brukar leda till brist. Zink är förövrigt den mineral som världsbefolkningen har störst brist utav. Underskattad mineral som påverkar mycket i kroppen.
Precis, då och då. För långtidssupplementering av 15mg zink varje dag verkar inte riskfritt om man äter bra i övrigt. Så jag gör likadant med zink, d v s då och då.

I övrigt äter jag rätt mycket kosttillskott för närvarande. HMB, Omega-3, magnesium, l-carnitin, beta-alanin, kreatin och vassleprotein på daglig basis. Sen har jag koffeintabletter, zink som nämnt ovan, c-vitamin brus och lite annat som jag tar då och då beroende på hur dagens kosthållning varit. D-vitamin har jag tagit dagligen men kommer skala ner och plocka bort helt ju mer solen skiner
Citera
2014-04-21, 17:34
  #33
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Har herren någon länk där man kan läsa på om det? För allt jag får fram är sidor till LCHF fanatiker och skumma bloggar när jag googlar på det.

Det är bara gott mr. jaggillarmat. Ett subsitut till olivolja i matlagning eller liknande.
Citera
2014-04-21, 17:38
  #34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det är bara gott mr. jaggillarmat. Ett subsitut till olivolja i matlagning eller liknande.

Nog för att jag gillar kokos men om det bara är för smaken så ser jag inte riktigt poängen med det för här i affärerna så är det överdrivet dyrt med kokosolja och kokosfett. Om jag inte minns fel har det en högre rykpunkt vilket visserligen kan vara bra ibland men då finns det ju även andra oljor man kan kolla på.
Citera
2014-04-21, 19:18
  #35
Medlem
Torasts avatar
1 st ABCDE-vitamin till morgonmackan. Äter nästan bara mat lagad på riktiga råvaror så jag får nog egentligen i mig allt som behövs.
Citera
2014-04-21, 20:03
  #36
Medlem
N00biies avatar
Proteinpulver, malto och bcaa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback