Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 18:09
  #541
Medlem
MitchRapps avatar
Ja men det skiljer ju bara lite mellan varje plats på listan så med dagens system skulle det vara mer lönsamt då man får en hel miljon mer än alla andra lag.

Tror knappast att en rik affärsman köper ett lag för att vinna serien när det skiljer någon miljon mellan topplatserna.

Samma affärsman kan ju göra det idag ock få måndubellt mer genom att ta upp tex ett HA lag till SHL.

Nu lämnar jag det här. Förstår inte hur du tänker eller vad du ör ute efter.
Citera
2018-06-16, 20:05
  #542
Medlem
brutalares avatar
14 lag är bra, där ska vi stanna. Dessa förändringar skulle vara bra:

- Ta bort Powerbreak
- Inför möjlighet att ta in starköl direkt till läktaren (Kanske begränsa till vissa sektioner så inte barnfamiljerna skräms bort)
- Ta bort åttondelsfinalerna
- Inför någon form av intressebaserat TV-avtal så vi får se de mest publikdragande lagen i SHL och inte Hockeyallsvenskan
- Lag 14 åker ur direkt mot vinnaren i HA
- Offentliga löner
- Sänk straffet för fighting första gången (Bara just den matchen) och inte fler matcher

Med dessa så har vi kommit en bra bit på vägen. Sedan gäller det ju att vissa lag (Stockholmslagen) behöver en fräschare arena.
Citera
2018-06-18, 21:45
  #543
Medlem
MitchRapps avatar
Intressant info för discussion om tvtittande och genererade värde.

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-la...st-tv-tittare/
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2018-06-18 kl. 21:47.
Citera
2018-09-19, 19:53
  #544
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
* Domarna ska ge fan i att ge sig in i slagsmål och bryta upp så fort dom ser nåt.

* Mål ska INTE dömas bort för att en spelare nuddar målvakten.

* Föreningarna ska sluta tjata om ''värdegrund''. Det är det som gör att varenda spelare idag är totalt slätstruken och att det inte kommer fram nya profiler.
Citera
2018-09-19, 20:26
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Intressant info för discussion om tvtittande och genererade värde.

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-la...st-tv-tittare/
Hur har man kommit fram till den siffran, 113 miljoner tittare? Hur många matcher spelade man, 70? Det skulle bli ungefär 1.6 miljoner tittare per match. C-more hare väl inte närheten av så många abonnemang? Avgörande finalen brukar väl ses av en dryg miljon?
Citera
2018-09-19, 23:24
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur har man kommit fram till den siffran, 113 miljoner tittare? Hur många matcher spelade man, 70? Det skulle bli ungefär 1.6 miljoner tittare per match. C-more hare väl inte närheten av så många abonnemang? Avgörande finalen brukar väl ses av en dryg miljon?

Tror det handlade om att många miljoner exponerats för tv-sänt material på grund av CHL-final och Elias Pettersson, inte att 1.6 miljoner såg Karlskrona-Växjö.
Citera
2018-10-20, 16:43
  #547
Medlem
Cmore är döende!1.6 miljoner tittare per match LOL snacka om fake news
Citera
2018-12-28, 14:42
  #548
Medlem
foxtrouts avatar
Varför gör man inte en Winter Classic i Stockholm på Stockholmsstadion mellan DIF och FBK? Känns inte som man gör något åt SHL på förbundet (självspelande piano). Tråkigt.
Citera
2018-12-29, 15:17
  #549
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
14 lag är bra, där ska vi stanna. Dessa förändringar skulle vara bra:

- Ta bort Powerbreak
- Inför möjlighet att ta in starköl direkt till läktaren (Kanske begränsa till vissa sektioner så inte barnfamiljerna skräms bort)
- Ta bort åttondelsfinalerna
- Inför någon form av intressebaserat TV-avtal så vi får se de mest publikdragande lagen i SHL och inte Hockeyallsvenskan
- Lag 14 åker ur direkt mot vinnaren i HA
- Offentliga löner
- Sänk straffet för fighting första gången (Bara just den matchen) och inte fler matcher

Med dessa så har vi kommit en bra bit på vägen. Sedan gäller det ju att vissa lag (Stockholmslagen) behöver en fräschare arena.

Sänk straff för fighting? Nej tillåt det helt istället! Och in med heta brudar som hejarklacken under halvtid.
Citera
2018-12-29, 16:53
  #550
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Varför gör man inte en Winter Classic i Stockholm på Stockholmsstadion mellan DIF och FBK? Känns inte som man gör något åt SHL på förbundet (självspelande piano). Tråkigt.
Jag har för mig att Järnkaminerna ställer sig emot sådant för att det är ett jippo. Men att ha ett sådant evenemang en gång tror jag skulle vara väldigt bra reklam för hockeyn i Stockholm.
Citera
2018-12-30, 11:25
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag har för mig att Järnkaminerna ställer sig emot sådant för att det är ett jippo. Men att ha ett sådant evenemang en gång tror jag skulle vara väldigt bra reklam för hockeyn i Stockholm.

Järnkaminerna förstår inte sitt eget bästa, det vet alla som följer hockey i allmänhet och Stockholmshockeyn i synnerhet. Självklart ska vi återinföra winterclassic, men inte ute i varenda buske som det urartade till förra gången, utan det ska vara mellan gamla klassiska lag som har supportrar även utanför sin hemort. En winterclassic på stadion mellan DIF och FBK hade varit perfekt för att få upp intresset för hockey i Stockholm.
Citera
2018-12-30, 17:43
  #552
Medlem
soundchecks avatar
Jag inser att flera av mina punkter är orealistiska önskedrömmar, men okej:

- Bort med reklamen på matchtröjorna
- Färre lag
- Färre matcher, högst en-två matcher i veckan
- Färre utlandsspelare
- Billigare öl
- Tillåt bråk i mycket högre utsträckning och lägre straff när dessa sker
- Sluta med att kvitta utvisningar
- Utvisning när det inte blir mål vid straff
- Bättre och mera varierad musik
- Cheerleaders eller liknande vid "större" matcher
- Bättre speakers, tänk amerikanskt
(- Möjlighet att välja TV-kommentatorer som håller på ens lag)
Citera
shl

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback