Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-04-12, 01:10
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det beror på företagets storlek/omsättning/etc. Men jag tycker att sånt bör ligga på ekonomiavdelningen.
Om vi säger att jag erbjuds att skriva kontrakt, borde inte detta ha gjorts innan det isåfall?
Vill inte liksom börja och sedan nästa dag, "Vi tog en kreditupplysning, hejdå!"
Citera
2014-04-12, 02:28
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Javisst. Jag vägrar också kort med eget betalningsansvar. Men det kan ju bli så att arbetsgivaren då väljer en annan kandidat.

Äh, jag tycker det låter som om du och jag egentligen är ganska överens om "hur det funkar" ute på företagen?

Jeppp det är vi nog.
Citera
2014-04-12, 11:42
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Jag har kommit ganska långt i processen och varit på arbetsplatsen totalt 3 gånger för att ha personliga samtal med olika anställda.

I mina arbetsuppgifter ingår att boka samt betala resor åt andra anställda på företaget. Kommer alltså få ett företagskort av något slag. Som sagt, kommer de med stor sannolikhet ta en kreditupplysning på mig för det?

Har urusel kredithistorik pga tidigare misstag i livet som jag skäms för. Har ca 20k i skuld hos KFM.


du såg väl på aktuellt igår anna maria coraza bild eu represenant har 200.000 skuld hos kronofogden och många eu kandiader hade skulder hos kronofogden .

20k är inte mycket skuld det kan du betala med 1-2 löner

LYCKA TILL PÅ .......TIPSET
Citera
2014-04-15, 21:17
  #40
Medlem
En liten update:
Har nu blivit erbjuden att skriva kontrakt!
Om kreditupplysning har gjorts så borde det väl ha gjorts innan detta ?
Citera
2014-04-15, 21:22
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
En liten update:
Har nu blivit erbjuden att skriva kontrakt!
Om kreditupplysning har gjorts så borde det väl ha gjorts innan detta ?

Där ser man!
Citera
2014-04-15, 21:23
  #42
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
En liten update:
Har nu blivit erbjuden att skriva kontrakt!
Om kreditupplysning har gjorts så borde det väl ha gjorts innan detta ?
Du är i mål. skriv på. Grattis!
Citera
2014-04-15, 21:29
  #43
Medlem
javlahelvetes avatar
Grattis TS

Kan för övrigt säga att jag har ett par hundra tusen på KFM privat men har kredit kort på jobbet på 100K har aldrig hört om att kreditupplysning görs på en anställd.
Citera
2014-04-22, 22:53
  #44
Medlem
Hur ofta använder sig ett företag av ett externt lönekontor?
Är nämeligen rädd nu att KFM skulle göra en utmätning och min chef får reda på detta och därmed upphäva min provanställning pga det.
Borde jag kontakta KFM och be dem om råd?
Citera
2014-04-22, 23:08
  #45
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Hur ofta använder sig ett företag av ett externt lönekontor?
Är nämeligen rädd nu att KFM skulle göra en utmätning och min chef får reda på detta och därmed upphäva min provanställning pga det.
Borde jag kontakta KFM och be dem om råd?

Hur långt är ett snöre? Det är vanligt förekommande att man använder externa partners för lönekörningarna. Men, oavsett om lönekontoret är internt eller externt så kommer din chef med absolut största sannolikhet att få reda på att en utmätning görs.

Fast KFM kommer ju inte att få reda på att du jobbar fören de tar in nästa deklarationsunderlag... Ja, såvida du inte har otur och det råkar vara just under provanställningen de gör nästa periodiska undersökning av dig, för då kan det också komma fram att du har nytt jobb.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback