Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 18:24
  #3241
Medlem
Jag är väldigt okunnig när det kommer till weed men jag köpte det här (har såklart mer) men ca 5g dock har jag ingen aning vad det här är eftersom de inte ser ut som det weedet jag har rökt förut, någon som kan hjälpa till o skriva vad det är? https://m.imgur.com/gallery/MZ8JSwH
Citera
2017-05-30, 18:34
  #3242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenOHasch
Jag är väldigt okunnig när det kommer till weed men jag köpte det här (har såklart mer) men ca 5g dock har jag ingen aning vad det här är eftersom de inte ser ut som det weedet jag har rökt förut, någon som kan hjälpa till o skriva vad det är? https://m.imgur.com/gallery/MZ8JSwH
Någon sorts hasch.
Citera
2017-05-30, 20:06
  #3243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuggerfan123
Hur mycket måste man röka för att bygga tolerans? Säg att jag bara röker på helger/2 dagar i veckan kommer det bygga tolerans?
Det är väldigt individuellt men du borde klara dig. Märker du själv att du behöver öka mängden för att komma lika högt så får du trappa ner lite till.
Citera
2017-05-30, 20:11
  #3244
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Jag är ganska säker på att det stämmer.

Källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1326277
Svårt att dra några slutsatser efter att bara ha läst sammanfattningen av studien, men av den att döma ser jag ingenting som tyder på att det du säger stämmer. Tvärt om skriver de att cannabisen dämpar alkoholhalten.
Citera
2017-06-03, 20:09
  #3245
Medlem
TarzansFarsas avatar
Någon mer som lägger cigg i pappret, rullar och slickar sen tar ut ciggen och lägger i rökat för hand i gåsen?
Citera
2017-06-03, 22:54
  #3246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Någon mer som lägger cigg i pappret, rullar och slickar sen tar ut ciggen och lägger i rökat för hand i gåsen?

Man vill att den ska vara konformad så nej. Har man bara vanliga rizzlor så duger det men det pappret är skit.
Citera
2017-06-05, 00:24
  #3247
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Någon mer som lägger cigg i pappret, rullar och slickar sen tar ut ciggen och lägger i rökat för hand i gåsen?

Du menar att man rullar en kon antar jag.
Ja jag gjorde det när jag var nybörjare. Sen spenderade jag någon timme på att lära mig rulla på riktigt.
Citera
2017-06-05, 09:19
  #3248
Medlem
serubs avatar
Hej.

Hur får jag det att brinna mer i mitten när jag rullar en joint? Ibland när jag rullar så brinner ena sidan på så in åt helvete och den andra halkar efter. Det blir även så att självaste utsidan brukar brinna men ibland blir det kvar lite i mitten.

Rullar med OCB och endast rent.

Tacksam för svar.
Citera
2017-06-05, 09:30
  #3249
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Hej.

Hur får jag det att brinna mer i mitten när jag rullar en joint? Ibland när jag rullar så brinner ena sidan på så in åt helvete och den andra halkar efter. Det blir även så att självaste utsidan brukar brinna men ibland blir det kvar lite i mitten.

Rullar med OCB och endast rent.

Tacksam för svar.

Som akutlösning så slickar du på fingret och typ penslar med det på den sidan som brinner för snabbt. För att problemet inte ska uppstå.
Packa ganska hårt och så det viktigaste av allt, låt spliffen vila mellan blossen, längre än vad du tror är en bra tumregel.
Citera
2017-06-05, 13:30
  #3250
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Hej.

Hur får jag det att brinna mer i mitten när jag rullar en joint? Ibland när jag rullar så brinner ena sidan på så in åt helvete och den andra halkar efter. Det blir även så att självaste utsidan brukar brinna men ibland blir det kvar lite i mitten.

Rullar med OCB och endast rent.

Tacksam för svar.
När du rullar rena gåsar så blir det oftast "småklumpigt" utan att du tänker på det och i vissa fall även med grinder.
Det som hjälper är väl antingen att du rullar med 5-10% tobak i gåsen så att det brinner "jämnare" eller att du rullar försiktigare och har koll på "klumparna" osv.
Som tidigare har sagt så ska du väl försöka att packa med en cigg när du har rullat färdigt men inte stängt toppen.
Enda nackdelen med det är att du kanske inte riktigt vet hur hårt du ska packa den och det kan resultera i att det inte kommer igenom någon luft alls å du får rulla om den.
Men testa dig fram
Citera
2017-06-05, 13:48
  #3251
Medlem
Fagerhults avatar
Känner igen större skillnad på Indica och Sativa. Normalt?

Sativa kostar ju runt 200kr mer än indica
Citera
2017-06-06, 12:45
  #3252
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Känner igen större skillnad på Indica och Sativa. Normalt?

Sativa kostar ju runt 200kr mer än indica
Om det faktiskt är Indica och Sativa så borde det vara skillnad, om du nu får olika sorter av din kran.
Indica är "body high", Sativa är "mental high".
Det ska inte vara någon prisskillnad alls, såvidare inte din kran blåser sina kunder och säger att det är renodlad OG Kush, transporterad från Kalifornien, och på så sätt kräver 200kr extra.
Oavsett vad är det jävligt dåligt av hen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback