Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 18:58
  #1
Medlem
snillet_1s avatar
1999 grundade Mattias Göransson fotbollsmagasinet Offside tillsammans med Tobias Regnéll. 2002 tilldelades M.G och Regnéll Stora Journalistpriset som "årets förnyare". 2008 drog man igång den samhällsorienterade tidskriften Filter.

Nåväl, på senare tid har Göransson främst gjort sig känd som Hannes Råstams "efterträdare" i Quick-soppan och de arbetade nära det sista året innan Råstam tragiskt nog förlorade kampen mot cancern.

Efter denna enkla presentation följer alltså en fråga:

Finns det något saftigt skvaller om denne journalist?
Citera
2016-10-06, 21:27
  #2
Medlem
Förmodligen inte. Göransson verkar vara en hyfsat normal typ. Gillade honom dock i senaste Opinion Live där han klädde av de som försöker hetsa och desinformera gentemot Ryssland.
Citera
2016-10-07, 11:11
  #3
Medlem
macys avatar
Uffe Lundell stal hans flickvän en gång för länge sedan. Blev en löpsedel av det hela.
Citera
2017-12-08, 00:37
  #4
Medlem
snillet_1s avatar
Släppt en bok nyligen som heter Björnen kommer! : om ryssrädsla, mönsterseende och militära misstag. Handlar om alla felaktigheter kring Rysslands påstådda angrepp på Sverige i olika avseenden.

Har en röst som är ganska lik Ivar Arpis. Eller om det är tvärtom.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-12-08 kl. 00:44.
Citera
2017-12-08, 11:43
  #5
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Släppt en bok nyligen som heter Björnen kommer! : om ryssrädsla, mönsterseende och militära misstag. Handlar om alla felaktigheter kring Rysslands påstådda angrepp på Sverige i olika avseenden.

Har en röst som är ganska lik Ivar Arpis. Eller om det är tvärtom.
Göransson och Mikael Holmström har debatterat boken i SR P1 för någon månad sedan. Holmström påstod att boken hade många faktafel. De har visst "mötts" på flera arenor under hösten angående bokens ämne.
Citera
2018-05-26, 00:19
  #6
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Göransson och Mikael Holmström har debatterat boken i SR P1 för någon månad sedan. Holmström påstod att boken hade många faktafel. De har visst "mötts" på flera arenor under hösten angående bokens ämne.

Jag har sett dig skriva en del i Palme-tråden. Vad tycker du om Filters senaste artikel och Göranssons agerande i samband med det?

Citat:
Det är dock inte alla som tror på "lösningen" och att Thomas Pettersson och Mattias Göransson hittat Palmes mördare. Bland annat har Gunnar Wall sagt till SVT att han tycker tidningen tar till alldeles för stora ord.

– Det är inte lätt för de som jobbat med det här tidigare. Personer som Gunnar Wall har sina favorithypoteser, vilket gör att det är svårt att ta in. Man måste läsa texten två gånger, för det som är själva kärnan i scoopet är inte att det är en konstig gärningsman, utan det är den enklaste lösningen: han är på platsen, ser ut som mördare, beter sig som en, har skjutvana och motiv. Hade det här kommit fram våren 1986 hade han varit dömd för längesen. Det stora scoopet är dock polisen felaktiga utredningsanförande med utredningsmissar, att smälta och förstå, säger han och fortsätter:

– Förstår man att det är det stora scoopet leder det till slutsatsen att det som arbetats med i 32 år varit fel. Allt har gjorts i onödan och man har tvingats sig fram till detta eftersom polisen själv uteslutit gärningsmannen. De har bundit sig vid masten och bara letat efter misstag. Alla teorier och allt som lagts fram som inte rör Skandiamannen är snömos.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...arningsmannen/

Stora ord som brukligt från göteborgaren. Tyvärr tycker jag mest att han sänker sitt förtroendekapital ganska rejält här.
Citera
2018-05-30, 17:59
  #7
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har sett dig skriva en del i Palme-tråden. Vad tycker du om Filters senaste artikel och Göranssons agerande i samband med det?



https://www.resume.se/nyheter/artikl...arningsmannen/

Stora ord som brukligt från göteborgaren. Tyvärr tycker jag mest att han sänker sitt förtroendekapital ganska rejält här.
Det tycks som Mattias Göransson har gått med i "Quick-laget" här. Han har intagit Gubb-Jan Stigsons quickposition fast i palmemordet och det är väldigt ironiskt.

Sakmaterian tas bäst där diskussionen pågår: i Palmeakuten.
Citera
2018-05-30, 18:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det tycks som Mattias Göransson har gått med i "Quick-laget" här. Han har intagit Gubb-Jan Stigsons quickposition fast i palmemordet och det är väldigt ironiskt.

Sakmaterian tas bäst där diskussionen pågår: i Palmeakuten.

Jag misstänker att han även blivit Putinist genom U-båts artiklarna, i nuläget tillhör han sidan som säger att Ryssland är det minsta hotet mot Baltstaterna, Finland och övriga norden.

Jag har skickat en hel del tips på hur man kan följa olagliga ryska transporter via Sverige via mobilappar som följer flygplan, båtar och där varje båt är noggrant registrerade, jag visade på bevis på ryska lastbåtar som är ombyggda för att kunna plocka in en Ubåt och hur dom sedan ligger strax utanför svenska vattengränsen i flera veckor i sträck och trots detta så kan man läsa info om båten att den skulle varit i Marocko en vecka tidigare, Göransson blundade för denna app.

Så jag börjar undra vad som egentligen hänt med honom.
Citera
2021-09-29, 00:41
  #9
Medlem
snillet_1s avatar
Tidigare idag avslöjade Mattias Göransson att det visst finns en sekt vars huvudfråga är Estonia-olyckan:

https://twitter.com/goransson_m/stat...82059169292289

Skulle vilja höra lite mer om den, har den nån officiell ledare? Kan man gå med i den?

En annan sekt jag har hört lite om är annars Skandiamannen-sekten, i vissa fall benämnd som Engström-sekten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback