Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 11:57
  #1
Medlem
Hej!

Som rubriken lyder vill jag börja med en träningsinstagram. Jag har tränat seriöst i ca 3 år och mina planer är att nästa sommar göra min första tävling i Mens Physique.

Det jag undrar är helt vad som kan vara bra att tänka på för att man ska lyckas bra med sin instagram, alltså få mycket följare och nå ut till mycket folk. Kanske vanliga misstag som folk inte uppskattar osv.?

Mvh, Yepps
Citera
2014-04-11, 12:06
  #2
Avstängd
Alltidxxs avatar
Är du på riktigt?
Citera
2014-04-11, 12:11
  #3
Medlem
HaveFuns avatar
Se till att ta mycket curlbilder och endast ta bilder när du har mycket pump
Citera
2014-04-11, 12:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yepppz
Hej!

Som rubriken lyder vill jag börja med en träningsinstagram. Jag har tränat seriöst i ca 3 år och mina planer är att nästa sommar göra min första tävling i Mens Physique.

Det jag undrar är helt vad som kan vara bra att tänka på för att man ska lyckas bra med sin instagram, alltså få mycket följare och nå ut till mycket folk. Kanske vanliga misstag som folk inte uppskattar osv.?

Mvh, Yepps

Lägg inte upp bilder mat eller kosttillskott, ingen vill se sådant
Citera
2014-04-11, 13:00
  #5
Medlem
mitt råd är att inte göra en instagram överhuvud taget
Citera
2014-04-11, 15:33
  #6
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Om du nu vill få massor av följare så gäller det att du har gjort ett namn av dig själv innan. Att starta en instagram nu och lägga upp bilder, när du spänner dig varje dag, kommer troligtvis bara irritera din vänner.

Jag har några som lägger upp bilder när de gymmar etc, inga stora snubbar utan bänkar ca 80 kg. Dessa personer lägger upp bilder som om de vore Arnold, vilket irriterar många.
Citera
2014-04-11, 18:59
  #7
Medlem
Använd ordet squat. Använd alltid filter. Ta pumpbilder på dig från en konstig vinkel. Lägg upp din fina sallad du åt till lunch. Och sist men inte minst.. Hitta på en cool hashtag. Typ #kämpa_alltid
Citera
2014-04-11, 22:48
  #8
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zimos
Använd ordet squat. Använd alltid filter. Ta pumpbilder på dig från en konstig vinkel. Lägg upp din fina sallad du åt till lunch. Och sist men inte minst.. Hitta på en cool hashtag. Typ #kämpa_alltid
Jahopp.. Nu får jag hitta på en ny. Tack så mycket...
Vad tror ni om #4everPump?
___________________

Det jag skulle följa om jag följde nått på insta skulle vara nån som visar bra disciplin/inställning/filosofi/attityd och har mycket kunskap samt kan formulera sig bra/roligt.
Bra resultat och vältagna bilder är ju inte fel heller.

Eller en komplett clown.
Citera
2014-04-12, 11:19
  #9
Medlem
Mogelkryddans avatar
Hashtagga allting

#Aldrigvila #flagom #ruaware #minresaräknas #mmsports #mensphysique #healthy #trainlikeagod #eatlikeagod #eattogrow #flagnorfail
Citera
2014-04-12, 19:41
  #10
Medlem
Börja dopa dig och sedan gör allt för att framställa dig som 100% ren och få folk att tro att om dom följer dig och tar del av dina tips så kommer även dom få lika otroliga resultat på hur kort tid som helst. Jag skulle säga att det är så dom flesta lyckas.
Citera
2014-04-13, 08:54
  #11
Medlem
Haha! Hitta en bra spegel och placera den på ett ställa där ljuset är riktigt och hitta sedan ett riktigt bra instagramfilter! Det är helt sjukt vad dom flesta instagram fitnessprofiler jobbar med detta. Jag har stött på folk som ser helt enorma ut på instagram i verkligheten där dom varit riktigt små.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback