Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-12, 16:10
  #37
Medlem
Trollishs avatar
Du ser själv inget positivt med det hela men du inser att det troligtvis kommer få negativa konsekvener?
Vad tänker du med?

Blir roligt på dagis när barnens föräldrar upptäcker bloggen och dom tar avstånd från dig och din familj.
Vad tycker din respektive om det hela?

Hon kommer bli dömd efter dina handlingar, stäng ner bloggen och fokusera på dina nära istället för att sitta och röka hasch och pilla på datan.
Citera
2014-04-12, 16:21
  #38
Medlem
Khezarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Du ser själv inget positivt med det hela men du inser att det troligtvis kommer få negativa konsekvener?
Vad tänker du med?

Blir roligt på dagis när barnens föräldrar upptäcker bloggen och dom tar avstånd från dig och din familj.
Vad tycker din respektive om det hela?

Hon kommer bli dömd efter dina handlingar, stäng ner bloggen och fokusera på dina nära istället för att sitta och röka hasch och pilla på datan.

Du läser ju inte vad jag skriver och jag börjar fundera på om ditt namn tyder på att du verkligen är ett troll.
För det första, jag ser positivt på att ha en blogg och att få skriva av mig vad jag tänker, funderar på och känner inför det hela. Det kommer inte få negativa konsekvenser eftersom jag håller mig lugn. Kanske inte framgått?
Dagis kommer jag ta upp i ett senare skede, men vi har planer för hur det ska lösas. Långt kvar. Och hur fan skulle de kunna veta att det är mig det handlar om och mitt barn? Nä, precis. Fortfarande anonym du vet.

Jag fokuserar på mina nära och eftersom du inte verkar ha läsförståelse så säger jag det än en gång. Jag sitter inte och röker hasch och pillar på datorn. Har sagt högt och tydligt i tråden flera gånger att jag inte röker just nu utan kommer röka igen, sen, vid speciella tillfällen.

Ha en trevlig lördag, det ska jag ha i alla fall!

Peace
Citera
2014-04-12, 18:09
  #39
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khezarm
Du läser ju inte vad jag skriver och jag börjar fundera på om ditt namn tyder på att du verkligen är ett troll.
För det första, jag ser positivt på att ha en blogg och att få skriva av mig vad jag tänker, funderar på och känner inför det hela. Det kommer inte få negativa konsekvenser eftersom jag håller mig lugn. Kanske inte framgått?
Dagis kommer jag ta upp i ett senare skede, men vi har planer för hur det ska lösas. Långt kvar. Och hur fan skulle de kunna veta att det är mig det handlar om och mitt barn? Nä, precis. Fortfarande anonym du vet.

Jag fokuserar på mina nära och eftersom du inte verkar ha läsförståelse så säger jag det än en gång. Jag sitter inte och röker hasch och pillar på datorn. Har sagt högt och tydligt i tråden flera gånger att jag inte röker just nu utan kommer röka igen, sen, vid speciella tillfällen.

Ha en trevlig lördag, det ska jag ha i alla fall!

Peace


Då önskar jag dig lycka till att förbli anonym.
Går nog jätte bra.
Citera
2014-04-12, 20:33
  #40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Då önskar jag dig lycka till att förbli anonym.
Går nog jätte bra.
Om man har den önskan att vara anonym, så är inte detta så himla svårt att genomföra.
Citera
2014-04-13, 01:39
  #41
Medlem
Khezarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om man har den önskan att vara anonym, så är inte detta så himla svårt att genomföra.

Tack Klyban. Känns som om jag surfar säkert just nu faktiskt.

Bloggen är uppe och jag undrar nu lite saker. Hur kan jag lättast redigera bilder och liknande i headern? Måste jag betala för att få tillgång till sådant i wordpress?

Kan man lägga till någonting, typ sökord eller liknande, som gör att fler kan hitta till den. För just nu känns det som om jag skriver åt mig själv. XD Men det kanske är vad jag ska göra? Tillslut får man läsare.... Jo, ska inte gå händelserna i förväg känns det som just nu.

Peace
Citera
2014-04-13, 02:34
  #42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khezarm
Tack Klyban. Känns som om jag surfar säkert just nu faktiskt.

Bloggen är uppe och jag undrar nu lite saker. Hur kan jag lättast redigera bilder och liknande i headern? Måste jag betala för att få tillgång till sådant i wordpress?

Kan man lägga till någonting, typ sökord eller liknande, som gör att fler kan hitta till den. För just nu känns det som om jag skriver åt mig själv. XD Men det kanske är vad jag ska göra? Tillslut får man läsare.... Jo, ska inte gå händelserna i förväg känns det som just nu.

Peace
Toppen att du fick i ordning den där relakks(antar det var denna du också tänkte på).
Men jag tror han även menade att det du skriver kan härledas till dig.
Det är ju lätt hänt att ungen hittar på nått skoj, så skriver du om detta i bloggen.
Så väl i verkligheten, så råkar någon läsa detta som även tittar in på din blogg.
Och helt plötsligt så kanske inte 2+2=4 direkt, men efter ett kort tag så blir det så garanterat.
Detta är dock rätt lätt att undvika, om man bara håller sig i skinnet lite.

Man kan ju lägga ut lite rökridåer, som säga en helt annan stad.
Och gärna trycka på hur härligt vädret är idag i XXX, så regnar det i resten av Sverige.
Då är ju det enkelt att värja såg.
Så när moralpanik morsan komemr och säger din jävla knarkare.
Så undrar du torrt vad faan menar du, ja du den bloggen du har.
-jaha, det har jag inte, vad är det för adress.
-Men, det är ju i en helt annan del av landet...... *of da hook*
(detta om man är lite paranoid då

Men visst det är inte speciellt svårt att skydda sig, bara med små medel och regler.
Inte som Trollish försökte antyda, att det mer eller mindre var kört.
Citera
2014-04-13, 04:49
  #43
Medlem
420girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khezarm
God morgon kära Flashback! Wall of text. TL;DR i botten.

Jag har rökt cannabis i lite över tio år nu. Med perioder där jag haft lugnt som varat upp till ett år och ibland längre. På senare tid har jag rökt dagligen fram till för en vecka sedan då mitt första barn kom till världen. En helt underbar känsla verkligen.

Jag har tänkt på livet och en hel del saker under min flickväns graviditet. En av de är att jag tycker det är synd att man inte får ta sig en joint på kvällen efter arbetet. Eller på dagen för att man känner för det när man är ledig. Jag är närmare 30 och orkar fan inte med hymlandet längre. Att man måste smyga och försöka gömma sig. Må dåligt när man går ut på en promenad ifall någon skulle se en gå runt med en joint. Eller att någon känner lukten när de går förbi. Inte så att jag är superparanoid utan det är mest att så mycket står på spel.

Min idé, efter många nätters tänkande är följande.
Starta en blogg, med namnet StonerDad eller liknande. Där ska jag skriva om vad jag gör om dagarna. Tillsammans med min tjej och min dotter. Nu till en början ska jag vara ren och det är inga problem. Men sen ska jag börja röka och även skriva om mina upplevelser, tankar och funderingar. För att visa på att jag är en helt vanlig jävla Svensson. Bara det att jag tar hellre och röker en gås istället för någonting annat.

Saken är den att jag känner mig orolig för att bli spårad om jag börjar berätta om hur jag lever och gör. Får bloggen bra kritik och många läsare är väl tanken att i framtiden visa vem jag är och hoppas att det kommer någonting gott ur den, i ett samhällsperspektiv, när det kommer till en avkriminalisering eller liknande. Problemet jag har är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra för att bli helt osynlig. För säg att någon moralkärring känner för att ringa polisen ska inte de kunna komma och knacka på dörren när jag har en trevlig stund framför en film tillsammans med familjen. Om något år får de väl göra det då, men då efter att jag outat mig själv. Om ni förstår hur jag menar.

Mina frågor till er är.
Låter det här som en bra idé?
Hur ska jag göra för att gömma mig från Storebror?
Skulle du läsa bloggen?
Hur tror ni den skulle bli bemött av etablissemanget?

Är rätt trött, varit en relativt lång natt, så är det någonting som känns konstigt eller något ni inte förstår får ni gärna fråga så ska jag förtydliga så gott som möjligt.

Tack kära vänner!
Peace

EDIT: TL;DR
Skriva en blogg om mitt bruk och liv. För att sedan se reaktioner från samhälle. För att i slutändan visa världen att vilken vanlig Svensson som helst kan bruka utan problem.


Yo stoneyBRO! Jag tycker din idé är bra, inte för jag själv rökt i 10 år utan för att ge resten som inte vet hur man tänker, är, gör när man rökt . Jag hade läst den, den enda bloggen som skulle vara intressant om man jänför med vad blondinbella gillar för.... Nagellack?
Hojta när du börjat bloggen jag anser alkohol förstör mer än vad weed gör, och jag har argument. Inget våld i kroppen!!

Jag tror aina hänger, dom går aldrig helt undvika. Men här är denna bild är som ett ... Dont give a fuck, Ima pothead!

http://s1313.photobucket.com/user/Bu...ml?sort=3&o=10

Lycka till
Citera
2014-04-13, 04:54
  #44
Medlem
420girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Toppen att du fick i ordning den där relakks(antar det var denna du också tänkte på).
Men jag tror han även menade att det du skriver kan härledas till dig.
Det är ju lätt hänt att ungen hittar på nått skoj, så skriver du om detta i bloggen.
Så väl i verkligheten, så råkar någon läsa detta som även tittar in på din blogg.
Och helt plötsligt så kanske inte 2+2=4 direkt, men efter ett kort tag så blir det så garanterat.
Detta är dock rätt lätt att undvika, om man bara håller sig i skinnet lite.

Man kan ju lägga ut lite rökridåer, som säga en helt annan stad.
Och gärna trycka på hur härligt vädret är idag i XXX, så regnar det i resten av Sverige.
Då är ju det enkelt att värja såg.
Så när moralpanik morsan komemr och säger din jävla knarkare.
Så undrar du torrt vad faan menar du, ja du den bloggen du har.
-jaha, det har jag inte, vad är det för adress.
-Men, det är ju i en helt annan del av landet...... *of da hook*
(detta om man är lite paranoid då

Men visst det är inte speciellt svårt att skydda sig, bara med små medel och regler.
Inte som Trollish försökte antyda, att det mer eller mindre var kört.


Ja vad fan jag bor utomlands... Enligt facebook, är inne där så sällan tror jag bor i Macchu Picchu, lol. Namn, ålder, ort, yrke går alltid att kalla annat för att göra de jobbigare, fast sen är det visst fortfarande lite klurigt att bli dömd för nätbrott om du inte är så dum o bestälker saker som tullen tar... Peace
Citera
2014-04-13, 11:39
  #45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420girl
Ja vad fan jag bor utomlands... Enligt facebook, är inne där så sällan tror jag bor i Macchu Picchu, lol. Namn, ålder, ort, yrke går alltid att kalla annat för att göra de jobbigare, fast sen är det visst fortfarande lite klurigt att bli dömd för nätbrott om du inte är så dum o bestälker saker som tullen tar... Peace
Ja, det är rätt enkelt att säga detta.
I en blogg berättar man om livet på ett eller annat sätt.
Och där är det möjligt för en utomstående att pussla ihop, om man inte är vaksam.

Och andra sidan, så är väl risken att dagis mamman inte läser cannabis bloggar.
Men vem vet, hon kanske gillar cannabis och är en skvallertacka.
En del gillar vara elaka av någon anledning.
Citera
2014-04-13, 13:59
  #46
Medlem
Största misstaget man gjort i livet.

Var beredd att få ditt liv omvandlat till ett rent helvete.

Cannabisrökare blir behandlade som mördare i detta sjuka land.
Citera
2014-04-13, 15:57
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Största misstaget man gjort i livet.

Var beredd att få ditt liv omvandlat till ett rent helvete.

Cannabisrökare blir behandlade som mördare i detta sjuka land.

Han är ju anonym.
Citera
2014-04-13, 23:23
  #48
Medlem
Khezarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Största misstaget man gjort i livet.

Var beredd att få ditt liv omvandlat till ett rent helvete.

Cannabisrökare blir behandlade som mördare i detta sjuka land.

Se vad han sagt under dig.

Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Han är ju anonym.

Precis, kör genom en VPN och Tornätverket när jag lägger ut saker. Har krypterat hårddisken och kommer skriva så ofta jag hinner mellan blöjbyten och annat shit. Så får vi se hur lång tid det tar innan den kommer utanför Flashbacks mysiga hörn.

Men tack för stödet så länge.

Peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback