Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-10, 22:37
  #1
Medlem
Min navelpiercing har blivit jätte infekterad.. Luktar illa och det har skapats en ''knöl''.. Tips på hur jag kan få bort det?
Citera
2014-04-10, 22:39
  #2
Medlem
kekomis avatar
Viktigaste rådet: PILLA INTE! Badda försiktigt med koksaltlösning, och kontakta din piercare och be om vidare råd.
Citera
2014-04-11, 05:20
  #3
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-PK
Jävla skit, blir så less! Varför i helvete ska ni köra in metallsaker i er kropp?! Obegripligt.
Ring till en läkare annars kan du kanske dö.
varför korsar du vägen för? Ring en trafikpolis, annars kanske du dör!

OnT: Följ kekomis råd, peta inte på den och rengör 2 gånger om dagen med koksaltlösning. Alternativt tar du ut den, håller rent, låter det läka och ta om den senare.
Citera
2014-04-12, 14:02
  #4
Medlem
TA ut den avråds jag ifrån. Koksalt lösningen funkar inte.. Naveln blev infekterad efter att jag bytte ( på piercings stället) Det går lite upp och ner.. Dö lär jag inte göra! haha! tror jag överlever.. Tänkte att någon hade något annat knep?
Citera
2014-04-14, 06:37
  #5
Medlem
Pikazhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alextine
TA ut den avråds jag ifrån. Koksalt lösningen funkar inte.. Naveln blev infekterad efter att jag bytte ( på piercings stället) Det går lite upp och ner.. Dö lär jag inte göra! haha! tror jag överlever.. Tänkte att någon hade något annat knep?
Om den blev infekterad utav att du bytte undrar jag hur tidigt du bytte smycke.
Vem avråder dig från att ta ut den?
Och slutligen, koksaltlösning funkar inte? Och detta får du från vad? Det tar tid, du kommer inte bli bra efter att ha baddat med koksaltlösning en gång...
Citera
2014-04-15, 00:02
  #6
Medlem
om den är infekterad kommer det bara att bli värre om du inte går till doktorn.
Citera
2014-05-01, 06:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikazhy
Om den blev infekterad utav att du bytte undrar jag hur tidigt du bytte smycke.
Vem avråder dig från att ta ut den?
Och slutligen, koksaltlösning funkar inte? Och detta får du från vad? Det tar tid, du kommer inte bli bra efter att ha baddat med koksaltlösning en gång...

Vill bara flika in angående avrådandet att ta ur smycket vid infektion. Anledningen till detta är att smycket ser till kroppen har en öppning för dränering av såret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback