Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-10, 16:23
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, ni som använder grönt/Brunt och det syntetiska cb Spice,
vad är skillnaden? Ruset? Bakrus?
Vet mycket om den äkta varan men vill höra lite jämförelser mellan de två rusmedlen.
Citera
2014-04-10, 16:25
  #2
Medlem
Har aldrig testat spice och aldrig hört någon tala positivt om det, bara hört skit om den drogen. Lätt att snea på osv. Har hört den beskrivas som starkare och mer psykoaktiv(eller vad fan det heter?) än CB. Inte lika behagligt rus.
Citera
2014-04-10, 16:30
  #3
Medlem
Håll er till den naturliga växten om ni ska hålla på!
Citera
2014-04-10, 16:31
  #4
Medlem
Resanhems avatar
Om man bortser från vad som är hälsosammast och utgår bara från rus så tycker jag att cannaboniderna oftast har 10x bättre rus än cannabis. Men med tanke på rykten om hur farliga cannaboniderna är samt avtändningarna vissa får så vinner cannabis.
Citera
2014-04-10, 16:36
  #5
Avstängd
Isterband1s avatar
Körde spice förr när jag pissade. Det funkade som substitut.
Idag skulle jag dock inte röka det om jag så fick det gratis. Ruset är så jävla hårt och intensivt så man inte kan slappna av och njuta. Nästan ett trippigt rus, på ett negativt sätt.
Cb är dock alltid nice, indica som sativa.
Citera
2014-04-10, 16:36
  #6
Medlem
PourchGhoulss avatar
Jag har endast bra erfarenheter med cannabis och endast dåliga med spice, därför håller jag mig till cannabis.
Citera
2014-04-10, 16:40
  #7
Medlem
H8erfisternators avatar
Har aldrig rökt spice, men kan av egen erfarenhet säga att de jag sett som rökt spice blir till euforiska "retards" som inte har kontroll över sina egna kroppar. Marijuana ger dig betydligt mer kontroll över din kropp.

Jag vill varna för spice, det bör absolut inte tas ensam av säkerhetsrisk, om du skulle råka äta en penna eller något, se till att det finns någon i rummet som kan stoppa dig från att göra farliga saker som att slå sönder saker eller springa in i vitrinskåpet
Citera
2014-04-10, 16:58
  #8
Medlem
morpdeuss avatar
Spice kan vara riktigt nice om det brukas med respekt och varsamhet. Ruset påminner om en blandning mellan cannabis, lustgas och opiater.
Citera
2014-04-10, 17:02
  #9
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Spice kan vara riktigt nice om det brukas med respekt och varsamhet. Ruset påminner om en blandning mellan cannabis, lustgas och opiater.

Där fick du till det. Den optimala beskrivningen av ett starkt cannabionid rus. Håller med till fullo.
Citera
2014-04-10, 17:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Har aldrig rökt spice, men kan av egen erfarenhet säga att de jag sett som rökt spice blir till euforiska "retards" som inte har kontroll över sina egna kroppar. Marijuana ger dig betydligt mer kontroll över din kropp.

Jag vill varna för spice, det bör absolut inte tas ensam av säkerhetsrisk, om du skulle råka äta en penna eller något, se till att det finns någon i rummet som kan stoppa dig från att göra farliga saker som att slå sönder saker eller springa in i vitrinskåpet

Är det sant? låter mer som dåligt skämt eller skräckpropaganda i vanlig svensk ordning.
Jag har hört att ruset är intensivt och kan ge mer ångest även under och efter ruset.
Jag tänker inte testa det själv för att jämföra, men ibland är det bästa sättet att skaffa sig en uppfattning.
Citera
2014-04-10, 17:04
  #11
Medlem
Shotgun92s avatar
Spice är nerjobbat då man får en wierd jävla tripp på det. Sen beror det ju på kvaliten absolut men på tanke med att ruset håller i sig i MAX 30 min.. därav så föredrar jag CB så man slipper mecka nya hela tiden.
Citera
2014-04-10, 17:14
  #12
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Spice kan vara riktigt nice om det brukas med respekt och varsamhet. Ruset påminner om en blandning mellan cannabis, lustgas och opiater.

Missbrukade spice i 2 års tid och du satte ruset precis, hade en svår avtändning men lyckades sluta. Nu röker jag bara brunt och grönt igen och det känns underbart att vara ute ur bubblan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback