Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-10, 14:52
  #1
Medlem
Jag har tidigare testat blue cheese, lemon haze o standardbrunt/svart afghan.. nu har jag tänkt åka till Amsterdam inom kort och vill testa så många olika strains som möjligt för att hitta den gyllene favoriten! ett problem jag tänker på dock... jag har aldrig tidigare testat 2+ strains under en o samma dag... så då har jag hyfsat tydligt lyckats urskilja strainsens olika egenskaper.

Men om man vistas i Amsterdam är man ju bränd för jämnan, tror ni (vet ni) om det är svårt att urskilja rusen när man konstant är i dimman så att säga??

vill gärna kunna kicka lite supersilver haze till brunchen, lite sour diesel innan middan och några kvällsjoppar kashmir o nån gonattish jack herrer EXEMPELVIS o ändå haja vilken ja föredrar

vad säger ni??
Citera
2014-04-10, 15:24
  #2
Medlem
Tyvärr måste du vara relativt nykter när du röker en ny strain för att kunna avgöra dess specifika egenskaper. Det bästa du kan göra är att låta det gå lång tid mellan spliffarna så att du verkligen känner det nya ruset.

Överlag hade jag kört mycket sativa om jag vore du så orkar du mer! Aldrig bra att börja dagen med en tung indica. När du är i A-dam, passa på att testa sjuka haschsorter! Det bästa haschet är ofta mer potent än det bästa gräset då det går att komma upp i högre thc halter i hasch.
Citera
2014-04-10, 15:27
  #3
Medlem
Bumstrolls avatar
Rekommenderar att du går till dom lite mindre shopsen de är mindre folk och mer avslappnat, de är så mkt folk på green house och barneys osv. Eftersom att dom bara får ha en begränsad mängd i shopen så har dom inte så stort sortiment. du borde testa nepal, jack herer och guanabana om du hittar, om du chillar lite mellan dom olika strainsen så kommer du kunna känna skillnaden. köp inte ladd av random folk på stan de är skit, om du vill ha tag på bra cola så är de bättre att du frågar en hora. Om du inte har varit i amsterdam förut så i coffee shopen så får du mecka med tobak men ha inget cigg packet liggandes synligt.
Citera
2014-04-10, 16:03
  #4
Medlem
Leffe1337s avatar
Om du ska till Amsterdam så måste du testa Jack Herer, bästa gräset jag rökt.
Citera
2014-04-11, 12:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Tyvärr måste du vara relativt nykter när du röker en ny strain för att kunna avgöra dess specifika egenskaper. Det bästa du kan göra är att låta det gå lång tid mellan spliffarna så att du verkligen känner det nya ruset.

Överlag hade jag kört mycket sativa om jag vore du så orkar du mer! Aldrig bra att börja dagen med en tung indica. När du är i A-dam, passa på att testa sjuka haschsorter! Det bästa haschet är ofta mer potent än det bästa gräset då det går att komma upp i högre thc halter i hasch.


Jag skulle säga att jag är relativt nykter efter 2h av en gås, o "fullt återställd" efter 3h. Dock dödar jag inte en hel hövding själv så jävla kvickt. Suger nog på den under en timmes tid i alla fall, speciellt om det är potent gräs. Säg att jag tänder upp en strain 12.00, o blossar mellan 12-13. Då kanske jag ska vänta med nästa strain till klockan 16? Känns lagom

typ kl 10 - 14 - 18 - 22.... haha shit värsta rökschemat kmr nog faila det i vilket fall. Men skönt med en någorlunda "plan", vill ju trots allt verkligen lära mig vilken strain som är att föredra
Citera
2014-04-11, 14:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammrbean
Jag skulle säga att jag är relativt nykter efter 2h av en gås, o "fullt återställd" efter 3h. Dock dödar jag inte en hel hövding själv så jävla kvickt. Suger nog på den under en timmes tid i alla fall, speciellt om det är potent gräs. Säg att jag tänder upp en strain 12.00, o blossar mellan 12-13. Då kanske jag ska vänta med nästa strain till klockan 16? Känns lagom

typ kl 10 - 14 - 18 - 22.... haha shit värsta rökschemat kmr nog faila det i vilket fall. Men skönt med en någorlunda "plan", vill ju trots allt verkligen lära mig vilken strain som är att föredra

Hur lång tid det tar att bli återställd varierar självklart beroende på vad och hur mycket man röker. Röker jag en hyffsat ordentligt gås känner jag av det hela dagen, även om jag är "nykter" efter ett par timmar. Röker du nog mycket tror jag att den första spliffen är den enda du kommer kunna avgöra hur den känns till fullo. Men vänta 3h, eller tills du känner dig nykter, är såklart att föredra. Sedan får du tänka på att om du blossar upp de sjukaste grejerna i amsterdam kommer det antagligen ta längre tid att nyktra till än på det du röker i Sverige, även om det ofta går att få tag i jävligt potenta grejer här nuförtiden.

Det låter på dig som att du inte är så överdrivet erfaren när det kommer till CB så mina bästa tips för att få ut så mycket som möjligt av din semester är fortfarande att satsa på rena Sativa strains under dagarna och framför allt inte röka ner dig för hårt tidigt på dagen.
Citera
2014-04-13, 13:47
  #7
Medlem
Faber Castells avatar
I Amsterdam kommer allting flyta ihop till en skön dimma. Ett tips är att inte köpa mer än ett gram av något, eftersom det ändå är så starkt att det är en utmaning att lyckas röka allting.

Trevlig resa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback