Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-10, 03:07
  #1
Medlem
TheBouncers avatar
Hej

Jag kommer få chansen att träffa en tidigare partiledare för Socialdemokraterna. Givetvis kommer massor av rå-sossar och fackmuppar att också finnas på plats, för att hylla denna förrädare.

Vad folk inte vet är att jag planerar att ställa lite egna (obekväma) frågor

Jag tänkte bland annat ta upp AP-fonderna som Sossarna tömde.
Sen tänkte jag ta upp lönedumpningen som kommer med arbetskraftsinvandringen.
Fler förslag?

Men jag behöver hjälp också att formulera det i korta obehagliga frågor som verkligen får mupparna i S att haja till.

Grejen är den att S i vår kommun (liten industrikommun) är totalt blåsta. Det går inte att föra en diskussion med dem, för deras främsta argument är att det bara finns ett arbetarparti.

Kom med förslag på frågor!!

Tack på förhand
Citera
2014-04-10, 03:22
  #2
Medlem
Erk Swedes avatar
Ta upp hur marginalskattereformen 1991 skapade massarbetslöshet ,men hur högavlönade partifunktionärer tjänar på den.
Hur Man från S ljög in oss i EU vilket enbart blivit en kostnad för vanligt folk,men en berikande elefantkyrkogård för politikerna,och värre är att genom EUmedlemskapet blev inflationsbekämpning viktigare än att göra något åt den politiskt skapade massarbetslösheten.
Skolans förlängning har blivit en plats att gömma ungdomsarbetslösheten .Varför man måste ha högskoleutbildning i sverige för ett jobb som mannen på gatan får i Norge.
Varför sverige nekade att hjälpa Norge när Norge började sitt sökande efter olja( hadevi hakat på hade vi ägt hälften av Norska oljebranschen)
Religionen som är emot kärnkraft,utan kärnkraftmotståndet i Sverige vilar typ på vidskepelse..
Och har verkligen sossarna någonsin varit ett rent arbetarparti,Hjalmar Branting var ju klasskompis med Gustav den femte,knappast arbetarklass..
Citera
2014-04-10, 05:46
  #3
Medlem
Var Tage Erlander rasist?

citat
Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.


källa
Tage Erlander 1965, ur Christian Catomeris, Det ohyggliga arvet : Sverige och främlingen genom tiderna, Ordfront, (Sthlm 2004), s.7
Citera
2014-04-10, 14:23
  #4
Medlem
Vad är vitsen att dra upp nånting som hände för 50 år sedan?
Citera
2014-04-10, 15:23
  #5
Medlem
TheBouncers avatar
Jag håller med..

Tage Erlander spelar mindre roll idag.

Men jag vill ha typ dagsaktuella påpekanden om deras politik.
Citera
2014-04-12, 10:05
  #6
Medlem
Hur ett arbetarparti vill regera med två partier som vill arbeta 2 timmar mindre per dag.
Varför de vill höja skatten på arbete åt unga. Finns massa sådana, S är i alla fall inget arbetarparti utan snarare ett bidragsparti.
Citera
2014-04-12, 10:15
  #7
Medlem
White Christmass avatar
Ett arbetarparti är man ju om man prioriterar svenska arbetare. Detta gjorde Socialdemokraterna på 70-talet. Då hade man inte accepterat en invandring som försämrade villkoren för svenska arbetare.

Idag så prioriterar man inte svenska arbetare för man vill ha en väldigt stor invandring som försämrar arbetsvillkoren och dumpar lönerna för svenska arbetare.

För man en sådan politik så är man inget arbetarparti utan ett invandrarparti/bidragsparti. Vilket även syns om man ser var Socialdemokraterna har sitt största stöd, det är bland invandrare, pensionärer och människor som lever på bidrag, med andra ord människor som inte arbetar.
Citera
2014-04-13, 23:04
  #8
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphid
Vad är vitsen att dra upp nånting som hände för 50 år sedan?
Eftersom det är jätteviktigt när det gäller SD,s bakgrund.
Citera
2014-04-14, 16:26
  #9
Medlem
TheBouncers avatar
Jag tänkte ställa följande frågor:

1. Vad hände med AP-fonderna som Sossarna tömde? Kommer ni att betala tillbaka dom pengarna?

2. Varför vill ni att utlänningar kommer hit och arbetar för mycket sämre villkor än svenskar, vilket leder till lönedumpning. Är det så du definierar ett "arbetarparti"?

3. Varför ska en person som befinner sig Illegalt i Sverige bli belönad med nästan gratis sjukvård och tandvård, medan en svensk pensionär som jobbat hela livet i Sverige ska behöva betala fullpris?

Kom gärna med fler färdiga och jobbiga frågor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback