Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-09, 21:40
  #1
Medlem
Ajss avatar
Har nyligen börjar gymma 3 dagar i veckan, och äter tradolan (utan recept) för att bli lite piggare om dagarna. Känner mig mer normal när jag tagit tradd och orkar ta tag i saker och göra saker som jag annars skjuter åt sidan.
Frågan är dock hur detta påverkar min träning, jag känner att jag svettas mer och har mindre aptit när jag äter tradolan, men kan även muskelbyggnad/ork bli lidande om jag känner mig lite påverkad under träningspasset?

Har inte hittat riktigt rätt vikter än utan brukar börja lågt och jobba mig uppåt varje pass, dels för att få in tekniken ordentligt och dels för att jag mest testar på olika övningar och maskiner och hinner glömma vad jag körde på förra gången.

Det hjälper ju definitivt mot träningsvärken iallafall....
Om Tramadol har en direkt negativ effekt för min träning måste jag överväga att lägga tabletterna åt sidan och hoppas på att bli piggare av tränignen.

Lägger denna här istället för i drogforat och hoppas på bättre/seriösare svar.
Citera
2014-04-09, 21:47
  #2
Medlem
rednuws avatar
Känn efter själv och se hur mycket du orkar, puls osv.
Har inte hört att det ska påverka muskelbyggnad eller liknande.
Citera
2014-04-09, 22:14
  #3
Medlem
DexterSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Har nyligen börjar gymma 3 dagar i veckan, och äter tradolan (utan recept) för att bli lite piggare om dagarna. Känner mig mer normal när jag tagit tradd och orkar ta tag i saker och göra saker som jag annars skjuter åt sidan.
Frågan är dock hur detta påverkar min träning, jag känner att jag svettas mer och har mindre aptit när jag äter tradolan, men kan även muskelbyggnad/ork bli lidande om jag känner mig lite påverkad under träningspasset?

Har själv tränat i flera år, 4 dgr i veckan och tagit tramadol de senaste månaderna. Har inte noterat ngn märkbar negativ effekt på muskeluppbyggnad eller aptit. Tvärtom har jag byggt bra under den här perioden. Nu tar jag bara 100-150 mg om dan (avstår helt vissa dagar), så det är inga enorma mängder.

Personligen skulle jag inte ta det nära inpå eller ens före träning, mest för att jag inte känner mig lika taggad och får samma pump inför träningspasset, så på så sätt kan det spela in på orken.
Om du måste ta det före, testa att kompensera med t ex regelbundet kreatinintag.
Citera
2014-04-09, 22:36
  #4
Medlem
Ajss avatar
Okey, det låter bra.
Brukar oftast inte ta innan träning, men brukar känna av det från kvällen innan om jag tagit någon då. Tar oftast 0, 50 eller uppåt 100mg om jag har mycket träningsvärk och då kan jag känna mig lite "trammad" under dagen så att säga, tränar vanligtvis 4-8h efter på lunchen eller efter jobbet, har oregelbundna arbetstider så det blir lite olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback