Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 14:59
  #73
Avstängd
Leif verkar förtjust i knubbiga pojken

Han påminner om han själv säkert.
Citera
2014-04-14, 11:09
  #74
Medlem
Nu har jag sett första avsnittet. Det var väl ungefär som jag hade tänkt mig, lite halvmysigt program att slötitta på men långt ifrån något mästerverk.

Det som fallerade var ju att allt är så scriptat, kycklingen i de flesta fall var ju helt torr! men likväl ingen kritik.

Pizzatestet var ju bara pinsamt, tjejen med glasögon sa något liknande "Wow, hur får man in en sådan där stor pizza i ugnen?", det syntes ju lång väg att det var flera pizzor på rad . Dessutom var det inget smaktest som vissa sagt redan utan ett syntest blandat med allmänbildning. Ungen som svarade deg borde ha blivit diskvalificerad på plats direkt.
Citera
2014-04-14, 19:56
  #75
Medlem
spajdamans avatar
Jag vet inte varför men jag avskyr barn som gör vuxensaker på tv.
Framförallt sådana där äckligt lillgamla som en del är.

Sen är dom ju bättre än mig på att laga mat men det är ju en annan femma
Citera
2014-04-16, 20:17
  #76
Medlem
The.Swedes avatar
Jag tror inte på detta program för fem öre! I helvete heller att åttaåringar kan allt det dom "kan" i programmet. Få lite ingredienser och sen komma på en hel maträtt som inte är en stekt denniskorv med makaroner. Någon måste ge dom direktiv och själv göra dom svåra momenten.
Citera
2014-04-16, 20:19
  #77
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Man blir imponerad igen av dessa små mästerkockar, bläckfisk proffs redan.
Citera
2014-04-16, 20:43
  #78
Moderator
Dr Kings avatar
Pontus verkar vara en mer än lovligt stöddig och självsäker snorunge.
Citera
2014-04-16, 21:10
  #79
Medlem
Trumpeters avatar
Cleo är rätt underhållande.
Citera
2014-04-16, 21:11
  #80
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Pontus verkar vara en mer än lovligt stöddig och självsäker snorunge.

Håller med. Han är dock rätt duktig och kommer säkert gå mycket långt. Men jobbig är han.
Citera
2014-04-16, 21:17
  #81
Medlem
Smirmats avatar
Det var värst vad dom hastade på i slutet med vem som vann tävlingen och vem som åkte ut.
Citera
2014-04-16, 22:02
  #82
Medlem
Jag saknade spänningen i slutet. Satt och väntade på stresstestet och utslagstävling. Jag trodde att en 8-åring precis hade lärt sig klockan varför det är otroligt skickligt hur dom i denna ålder kan hålla koll på minuterna. Ungen från Saltsjöbaden spelade dessutom instrument, handboll, fotboll och tennis på sin fritid. Hur hinner en sån ung människa dessutom bli kock vid en ålder av 11 år och tar över ansvaret i föräldrarnas kök?

Om saker och ting låter för bra för att vara sant så är det inte det.
__________________
Senast redigerad av gurkelurkan 2014-04-16 kl. 22:06.
Citera
2014-04-17, 00:21
  #83
Medlem
Snobbs avatar
Ja, gud vad ospännande det blev i slutet Sen måste jag säga att de flesta av barnen verkar väldigt trevliga och väluppfostrade, men det finns undantag. Jag ska inte säga namn, är ju ändå barn det handlar om, men jag hoppas att föräldrarna skäms lite nu.
Citera
2014-04-17, 21:49
  #84
Medlem
Superanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Mycket lillgammalt, men jag är imponerad av deras val av rätter att laga. Sedan hur det blir får man väl se. Några känns faktiskt bättre än de tävlande i "riktiga" Sveriges Mästerkock.
Du fattar väl att de ger barnen mer beröm och är snällare mot dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback