Citat:
Ursprungligen postat av
MarkusL
"Hon" bor i Luleå nu. Mailadress idasmoa8@gmail.com.
När "hon" först började skriva så gjorde jag en sökning på mailadressen men fick inga träffar. Hon sade sig vara nyinflyttad i stan, ursprungligen från Trollhättan.
Jag blev totalt lurad. Måste säga att det var bra gjort, för oftast när jag tidigare råkat ut för liknande så anar man oråd tidigt. T.ex. prat om pengar eller liknande.
Nu var det bara prat om en träff. Vi skulle ses utanför en restaurang nära där hon bodde.
Dagen för träffen skrev hon dock följande:
"Oki, jag gör mig i ordning sen så att jag är redo då.
Mysigt med sexträff :-)
Men jag vill ju ha ett paysafecard 500 första gången jag träffar en ny kille för sexträff.
Trivs vi med varandra och fortsätter att träffas för sex så vill jag inte ha ngt mer då.
Finns på Pressbyrån, COOP, Willys, Statoil/Cirkle K mm man säger bara paysafecard 500 i kassan.
Du ska ha ett med dig när vi träffas så får jag det när vi är hemma hos mig.
Det är inte betalning för sex, jag är ingen hora.
Paysafecard 500 är en gåva första gången vi träffas bara.
Som vin till värden eller blommor typ.
Mitt förra kk träffade jag ju så här och vi träffades ju och hade sex i över 1 år.
Puss"
Jag tyckte det var märkligt med kortet, men tänkte att om nu en 25-årig tjej vill träffa en 40+årig kille får man väl bjuda till lite.
Sagt och gjort, tog en omväg till träffen till en butik och skaffade ett sådant kort.
Hade fortfarande i tanken att hon får kortet när vi träffas. Blir det inget mer får det vara en förlust jag får ta..
Väl där skickade jag ett mail att jag var framme. Fick då följande:
"Kul!
Är du ärlig nu så skriver jag mitt mob nr och går ner direkt.
Kan se status och att du har ett äkta och oanvänt paysafecard med pinkoden, tar bara 30 sekunder att kolla.
Isf vet jag att du är ärlig och seriös med träff och att det är safe att lämna ut mitt mob nr och träffa dig.
Så får jag serienumret med sen när vi är hemma hos mig så att vi kan ladda min mob.
Har svart minikjol, vit blus och högklackat på mig.
Lång röd jacka över.
Tar mig typ 2 minuter att gå ner efter att jag kollat status med pinkoden.
Puss"
Insåg att jag blivit blåst. Skrev ungefär det åt henne.
Fick svaret:
"Skriver ju mitt mob nr och går ner direkt när jag kollat status med pinkoden, men du skrev den ju inte?
Kan ändå inte ladda min mob utan att knappa in både pinkod+serienummer i min mob men kan se status med pinkoden.
Då ser jag direkt om du har ett äkta och oanvänt paysafecard och att det är safe att lämna ut mitt mob nr och gå ner och hämta dig.
Man rör inget saldo när man kollar.
Bara pinkod är ngn ehandelsgrej.
Förra gången jag mötte en kille som ljög så fick jag två örfilar på öppen gata eftersom jag inte ville ta med honom hem eftersom han ljugit.
Så jag möter ingen utan att kolla status innan längre.
Så att jag vet att det är en ärlig kille som söker kul sex och inte trubbel.
Har ett heltidsjobb och är liksom ingen tjuv.
Det handlar inte om pengarna utan om ärlighet.
Puss"
Jag hade aldrig sett ett paysafecard tidigare, så letade lite på nätet (på mobilen). Allt jag hittade stod att man använder pinkoden för betalning. Inget om serienumret som "hon" skrev.
Jag var less och insåg att jag blivit blåst. Tänkte att det finns en mikroskopisk chans att hon är ärlig. Var dock less på att vänta. Och så tänkte jag att jag har nog blivit blåst, men "vad ska jag göra med ett paysafecard". Bara för att få veta om det var en bluff eller inte skickade jag pinkoden.
Plötsligt var det tyst från henne.
Kollade saldot på kortet och det stod på 0 kr. Utbetalning till Videoslots Ltd hade skett.
Då vet ni hur det går när man är riktigt blåst och kåt av en bild på en ung tjej.
… tack för ditt inlägg, MarkusL!
Hittade ditt meddelande när jag sökte på det hen (”paysafecard/skype-svindlaren”) skrev i sina meddelanden, som ledde mig till denna tråd.
Jag tror ditt inlägg hjälpt många hitta hit och inse hens bluff.