Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 19:29
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vandr
Hen finns på k6 nu under nicket "Roksvamp". Kommer nog inte finnas kvar länge dock. Kör fortfarande med samma text. Uppger sig bo nära Mariaplan i Göteborg nu.

Har bestämt "träff" på onsdag, ska se om jag kan låtsas vara på väg och få hens nummer som hen lovat till mig.

japp hon försöker lura folk nu , hon skriver med min vän och vill ha 500 kr för att träffas . under namnet roksvamp aka jenny flizz
Citera
2018-06-03, 19:05
  #134
Medlem
Personen (mannen) som sitter bakom dessa konton är fortfarande aktiv än idag. Han skapar 20-tal nya konton varje dag på Klubb6 och han finns även på BodyContact. Han är hur lätt som helst att avslöja men det är tyvärr många som har gått på hans bedrägerier. Det är sorgligt att ingenting har hänt i detta ärende trots alla dessa år!

Är det någon därute som har anmält honom till polisen eller gjort egna efterforskningar? Kanske dags att kontakta Robert Aschberg och låta honom konfrontera honom i ett kommande samhällsprogram eller något liknande? Detta är inte bra, K6 är infekterat av hans falska profiler som raderas ganska omgående när han fått napp på ännu ett ovetande offer!
Citera
2018-06-05, 22:19
  #135
Medlem
Nightsorrows avatar
Tydligen bytt användarnamn till "bobba" nu, får se hur länge det används. Tur att man hade tillräcklig sinnesnärvaro att iaf googla på mailadressen som gavs.

Känns som ganska stor ansträngning för den lilla utdelning något sådant här kan ge. För det kan väl omöjligen dra in särskilt mycket, eller?
Citera
2018-06-22, 15:15
  #136
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Tydligen bytt användarnamn till "bobba" nu, får se hur länge det används. Tur att man hade tillräcklig sinnesnärvaro att iaf googla på mailadressen som gavs.

Känns som ganska stor ansträngning för den lilla utdelning något sådant här kan ge. För det kan väl omöjligen dra in särskilt mycket, eller?
Finns under namnet Klibb på k6 och säger sig bo i Karlstad.

Jag har svårt att tro det blir mycket pengar. Många som skriver och vill ses men när det börjar pratas betalning då drar de flesta öronen åt sig. Jönsarna som är villiga att betala är inte många och om denna person vill ha betalt i paysafe-card så vet nog dom som blir lurade inte ens vad det är.
Emailen som används - jenny.flizz@outlook.com
Galet att personen hållit på i 4 år och försökt lura folk.



Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Minns hur jag blåste torskar i yngre dagar. Lät mina tjejpolare prata i telefon åt mig fick min telefon påfylld osv osv... Byggde upp en liten "trust" först, kunde ta några dagar eller längre ibland. Men det då anger man sig iofs för att vara minderårig, högstadiet vilket e bra mycket värre än o fiska horor på internet. Det var hyfsat enkelt tills alla började göra det. Desperata gubbar på lunarstorm, kamrat, bdb tex.

Trodde inte torskarna fortfarande var så jävla blåsta. Den här tråden e fan pinsam...
En torsk är väl någon som köper sex. Detta handlar om någon som vill ses frivilligt men vill ha paysafecard. Hon tar kontakt med killarna via datingsidor.
__________________
Senast redigerad av kukflash 2018-06-22 kl. 15:20.
Citera
2018-07-27, 15:31
  #137
Medlem
På Facebook finns det någon som blåst jättemånga personer på Paysafecard och då pratar jag om 1000-4000 åt gången. Personen kontaktar nära vänner och säger att hen är i knipa med polisen och måste bort från stan med tåg... och behöver pengar till tåget. Hen säger att hen tar emot pengarna i paysafecard för att gå till biljettautomat och trycka ut biljetten genom att knappa in koden där vilket är bullshit haha paysafe används inte i dom sammanhangen men många går på det. Det är främst vänner till kriminella som åkt på blåsningen , som vill hjälpa sin kriminella vän att fly och offren är faktiskt i många fall naiva och hederliga samariter😂😂 men det intressanta är att varje kriminell gruppering har åkt på blåsningen vi pratar om hundratals personer från olika städer... min fråga är om det är samma person? Vad kan man göra åt det? Det är iof ganska smart att ta emot pengarna i paysafe. Men hur lätt är det idag att spåra någon via fb? Hade varit nåt. Anledningen till varför jag tycker detta är intressant är att Bandidos,HA, Södertäljenätverket , Lejonen, Kurderna m.m alla dessa har blivit drabbade. Dom vände ju sig knappast till polisen , men tänk om dom fick tag på personen 😂
__________________
Senast redigerad av Blatter187 2018-07-27 kl. 15:34.
Citera
2019-01-18, 17:24
  #138
Medlem
Fortfarande aktiv idag. Ny mail dock.

Men använder exakt samma upplägg fortfarande, vill ses direkt, kräver ingen bild, kräver ingen information alls, vill ses omgående samma dag.

"Hej,
Ja, du kan vara intressant.
Om du är seriös med sex irl.
Men det är lite svårt att prata här.
Blir bombad med mail.
Skall ta bort min profil här om det inte lugnar ner sig.
Men vill du prata vidare och träffas så kan du ju maila mig på boasmoa@gmail.com
Puss"


Fick en bild personen använder sig utav, troligen stulen. Men man får väl inte lägga upp bilder här va?
Citera
2019-01-18, 21:27
  #139
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marthc
Fortfarande aktiv idag. Ny mail dock.

Men använder exakt samma upplägg fortfarande, vill ses direkt, kräver ingen bild, kräver ingen information alls, vill ses omgående samma dag.

"Hej,
Ja, du kan vara intressant.
Om du är seriös med sex irl.
Men det är lite svårt att prata här.
Blir bombad med mail.
Skall ta bort min profil här om det inte lugnar ner sig.
Men vill du prata vidare och träffas så kan du ju maila mig på boasmoa@gmail.com
Puss"


Fick en bild personen använder sig utav, troligen stulen. Men man får väl inte lägga upp bilder här va?

men har du kollat på internettrådarna/hackers på FB - om de kan skicka en trojan på något sätt till killen så de ser vems dator det är? Då är det väl bara polisanmäla sedan eller liknande.
Citera
2019-01-19, 17:52
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
men har du kollat på internettrådarna/hackers på FB - om de kan skicka en trojan på något sätt till killen så de ser vems dator det är? Då är det väl bara polisanmäla sedan eller liknande.


Nej, så mycket möda orkar jag inte lägga på snubben. Jag reagerar direkt på sättet han skriver på, han är ju inte bara ful som försöker han är ju riktigt värdelös på det också, han ärm inte trovärdig på något sätt och det enda sättet någon kan gå på det här är ju om dom helt saknar förståelse för tjejer på internet eller är sjukligt desperata.

Ville bara varna om att han fortfarande är aktiv.
Citera
2019-02-03, 14:04
  #141
Medlem
Bor även i Blge tydligen. Hade kontakt idag.
Citera
2019-02-04, 19:46
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukille
Bor även i Blge tydligen. Hade kontakt idag.
Hen utger sig för att vara ifrån den stad du bor i ;P Har sett alla möjliga städer.
Citera
2019-02-14, 21:13
  #143
Medlem
Luness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatter187
På Facebook finns det någon som blåst jättemånga personer på Paysafecard och då pratar jag om 1000-4000 åt gången. Personen kontaktar nära vänner och säger att hen är i knipa med polisen och måste bort från stan med tåg... och behöver pengar till tåget. Hen säger att hen tar emot pengarna i paysafecard för att gå till biljettautomat och trycka ut biljetten genom att knappa in koden där vilket är bullshit haha paysafe används inte i dom sammanhangen men många går på det. Det är främst vänner till kriminella som åkt på blåsningen , som vill hjälpa sin kriminella vän att fly och offren är faktiskt i många fall naiva och hederliga samariter😂😂 men det intressanta är att varje kriminell gruppering har åkt på blåsningen vi pratar om hundratals personer från olika städer... min fråga är om det är samma person? Vad kan man göra åt det? Det är iof ganska smart att ta emot pengarna i paysafe. Men hur lätt är det idag att spåra någon via fb? Hade varit nåt. Anledningen till varför jag tycker detta är intressant är att Bandidos,HA, Södertäljenätverket , Lejonen, Kurderna m.m alla dessa har blivit drabbade. Dom vände ju sig knappast till polisen , men tänk om dom fick tag på personen 😂
Om han sätter in pengarna från ett paysafecard på sitt eget konto, borde han väl bli röjd den vägen? Dock krävs det säkert en myndighet för att kunna avslöja den vägen.

Om han använder paysafecard pengarna till en kryptovaluta borde det väl däremot inte gå att spåra?
Citera
2019-03-03, 19:50
  #144
Medlem
Hen hade en profil på klubb6 i dag. Kör fortfarande med boasmoa.gmail.com
Och bor vid mariaplan i Gbg. Svarar fort på Mail och är jävligt på att ses.., undrar hur många som blir lurade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback