Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-09, 16:36
  #1
Medlem
Jannebigplays avatar
Ska till käkkirurgen imorgon och operera ut min tand då den vanliga utdragningen igår slutade i katastrof. Jag sa att jag aldrig mer kommer komma tillbaka om jag inte får något lugnande och de sa då att jag kommer att få Dornicum som jag kommer att dricka.

Hur väck blir man? Kommer jag känna smärta fortfarande? Igår så tog inte bedövningen ordentligt trots att de var uppe i maxdosen, en anledning är väl att jag spänner mig så mycket. De sa även att någon borde gå med mig hem efteråt men tyvärr känner jag ingen som har tid att hjälpa mig imorgon. Borde jag inte kunna ta mig hem själv? Bor väldigt nära. Man har ju hört om folk som kör benzorace och vaknar upp i Kina 3 dagar senare, något sådant är jag INTE sugen på :P
Citera
2014-04-09, 17:01
  #2
Avstängd
i574n8u11s avatar
Också fått detta vid ett ganska fett ingrepp. Kom dit, drack det där. Fick vänta 20 min. Minns bara att dom kom efter mig i korridoren, hade börjat knata runt, nästa sekund kändes det som fick jag skölja och spotta. Mådde bra som fan! Du bör ha med dig någon dit och hem till du är nykter.
Citera
2014-04-09, 17:07
  #3
Medlem
Bertil85s avatar
Du kommer nog bli väck av Dormicum; lite beroende på vilken dos du får.

Kan bli besvärligt med resan hem.
Citera
2014-04-09, 17:18
  #4
Medlem
Jannebigplays avatar
Tack för svar. Jag kommer också få dricka det runt 30minuter innan. Jag bor ca 5 minuters promenad från tandläkaren, är däremot inte så sugen som sagt på att råka råna någon affär eller bli påkörd på vägen hem :P Hur länge håller det i sig?
Citera
2014-04-09, 17:53
  #5
Medlem
Bertil85s avatar
Den är snabbverkande och har en kort halveringstid; verkningstid 1h?
__________________
Senast redigerad av Bertil85 2014-04-09 kl. 18:14.
Citera
2014-04-09, 19:26
  #6
Avstängd
i574n8u11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Tack för svar. Jag kommer också få dricka det runt 30minuter innan. Jag bor ca 5 minuters promenad från tandläkaren, är däremot inte så sugen som sagt på att råka råna någon affär eller bli påkörd på vägen hem :P Hur länge håller det i sig?

Du är väck kanske 2 timmar. Minnesluckor kan infinna sig under resten av dagen. Ha med dig någon ändå eller säg att du har det, dom kan neka dig annars. Mycket trevlig benso. Jag stal en tandborste. Du kommer ej råna en butik.
Citera
2014-04-10, 11:33
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nån som vet hur mycket Dormicum man får inför en operation? Jag tog en gång en 7,5 mg tablett o några öl på det, men kände absolut ingenting. Jag äter iof. 4 mg Iktorivil varje dag, så jag har viss tolerans.

Sen inför en operation fick jag okänd mängd Dormicum att dricka, men märkte inget av den. Men det kompenserades med ett par fentanylsprutor, låtsades inte känna av den första, så jag fick en till...
Citera
2014-04-10, 15:05
  #8
Medlem
Jannebigplays avatar
Dormicum var ett fiasko. Kände typ ingenting, blev en aning lugnare kanske + att bedövningen tog fint idag så tanden åkte ut.
Citera
2014-04-13, 18:11
  #9
Medlem
invisuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Dormicum var ett fiasko. Kände typ ingenting, blev en aning lugnare kanske + att bedövningen tog fint idag så tanden åkte ut.

Dom måste snålat på dormucumet eller så har du benzo tolerans helt enkelt, jag sa att jag vägde 10 kilo mer än vad jag gör, dom öste på och jag minns ingeting från det besöket
Citera
2014-04-13, 20:34
  #10
Medlem
Jag blev så väck att jag inte ens kunde hålla mig vaken när jag fick det innan operation.
Citera
2014-04-14, 23:58
  #11
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Dom måste snålat på dormucumet eller så har du benzo tolerans helt enkelt, jag sa att jag vägde 10 kilo mer än vad jag gör, dom öste på och jag minns ingeting från det besöket

Jag märkte verkligen noll skillnad. Minns allting från operationen och behövde inte vänta någonting efter. Gick och handlade direkt efter för att sedan promenera hem, djupt missnöjd över min nyvunna drogerfarenhet. Som sagt så tog bedövningen iaf så jag får väl säga att den fyllde sin funktion. Dock ville jag bli helt väck Hade fixat så syrran skulle skjutsa hem mig men nu fick jag ringa och säga att hon inte behövde komma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback