Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-09, 00:29
  #1
Medlem
colabulles avatar
Kan någon här slänga ihop ett hemma tränings schema för 55kg 22 åring?

Som rubriken lyder.

Äger 2 gamla 3kg hantlar, och inget annat.
Har tänk att använda hemmet som "gym" Har en loftsäng som jag kan göra hävningar på men med börja ben och kan bara böja armarna upp till ca 90 grader sedan är sängen "säng" ivägen.

Finns säker 100 av dessa men vad skadar 1001? Då jag vet att det finns en snäll snubbe där ute som kan svara på min fråga
Citera
2014-04-09, 00:50
  #2
Medlem
pezrulezhaakons avatar
colabulle

Vad är målet med träningen?
Citera
2014-04-09, 01:30
  #3
Avstängd
creepingdeaths avatar
http://thedrozgarciniacambogia.org/w...-exercises.jpg
Citera
2014-04-09, 01:46
  #4
Medlem
ragingcows avatar
Köp en chin up bar som du enkelt fäster i dörrkarmen.
Citera
2014-04-09, 08:13
  #5
Medlem
Är du så lat och snål som du verkar så är det ingen idé för dig att börja träna.

Men här har du en länk som förklarar hur du ska träna: http://www.styrkelabbet.se/styrketraning/
Citera
2014-04-09, 10:30
  #6
Medlem
SvartAces avatar
Gör crunches, situps, ryggresningar, chins, armhävningar och dips. Du kan även stå i positionen Plankan för att stärka bålmuskulaturen. Ställ dig på händerna mot en vägg och försök göra armhävningar. Under en sommar gick jag från att inte kunna stå på händer till att göra djupa armhävningar armståendes och allt jag gjorde var att utföra de här övningarna så tungt som jag klarade av tre-fyra dagar i veckan. Jag gick och lade mig tidigt så jag skulle få tillräckligt med sömn och jag var noga med att äta mycket och varierat. Mer kolhydrater är bra! Mer kött är bra! Grönsaker och frukt är bra! Det fett du får i dig får du i dig, det gör ingen skillnad om du skippar smöret, börjar handla lättmjölk osv. Det viktigaste är att du får i dig tillräckligt många kalorier. Till sist vill jag rekommendera raska promenader minst 5 dagar i veckan. Försök att börja jogga när du känner att du har ork men håll som minst ett raskt promenadtempo. Du får aldrig gå långsammare än så. Inom två veckor joggar du större delen av sträckan (som för övrigt bör vara minst 4 kilometer) och inom två månader kommer du kunna jogga hela vägen. Det är bra att hålla igång pulsen minst en halvtimme så anpassa sträckan efter det (som minimum). Spring när du orkar, spelar ingen roll om det är en kilometer eller tio meter eftersom målet är att få så hög puls du orkar.

Det du inte förstår kan du googla på (teknik, instruktioner, kost etc.)
Citera
2014-04-09, 10:32
  #7
Medlem
Celavis avatar
Tycker helt klart du ska överväga ett gymkort eller att lägga pengar på att skaffa ett hemmagym

lycka till!
Citera
2014-04-09, 13:39
  #8
Medlem
Köp hem ett par hantlar som du kan variera vikt på, gärna mellan 1-25 kg st. Skaffa även hem ett räck häv, eller chinsstång som det även kallas. Har du detta så har du ett gym för resten av livet.

Du kan lägga upp passet som du önskar, om du vill ha helkropp, halvkropp, splitt, beror helt på målet med träningen. Du kan välja flertal olika övningar, här är mina favoriter.

Bröst- armhävningar !! Smala, breda, enarmade. Går och variera hur mycket som helst. Vill du göra detta tyngre så lägg något på ryggen eller sätt upp fötterna på en stol.

Rygg- chins !! Går liksom armhävningar att variera hur mycket som helst. Hantelrodd är även en suverän övning. Rekommenderar även att träna nedre del av ryggen, detta kan göras genom marklyft med hantlar.

Trapz- Shrugs.

Axlar- Finns flertalet övningar, axelpress, hantelyft åt sidan, framåtlyft, hantelyft för baksida axlar.

Armar- Bicepscurl för biceps, dips mellan 2 stolar för triceps.

Mage- Situp, plankan, höftlyft, russian twist, human flag m.m. Tror magen är den muskelgrupp som man kan träna på flest sätt faktiskt.

Ben- Många säger att det är svårt och träna ben hemma, men hur många kör utfall med 2 stycken 20 kg hantlar? Knäböj fungerar även med hantlar, tå häv för vader är också nödvändigt.
Citera
2014-04-10, 00:11
  #9
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartAce
cbia

Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
nja ajk

OJ! trodde inte jag skulle få några seriösa svar!
Jag tackar SvartAce och Saak100 som svarade p min FRÅGA och inte klagade på att jag ville träna hemma istället för att köpa kort och gå till gymmet. (Den där sista meningen lät väldigt LAT)
TACK igen!
Citera
2014-04-10, 00:33
  #10
Medlem
colabulles avatar
Tackar även dloow för hans gym ny börjar artikel/sida han länkade!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback