Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-08, 17:21
  #1
Medlem
Hej!
Jag bor som sagt fortfarande hemma och det är ibland svårt att äta det man borde äta, jag skulle då behöva lite råd angående simpla och billiga råvaror som jag kan konsumera förutom bara det som serveras på bordet, som "fillermat" då jag kanske inte får i mig allting, så kanske en fem sex råvaror. Kanske några slags nötter och avokado?

Sen hur mycket är mitt kaloriintag ungefär? Ligger just nu på 69 kg och är 170cm, tränar tre dagar i veckan, kanske en gång i veckan joggar jag.

Tack på förhand!
Alexander
__________________
Senast redigerad av Alexander7938 2014-04-08 kl. 17:23.
Citera
2014-04-08, 17:27
  #2
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander7938
Hej!
Jag bor som sagt fortfarande hemma och det är ibland svårt att äta det man borde äta, jag skulle då behöva lite råd angående simpla och billiga råvaror som jag kan konsumera förutom bara det som serveras på bordet, som "fillermat" då jag kanske inte får i mig allting, så kanske en fem sex råvaror. Kanske några slags nötter och avokado?

Sen hur mycket är mitt kaloriintag ungefär? Ligger just nu på 69 kg och är 170cm, tränar tre dagar i veckan, kanske en gång i veckan joggar jag.

Tack på förhand!
Alexander
kan tänka mig att det finns tusentals bloggar som tar upp just detta du undrar, bara till att googla Alexander
Citera
2014-04-08, 17:32
  #3
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
kan tänka mig att det finns tusentals bloggar som tar upp just detta du undrar, bara till att googla Alexander
Får man fram kostbloggar om man googlar Alexander?
Citera
2014-04-08, 19:04
  #4
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Får man fram kostbloggar om man googlar Alexander?
menade : Googla, Alexander.
förlåt ifall jag var så otydlig
Citera
2014-04-14, 00:15
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander7938
Hej!
Jag bor som sagt fortfarande hemma och det är ibland svårt att äta det man borde äta, jag skulle då behöva lite råd angående simpla och billiga råvaror som jag kan konsumera förutom bara det som serveras på bordet, som "fillermat" då jag kanske inte får i mig allting, så kanske en fem sex råvaror. Kanske några slags nötter och avokado?

Sen hur mycket är mitt kaloriintag ungefär? Ligger just nu på 69 kg och är 170cm, tränar tre dagar i veckan, kanske en gång i veckan joggar jag.

Tack på förhand!
Alexander
Ägg, proteinpulver och olja!!!!
Citera
2014-04-14, 05:45
  #6
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Ägg, kvarg, havregryn, macadamianötter och fun light.
Citera
2014-04-16, 02:55
  #7
Medlem
Tonfisk

Jag själv inhandlade i veckan flera burkar med tonfisk.
Citera
2014-04-16, 16:33
  #8
Avstängd
Krystalls avatar
Tonfisk, ägg, nötter, avocado, bacon, bröd+pålägg, ICA´s frysta Hamburgare.
Citera
2014-04-18, 12:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Får man fram kostbloggar om man googlar Alexander?

OT Tack för dagens skratt!!

Jag brukar göra röror som jag kan ha till ex bakad potatis, på mackan/knäckebröd, wraps osv.
Jag brukar ha Något av dessa, Turkisk yoghurt, kvarg, crèam fraiche, fil +Majonäs beroende på om röran ska vara varm eller inte.

Tillsätt kryddor, lök, hackad ägg...det du vill ha i.

Sen väljer du protein: kyckling, räkor, tonfisk, lax, kräftor, bacon, kasler, tacoköttfäs osv


Alltså ha hemma någon mejeri+majonäs och protein, så du lätt kan fixa olika röror med samma ingredienser. Tar kanske 5-10 min och slänga ihop
__________________
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-18 kl. 13:12.
Citera
2014-04-18, 13:05
  #10
Medlem
Pasta och jordnötter är saker du bör äta mycket av ifall du gillar det. Mest för att det är billigt om du inte har så mycket pengar att lägga i veckan på mat. Se till att äta mycket i skolan och det som serveras hemma så blir det bra.
Citera
2014-05-02, 08:43
  #11
Medlem
Keso istället för pasta, ris etc. Äggvitan, kvarg, avokado m.m
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback