Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-11, 13:06
  #49
Medlem
Kommer inte bli något krig i Sverige. Dels är vi för fega och kommer ställa oss neutrala/ge ryssarna lite resurser så de lämnar oss i fred som vi gjorde med tyskarna.

Visar dock Sverige lite ryggrad så är jag toast. 80% chans att en Spetznas soldat klipper mig förr eller senare. Då min primära uppgift är att skydda mer viktig personal inom staben.
__________________
Senast redigerad av livsfarligt 2014-04-11 kl. 13:10.
Citera
2014-04-12, 02:25
  #50
Medlem
Chiropandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
Kommer inte bli något krig i Sverige. Dels är vi för fega och kommer ställa oss neutrala/ge ryssarna lite resurser så de lämnar oss i fred som vi gjorde med tyskarna.

Visar dock Sverige lite ryggrad så är jag toast. 80% chans att en Spetznas soldat klipper mig förr eller senare. Då min primära uppgift är att skydda mer viktig personal inom staben.
Svenskarna skulle drar ner brallorna och låta ryssarna ta dem i baken på plats. Om de tar över Finland först, så kan de potentiellt utmanöverera Sverige och hela EU.
Citera
2014-04-12, 20:57
  #51
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiropandra
Svenskarna skulle drar ner brallorna och låta ryssarna ta dem i baken på plats. Om de tar över Finland först, så kan de potentiellt utmanöverera Sverige och hela EU.
Ja, precis. Folk måste inse att det är en fråga OM Ryssen funderar på att invadera Sverige, inte NÄR.
Så länge Sverige är neutralt och merparten av landet är bebott av älg och hjortron så finns det inget att göra här.

Det finns också ett par saker man måste tänka på: OM Ryssland tänkt invadera oss, så måste dom ta sig förbi Finland. För nåt sekel sedan hade det inte varit något problem, men nu rustar Finland upp och Ryssland ner.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback