Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-08, 10:35
  #1
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Ett "grovt brott" har begåtts söder om Askersund

Citat:
Gården, som är belägen cirka 7 kilometer söder om Askersunds tätort, har varit avspärrad sedan i natt. Vilken typ av brott det handlar om vill polisen inte säga.
http://na.se/nyheter/askersund/1.244...era-garningman

Att polisen inte vill säga vilket brott är mystiskt.

Någon som vet vilken gård det är som är avspärrad? Stj*ernsunds gård ligger cirka 7 km söderut.

Finns kopplingar till Mongols MC?
__________________
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-04-08 kl. 11:10.
Citera
2014-04-08, 11:04
  #2
Medlem
Enligt vittnesuppgifter på orten som sett polispådraget så ska utryckningen ha varit utefter R49, alltså mot Olshammar, Söder om Askersund.

Om man mäter upp 7 km från Askersund och kollar utefter den vägen Polisen åkte så finns det några gårdar, varav en jag finner mer intressant än de andra efter uppgifter från vänner på orten.

Stjernsunds gård ligger utefter R50, ytterliggare några km efter avfarten till R49 från Askersund sett.

Jag kan ha fel då det är andrahandsuppgifter om vad vittnen sett men det känns rätt på något sätt.

/W4S
__________________
Senast redigerad av W4S 2014-04-08 kl. 11:06.
Citera
2014-04-08, 11:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Ett "grovt brott" har begåtts söder om Askersund


http://na.se/nyheter/askersund/1.244...era-garningman

Att polisen inte vill säga vilket brott är mystiskt.

Någon som vet vilken gård det är som är avspärrad? Stjernsunds gård ligger cirka 7 km söderut.

Nja, lite närmare än 7 km va? Du måste längre ner för att komma 7 km.
Det kan vara förbi Stjernsund eller in mot Olshammar.
Citera
2014-04-08, 11:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W4S
Enligt vittnesuppgifter på orten som sett polispådraget så ska utryckningen ha varit utefter R49, alltså mot Olshammar, Söder om Askersund.

Om man mäter upp 7 km från Askersund och kollar utefter den vägen Polisen åkte så finns det några gårdar, varav en jag finner mer intressant än de andra.

Stjernsunds gård ligger utefter R50, ytterliggare några km efter avfarten till R49 från Askersund sett.

Jag kan ha fel då det är andrahandsuppgifter om vad vittnen sett men det känns rätt på något sätt.

/W4S

Den gården dök upp i mitt huvud när jag läste artikeln. Om vi tänker på samma vill säga.
Alternativen jag tror på är åldringsrån eller någon snubbe som pillat på fel tjej. Jag kan tänka mig det sista.
Citera
2014-04-08, 11:13
  #5
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Den gården dök upp i mitt huvud när jag läste artikeln. Om vi tänker på samma vill säga.
Alternativen jag tror på är åldringsrån eller någon snubbe som pillat på fel tjej. Jag kan tänka mig det sista.

Med tanke på gängkrigen i Örebro-trakten så tänker jag på Mongols MC som väl har närvaro i Askersundstrakten.
http://mckultur.blogspot.se/2011/05/...d-mc-gang.html
Citera
2014-04-08, 11:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Med tanke på gängkrigen i Örebro-trakten så tänker jag på Mongols MC som väl har närvaro i Askersundstrakten.
http://mckultur.blogspot.se/2011/05/...d-mc-gang.html

Det va som attans. Den hade jag missat.
Fast tillsvidare så håller jag fast vid mina alternativ.
Vi får se vad som kommer fram.
Citera
2014-04-08, 11:17
  #7
Medlem
Öhna gård är den första gården efter Stjernsunds, det ligger enligt hitta.se 8km mot Hammar från Askersund sett.
Citera
2014-04-08, 11:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W4S
Öhna gård är den första gården efter Stjernsunds, det ligger enligt hitta.se 8km mot Hammar från Askersund sett.
Där utåt bor ju faktiskt en ganska så ickepopulär konstapel. Vore ju hemskt om något hänt honom.

Men jag tror fortfarande att det gäller gården jag tänker på. 6,8 km från Askersund.
Jag kommer vara envis tills någon har något bättre.
Citera
2014-04-08, 11:32
  #9
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Men jag tror fortfarande att det gäller gården jag tänker på. 6,8 km från Askersund.
Jag kommer vara envis tills någon har något bättre.

Vad får dig att tro att det är den gården? Alltså vad kan brottet vara och orsaken till brottet.

Allehanda har uppdaterat texten nu:

"Villan, som är belägen cirka 7 kilometer söder om Askersunds tätort, har varit avspärrad sedan i natt"

Ingen gård alltså utan en villa. Ger det mer klarhet?

"NA:s reporter på plats rapporterar att området runt villan som är avspärrat är mycket stort. Dessutom är ett område på cirka 30 meter i diameter runt 150 meter från villan avspärrat."

Så stora avspärrningar runt villan. Explosionsrisk?
__________________
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-04-08 kl. 11:36.
Citera
2014-04-08, 11:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Vad får dig att tro att det är den gården? Alltså vad kan brottet vara och orsaken till brottet.

Det bor en snubbe på en gård, 6,8 km söder om Askersund, som inte är så nogräknad med vilka han jävlas med eller vilken tjej han pillar på. Vad jag vet så spelar ålder ingen större roll. När det gäller "kärlek" så är åldern bara en siffra eller två för honom.
Citera
2014-04-08, 11:40
  #11
Medlem
epost72s avatar
Polisens tekniker undersökte vid 10.45-tiden en slänt vid villan. Strax därefter hade man enligt NA:s reporter flera hudpatruller på plats som sökte av området.
Antar att det är hundpatruller ( ) men det säger inte så mycket om vilken typ av brott som kan vara aktuell.
Citera
2014-04-08, 11:41
  #12
Medlem
Uninteresteds avatar
Det ska gälla gamla Olshammarsvägen, alltså R49. Fått uppgifter om att det ska ha synts polisbilar där några dagar tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback