Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-04-08, 21:12
  #37
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Det är helt irrelevant med deltagarnas politiska hemtvist. Det är fortfarande en vänsterdemonstration eftersom arrangörerna är vänster.
Och du är moderat eftersom din statsminister är det. Skön logik.
Citera
2014-04-08, 21:18
  #38
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Och du är moderat eftersom din statsminister är det. Skön logik.

Och Sovjet var ett kommunistland eftersom Stalin var kommunist. Skön logik!

Eller vänta...
Citera
2014-04-08, 21:21
  #39
Medlem
Våldsfascister som AFA och deras hjälporganisationer har inte mycket med ""vänster" att göra. Bara ett sätt att maskera sin fascistpolitik bakom humana "vänster"fraser.
Solidaritetspartiet "gnistangruppen" stödde Pol Pot:s folkutrotning i Kambodja också under "vänster"fraser och det finns fler exempel på liknande.
Citera
2014-04-08, 22:16
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Och du är moderat eftersom din statsminister är det. Skön logik.

Japp speciellt de borgerliga på plats stödde Joels mordförsök.
Citera
2014-04-08, 22:57
  #41
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Och Sovjet var ett kommunistland eftersom Stalin var kommunist. Skön logik!

Eller vänta...
Jag väntar... Vad vill du?
Citera
2014-04-08, 23:11
  #42
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Jag väntar... Vad vill du?

Sverige är ju uppenbarligen ett moderatlett land, trots att alla inte är moderater. På samma sätt kan man ha en vänsterdemo utan att alla i den är vänster.
Citera
2014-04-09, 00:16
  #43
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Sverige är ju uppenbarligen ett moderatlett land, trots att alla inte är moderater. På samma sätt kan man ha en vänsterdemo utan att alla i den är vänster.
Tjaa, nu när du säger det så...

Jag får böja mig, har missförstått hela frågan och lämnar via bakdörren okej?
Citera
2014-04-09, 15:33
  #44
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Tjaa, nu när du säger det så...

Jag får böja mig, har missförstått hela frågan och lämnar via bakdörren okej?

Nej du ska få en känga till innan du går.

Ingen av Motståndsrörelsens större demonstrationer är "nazistisk" eftersom det alltid är någon utomstående med.
Citera
2014-04-12, 07:55
  #45
Medlem
bambulansens avatar
Varför maskera sig över huvud taget?

Att delta i en demonstration maskerad gör ju att den tappar tyngd och blir ett tydligt tecken på att det inte är "rent mjöl i påsen". Självmål.

Vågar påstå att nationellas omaskerade demonstrationer oavsett deltagarantal, framstår som oerhört mycket mer respektingivande, rakryggade och seriösa hos folket än våldsvänsterns ligistfasoner.

Att sen ge en svt reporter på käften är bara ytterligare ett välkommet självmål vilket man som nationell tackar för.
Citera
2014-04-14, 20:17
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Liberalerna i Malmö drog ihop en antinazistdemo i Malmö ett par dagar innan den stora. Där var det 25 pers. Där kan man definitivt säga att de som var där var liberaler.

Men nej, man är ju såklart inte per automatik vänster för att man är antinazist. Däremot är det ju vänstern som faktiskt kämpar och som faktiskt lyckas samla folk.

Sprang in på denna diskussion och har fascinerats av er gemensamma kärlek till våld. Tänkte inte skriva något men det här måste jag dock tydliggöra.

Ni i vänstern har ju tagit på er äganderätten till kampen mot nazism. Jag hade gärna lyft en folkpartisk flagga på demonstrationen i Malmö mot nazismvåld men hade jag kommit med den hade jag inte kunnat gå därifrån. Iaf sa min rädsla det.

Ni har inte äganderätten till denna fråga. Denna fråga har ingen politisk färg.
Båda läger är våldsälskare. Har inte mycket till övers för någon av era så kallade politiska kamper.

Dessutom så bör den antirasist som hög en nazist i ryggen bli dömd för mordförsök. Finns inget självförsvar i hans agerande.
Hejdå
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback