Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-13, 14:21
  #13
Medlem
Jag är inne på dag fem nu o jag märker skillnad när de gäller lugnet i mitt huvud. Innan kändes de som man hade något som tryckte innanför skallbenet. Är dock fortfarande galet sugen på jordnötsringar
Citera
2014-04-13, 16:39
  #14
Medlem
Kan jag äta bullens varmkorv?? Utan bröd dvs.
Citera
2014-04-13, 20:04
  #15
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Uteslut aspartam om du får i dig det. Gluten gör dig segare i huvudet och gör att du tänker långsamt. Det är så i alla fall för mig.

Börja rök weed. Köp från internet. LCHF gör att du går ner i vikt för att du käkar mindre kalorier när du utesluter en grej. Förresten, en LCHF diet så utesluter du automatiskt gluten, för att det är kolhydrater.

Det fetstilta är fel. Du tar något du hört och gör det till sanning. Man går ner i fettprocent av LCHF för att man blir fettdriven.

LCHF är bra för att öka koncentrationsförmågan.
Citera
2014-04-13, 20:05
  #16
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Kan jag äta bullens varmkorv?? Utan bröd dvs.

Håll dig borta från korv det är en massa e- ämnen och skit. Håll ut för suget kommer att minska dag för dag sen är du fri från beroendet.
Citera
2014-04-17, 17:10
  #17
Medlem
Nej du behöver inte gå ner i vikt, lägg till lite extra fett så kompenseras det snabbt. Mycket smör till matlagning och feta goda såser, enkla vägar till ganska många extra kalorier.

Jag tycker verkligen inte att du ska börja med något weed. Om du inte är en van rökare sen innan så tror jag dock inte att du sonika skulle ge dig ut på webz och beställa några g.

Nej gluten är ingen kolhydrat, som tidigare påståtts.

Lägg inte några pengar på kosttillskott utan satsa på en bra kost och motion. Blir situationen ohållbar så rådfråga läkare om hur du bör göra för att rikta din ADHD mot något nyttigt, kanske blir medicinering aktuellt om du vill testa.
Citera
2014-04-18, 00:36
  #18
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det fetstilta är fel. Du tar något du hört och gör det till sanning. Man går ner i fettprocent av LCHF för att man blir fettdriven.

LCHF är bra för att öka koncentrationsförmågan.

Nej. Man går ner i vikt av ett kaloriunderskott. Såvida du inte sitter på en totalt ny vetenskap om hur kroppen fungerar.
Citera
2014-04-18, 00:37
  #19
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Vad vet vi om 5-htp?

(FB) 5-HTP rekomenderas.
Citera
2014-04-18, 00:41
  #20
Medlem
storytellers avatar
Ät Omega 3-tabletter av hög kvalitet (och högre pris, tyvärr) från Apoteket. Ju högre andel EPA, desto bättre.
En metastudie har visat signifikant resultat när det gäller att minska ADHD-symptom genom att äta Omega 3-tillskott.
Citera
2014-04-18, 00:48
  #21
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Ät Omega 3-tabletter av hög kvalitet (och högre pris, tyvärr) från Apoteket. Ju högre andel EPA, desto bättre.
En metastudie har visat signifikant resultat när det gäller att minska ADHD-symptom genom att äta Omega 3-tillskott.

Stämmer bra. Finns flera tunga studier på PubMed. Tillsammans med GABA och 5-HTP har många som provat kombinationen sagt att de är helt utan symptom.
Citera
2014-04-18, 01:08
  #22
Medlem
GrusNegers avatar
Rök hasch.
Citera
2014-04-18, 14:02
  #23
Medlem
Kallpressad linfröolja (hittar du i livsmedensaffären).
Chiafrö.

Sen finns det en familj i Danmark som hade barn som hade ADHD och de la om kosten.
De har gett ut böcker. En kärnfrisk familj. Deras bok ”En kärnfrisk familj”, där de berättar om hur de uteslutit gluten, mjölkprodukter, socker och kemikalier.
Googla: danska familjen Mauritsson
Citera
2014-04-19, 21:58
  #24
Medlem
Vågar aldrig röra hasch igen. Varje gång jag röker får jag sådan jävla nojja, jag fick åka till sjukhuset o ta ekg en gång bara på grund av just de.

Inne på andra veckan nu, gav efter lite idag o käkade frysta hallon o en liten bit ostkaka.

Är denna kombination ok? Kommer den förstöra koncentrationen i flera dagar eller bara idaG?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback