Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-07, 22:32
  #1
Medlem
Bodyfitness96s avatar
Hejsan, jag väger 135 kg (vägde mig för 5 minuter sedan)
jag är 194 cm lång bredaxlad större bröst än normalt.

tränar 5 dagar i veckan sedan ojämn vecka på söndagar kör jag bänkpress och cardigo
(med personlig tränare)
förstår inte varför jag inte kan gå ner i vikt stannat på denna vikt i ungefär 1 månad.

äter normala mål med inget godis och läsk

dricker protein 2-3 gånger om dagen och får i mig cirka 150 gram protein om dagen.

sedan måste jag påpeka att jag är ganska biffig av mig men har mycket fett vid lår och mage även vid bröstet.

så vad tycker ni här på flashback jag gör fel ?

uppskattar all hjälp jag kan få.

///Bodyfitness96
__________________
Senast redigerad av Bodyfitness96 2014-04-07 kl. 22:35.
Citera
2014-04-07, 22:37
  #2
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Du får helt enkelt i dig för många kalorier om dagen.
Citera
2014-04-07, 22:38
  #3
Medlem
Bodyfitness96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Du får helt enkelt i dig för många kalorier om dagen.


skulle inte säga att jag får i mig så mycket. tror jag kanske får in mig 3000 ? max om dagen.
Citera
2014-04-07, 22:39
  #4
Avstängd
creepingdeaths avatar
borde inte din personliga tränare kunna svara på det?
Citera
2014-04-07, 22:41
  #5
Medlem
Bodyfitness96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
borde inte din personliga tränare kunna svara på det?


han är där för att jag ska bygga vilket han är mycket duktigt på. har frågat han och han har inget bra svar på min fråga.
Citera
2014-04-07, 22:41
  #6
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
skulle inte säga att jag får i mig så mycket. tror jag kanske får in mig 3000 ? max om dagen.
3 000 är ändå förhållandevis mycket. Pröva att gå ner till strax över 2 000 så kommer du definitivt märka resultat.
Citera
2014-04-07, 22:45
  #7
Avstängd
creepingdeaths avatar
dags att börja räkna kalorier. det duger inte att TRO vad du får i dig, det är hårda fakta som gäller annars lämnar du för mycket åt slumpen.
Citera
2014-04-07, 23:20
  #8
Medlem
Bodyfitness96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
dags att börja räkna kalorier. det duger inte att TRO vad du får i dig, det är hårda fakta som gäller annars lämnar du för mycket åt slumpen.


okej, från i med morgon börjar jag räkna kalorier.

vad är en bra mängd ? 2,5 ? observera att jag tränar med och behöver en viss del.
Citera
2014-04-07, 23:24
  #9
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
okej, från i med morgon börjar jag räkna kalorier.

vad är en bra mängd ? 2,5 ? observera att jag tränar med och behöver en viss del.
Du kan räkna ut ditt ungefärliga energibehov med formeln som används här.
Citera
2014-04-07, 23:44
  #10
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
okej, från i med morgon börjar jag räkna kalorier.

vad är en bra mängd ? 2,5 ? observera att jag tränar med och behöver en viss del.

Räkna inte med att kunna bygga samtidigt som du går ned i vikt om du vill ha smidiga, snabba och bra resultat. Bygg muskler och ät så mycket du behöver tills du är någorlunda nöjd med din kropp, sedan kan du deffa genom att skära ned på kalorierna, prioritera mycket protein samt underhållsträna styrkan, och kör kardio samtidigt.

För att gå ned i vikt(bränna fett bland annat) behöver du ligga på ett kaloriunderskott.
För att öka i muskelmassa behöver du i stället ligga på ett kaloriöverskott. Således kan du inte med framgång kombinera båda delarna.
Citera
2014-04-08, 00:23
  #11
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
han är där för att jag ska bygga vilket han är mycket duktigt på. har frågat han och han har inget bra svar på min fråga.
Så går det med dessa PT's. De har gett 35 000 för en 2-veckorskurs och tror sedan att de vet lika mycket som oss som har tränat i över 20 år.

Minska på styrketräningen till 3 pass i veckan. Kör mer förbränningsträning, promenader, cykel och annan cardio. 5 pass i veckan, ibland 6(!) är på tok för mycket - men det fattar nog inte din PT, som tror att mer alltid är bättre.

Ta bort en måltid om dagen, så att du får sprida ut de övriga och hinner bli hungrig. Ät sakta, så blir det äkta mättnadssignaler. Glufsar du, så får du i dig mer än du behöver innan mättnaden registrerats.

Du behöver inte heller proteindrinkar. Komponera maten bättre.
Citera
2014-04-08, 10:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
han är där för att jag ska bygga vilket han är mycket duktigt på. har frågat han och han har inget bra svar på min fråga.

Byt PT är mitt tips...

För att gå ner i vikt måste man äta mindre än man gör av med inte svårare än så. Du äter alltså för mycket är kontentan av det. Skaffa appen LifeSum (ShapeUp) och för in vad du äter så får du en bra överblick över vad du trycker i dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback