Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 20:40
  #1
Medlem
Tja, jag tänkte gå ner och fiska någon kväll och tänkte bara fråga... Vad för fisk kan man få såhär års på västkusten? Hur ska man fiska? Tänkte stå på en pir och ta några kast...
Citera
2014-04-08, 13:00
  #2
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearedSoul
Tja, jag tänkte gå ner och fiska någon kväll och tänkte bara fråga... Vad för fisk kan man få såhär års på västkusten? Hur ska man fiska? Tänkte stå på en pir och ta några kast...

Vågar du säga i vilket område du ska fiska? Västkusten är lång och beroende på var på västkusten du bor så har du möjlighet att fånga olika arter.

Har själv åkt ut i vattnen runt Göteborg och fått lite plattfisk på bottenmetad räkna. De flesta riktigt små. Denna såg riktigt lustig ut i motljus: http://i.imgur.com/uN5tNHg.jpg
Citera
2014-04-09, 08:21
  #3
Medlem
Hashflacks avatar
Havsöring och danska regnbågar
Citera
2014-04-09, 09:16
  #4
Medlem
Rasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashflack
Havsöring och danska regnbågar

Har det fångats några danska bågar i Göteborgsområdet än?
Citera
2014-04-09, 09:52
  #5
Medlem
Hashflacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande
Har det fångats några danska bågar i Göteborgsområdet än?

Jag vet att det har fångats några lite längre söderut.
Citera
2014-05-05, 14:28
  #6
Medlem
Jag hijackar tråden lite och ställer samma fråga men med Göteborg och omnejd som mer specifik plats

Jätte tacksam för tips!
Citera
2014-05-05, 18:06
  #7
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBanan
Jag hijackar tråden lite och ställer samma fråga men med Göteborg och omnejd som mer specifik plats

Jätte tacksam för tips!

Vid färjelägena till Björkö/Öckerö brukar det gå bra. Bottenmeta här med räka eller krossad strandsnäcka och du kan få plattfisk och mindre torsk. Samt givetvis mängder av simpor och små gyltor. Det går även att fånga något större torsk (Upp till en ~2-3kg) genom att jigga i närheten av djupa kanter med rik växtlighet och/eller sprängsten, så som det ofta finns vid just färjelägen.

Skitfiske!
Citera
2014-05-08, 13:35
  #8
Medlem
Knerks avatar
Torsk, gråsej, horngädda och plattfisk i helsingborgs norra hamn har jag fått eller sett
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback