Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-03, 13:21
  #13
Medlem
Gatuplans avatar
Nån som har tips på var (i Colombia) man kan köpa lämpliga kläder som håller myggen borta? Man tycker att hostellet Mahatu, som verkar anordna tours ut i djungeln, även skulle kunna hyra/låna ut kläder.
Citera
2014-05-04, 13:33
  #14
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan
Nån som har tips på var (i Colombia) man kan köpa lämpliga kläder som håller myggen borta? Man tycker att hostellet Mahatu, som verkar anordna tours ut i djungeln, även skulle kunna hyra/låna ut kläder.

Mahatu är ett otroligt simpelt hostel, det är inte de själva som anordnar några utflykter utan de, liksom alla andra hotell och hostel i området, är bara agenter som får provision på alla kunder de skaffar.


Tycker inte du behöver oroa dig så mycket för myggen, så länge du tar malariamedicin så är det ingen fara
Citera
2014-05-04, 13:40
  #15
Medlem
Gatuplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Mahatu är ett otroligt simpelt hostel, det är inte de själva som anordnar några utflykter utan de, liksom alla andra hotell och hostel i området, är bara agenter som får provision på alla kunder de skaffar.


Tycker inte du behöver oroa dig så mycket för myggen, så länge du tar malariamedicin så är det ingen fara

Vet inte om jag kommer ta någon malariamedicin. Föredrar att oroa mig och vara "naturlig". Har istället köpt ett myggnät för huvudet (på Naturkompaniet).

Vad hade du själv för kläder när du var där?
Citera
2014-05-05, 14:42
  #16
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan
Vet inte om jag kommer ta någon malariamedicin. Föredrar att oroa mig och vara "naturlig". Har istället köpt ett myggnät för huvudet (på Naturkompaniet).

Vad hade du själv för kläder när du var där?

Jag hade vanliga kläder, skjorta och shorts. Men tog dock malariamedicin och behövde därför aldrig oroa mig
Citera
2014-07-04, 20:49
  #17
Medlem
Gatuplans avatar
För protokollet: Nu vet jag, angående myggsituationen i Leticia: Knappt några mygg alls, speciellt inte dagtid. Förvånades av att det var klart mer mygg i brasilianska Manaus, som är en storstad.
Citera
2014-07-05, 18:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan
För protokollet: Nu vet jag, angående myggsituationen i Leticia: Knappt några mygg alls, speciellt inte dagtid. Förvånades av att det var klart mer mygg i brasilianska Manaus, som är en storstad.

men hade du skoj?
några äventyr??
Citera
2014-07-06, 10:19
  #19
Medlem
Gatuplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
men hade du skoj?
några äventyr??

Jag har aldrig skoj nånstans. Relativt spännande intryck kan dock ses här: https://plus.google.com/u/0/photos/1...60726457539889
Citera
2014-07-07, 18:16
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan
Jag har aldrig skoj nånstans. Relativt spännande intryck kan dock ses här: https://plus.google.com/u/0/photos/1...60726457539889


Bra bilder!!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2352586

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback