Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-07, 13:42
  #1
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Terrorhoten ökar i världen i takt med Islams frammarsch i globaliseringens spår - även i Sverige finns indikationer om att terrorhoten ökar. Allt fler värvas här i Sverige för att delta i krig som pågår i Islams anda i andra länder i världen. Jag anser att det är allas vårt ansvar att kämpa mot terror o våld, både här i Sverige o i övriga länder i världen. I USA är det olagligt att vara medlem i al- Shabaab o al- Quaida o jag tycker att vi rimligtvis,åtminstone, borde uppmärksamma terrorgrupper mera här Sverige.

Jag vill gå så långt som att säga att vi borde lagstifta om detta i Sverige, göra det olagligt att vara medlem i al - Shabaab o al - Quaida!!! Frågan är om fler än jag tycker detsamma?
Citera
2014-04-07, 13:46
  #2
Medlem
RockAndOllons avatar
Alla religioner borde klassas som terrorism i Sverige.
Citera
2014-04-07, 13:54
  #3
Medlem
robinmusics avatar
så du ska motverka medlemskap i 80 tals programmet al-CIAda.
En terrororganisation som inte existerar.?
Citera
2014-04-07, 13:57
  #4
Medlem
Om våra inkompetenta politiker med Ask i spetsen sneglade lite på NY, hade vi haft en svensk RICO för längesen. Denna hade inte endast träffat terrorgrupper utan även olika former av kriminella nätverk. MC-gäng, terrorgrupper, förortsgäng, olika former av etniskt kriminella grupperingar med mera hade slagits sönder. Gräsmattan (läs samhället) blir inte fin förrän ogräset ( läs grovt kriminella) har bekämpats.
Citera
2014-04-07, 14:03
  #5
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
Alla religioner borde klassas som terrorism i Sverige.

Jag är intresserad av att förstå hur du tänker här - menar du ALLA, utan undantag även kristendomen inräknad? Varför i så fall - ingen religion utgör ett större hot än Islams.
Citera
2014-04-07, 14:13
  #6
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Om våra inkompetenta politiker med Ask i spetsen sneglade lite på NY, hade vi haft en svensk RICO för längesen. Denna hade inte endast träffat terrorgrupper utan även olika former av kriminella nätverk. MC-gäng, terrorgrupper, förortsgäng, olika former av etniskt kriminella grupperingar med mera hade slagits sönder. Gräsmattan (läs samhället) blir inte fin förrän ogräset ( läs grovt kriminella) har bekämpats.

Jag håller med dig men det verkar som om den svenska mentaliteten på nåt sätt försvårar ett ev införande av liknande RICO här i Sverige. Vi är mera försiktiga o allmänt laid back o vill inte sticka ut för mycket - är rädda för att trampa ngn på tårna.
Citera
2014-04-07, 14:30
  #7
Medlem
yggdrazils avatar
Låter väldigt svårt och helt omöjligt att genomföra med rättssäkerhet. Skulle förmodligen bara bli ett exempel på hur verklighetsfrånvänt lagsystemet kan vara.
Citera
2014-04-07, 15:20
  #8
Avstängd
Krystalls avatar
Det borde vara förbjudet att vara med i någon kriminell organisation. Inte ens ett kriminellt bandylag borde tillåtas.
Citera
2014-04-07, 16:51
  #9
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Låter väldigt svårt och helt omöjligt att genomföra med rättssäkerhet. Skulle förmodligen bara bli ett exempel på hur verklighetsfrånvänt lagsystemet kan vara.

Näe, det behöver inte vara omöjligt - vi har ju redan vetskap om, låt oss säga, kanske ca 200 personer med direkt koppling till islamistiska terrorgrupper.
Det borde vara bättre att kunna åtala o döma dessa än att se dem åka fram o tillbaka mellan Sverige o andra länder bara för att ha samröre med andra terrorgrupper i världen.
Citera
2014-04-07, 17:44
  #10
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag håller med dig men det verkar som om den svenska mentaliteten på nåt sätt försvårar ett ev införande av liknande RICO här i Sverige. Vi är mera försiktiga o allmänt laid back o vill inte sticka ut för mycket - är rädda för att trampa ngn på tårna.

Sverige har fullt med fegisar, det är där skon klämmer, man tog bort dödsstraff för "tänk om man dödar någon oskyldig", man tog bort långa fängelsestraff för "tänk om jag gjorde ett sånt brott då skulle inte jag vilja sitta i 60 år", man införde straffrabatten för "det är ju taskigt att en person ska tvingas plikta för alla sina brott, det är ju jätte taskigt om man gör 7 brott med straffvärdet 5 år vardera, det blir ju 35 år i fängelse då är det bättre om man bara pliktar för ett brott, dvs. man får rabatt för 6 av 7 brott" (Bara i Sverige... världsunik syn på brott där man spottar på brottsoffren och hyllar de kriminella för att en majoritet av samhället lider av Stockholmsyndromet https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet bara titta på andelen Polishatare i samhället, trots att Svensk Polis kan vara något av det töntigaste som gått i uniform någonsin, mångkulturell queerteoretisk dialogpolis...)

Det är inte som om SÄPO känner till ett stort flertal av dessa terrorister (och det är långt fler än de 200 de påstår bor här, ett flertal tusen är det, faktum är att alla muslimer är potentiella terrorister, den som läst koranen vet varför, de som aldrig läst koranen vet inte), utländska säkerhetstjänster tipsar de dagligen, privatpersoner likaså, men inget händer då resten av samhället skulle protestera, samma sorts personer finns även här i tråden som skulle gråta över självmordsbombande muslimer, mångkultister.

Töntar och fegisar är Sveriges största problem, det är tyvärr dessa fjantar som vanstyr landet.
Citera
2014-04-07, 19:22
  #11
Medlem
NSOs avatar
Med tanke på ämnet för den här tråden och regel 0.02 så flyttas den här tråden.
Integration och invandring --> Terrorism.
/Moderator
Citera
2014-04-08, 00:44
  #12
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Sverige har fullt med fegisar, det är där skon klämmer, man tog bort dödsstraff för "tänk om man dödar någon oskyldig", man tog bort långa fängelsestraff för "tänk om jag gjorde ett sånt brott då skulle inte jag vilja sitta i 60 år", man införde straffrabatten för "det är ju taskigt att en person ska tvingas plikta för alla sina brott, det är ju jätte taskigt om man gör 7 brott med straffvärdet 5 år vardera, det blir ju 35 år i fängelse då är det bättre om man bara pliktar för ett brott, dvs. man får rabatt för 6 av 7 brott" (Bara i Sverige... världsunik syn på brott där man spottar på brottsoffren och hyllar de kriminella för att en majoritet av samhället lider av Stockholmsyndromet https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet bara titta på andelen Polishatare i samhället, trots att Svensk Polis kan vara något av det töntigaste som gått i uniform någonsin, mångkulturell queerteoretisk dialogpolis...)

Det är inte som om SÄPO känner till ett stort flertal av dessa terrorister (och det är långt fler än de 200 de påstår bor här, ett flertal tusen är det, faktum är att alla muslimer är potentiella terrorister, den som läst koranen vet varför, de som aldrig läst koranen vet inte), utländska säkerhetstjänster tipsar de dagligen, privatpersoner likaså, men inget händer då resten av samhället skulle protestera, samma sorts personer finns även här i tråden som skulle gråta över självmordsbombande muslimer, mångkultister.

Töntar och fegisar är Sveriges största problem, det är tyvärr dessa fjantar som vanstyr landet.

Jag håller delvis med dig med undantag för dödsstraff o polishat.

Förra året var det i alla fall ca 200 extremister i Sverige som övervakades av säkerhetspolisen - de är övervakade för att de är muslimer som aktivt stödjer terrorism. Det säpo kan göra är att sk arbeta i förebyggande syfte o kalla in dem på ett frivilligt samtal - det känns verkligen lamt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback