Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-20, 05:40
  #457
Medlem
oavsett vad dom har för bevis hjälper det inte dig om du ger dom ett till (erkännande). Neka neka neka. Spelar dom upp det på en skärm framför dig så fortsätt neka.
Citera
2013-03-20, 09:50
  #458
Medlem
Det beror på vart kameran sitter.. Visar den att du bara tagit snusdosan ifrån kylen eller visar den också att du gick ut med den?? Du borde erkänna att du tagit snusdosan men sedan gått en sväng i butiken och lagt det på en hylla för att du ångrade dig.. Då du inte togs på bar gärning så kan de bara döma dig om det inte finns en hyffsad anledning till att du inte snattade.. Mao måste de bevisa att du inte lagt den på en hylla innan du gick ut..
Citera
2013-03-20, 13:17
  #459
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
fulaste skrev: Jag har blivit kallad på förhör för en dosa snus som frestade mig när jag hade en tom penningpung, för ca 3 veckor sedan. Lämnade efteråt butiken utan någon följd. Senare under dagen, efter att jag fört över pengar till mitt konto, återvände jag för att ta ut dessa i kassan inne i butiken

Men herregud - om du hade tomt på kontot och sedan fixade påfyllning samma dag - varför vara så korkad att sno en dosa snus när du kunde köpt den några timmar senare? Förhoppningsvis får du en ordningsbot på 500 -1000 kronor (blir rätt många snusdosor ). Du lär bli dömd mot ditt nekande, även med en suddig film som bevis. Och så får du en prick i belastningsregistret och åker på 500 kr till brottsofferfonden.
Citera
2013-03-20, 23:29
  #460
Medlem
provocative77s avatar
Antingen erkänner du brott o får ett bötesföreläggande från åklagaren.
Alternativ nummer två är att du idiotförklarar dig.
Du skulle köpa snus. Du vet inte varför, men du la ner det i fickan o sedan blev allt fel. Du kan inte förklara varför det blev som det blev.
När du kom på vad du gjort tänkte du SJÄLVKLART gå tillbaka till affären o betala snuset o be om ursäkt. Vrf du skulle ta ut pengar o inte betala med kort vet du inte. Situationen var så laddad för dig att du inte tänkte rationellt.
Nu han du ju inte föklara hela läget för kassören innan den hämtade chefen o då blev du skiträdd o sprang därifrån.
Du hade inte uppsåt utan allt blev ett misstag som sedan slutade i kaos för dig. Allt du ville efter ditt misstag var att göra rätt för dig. Ingen kan straffa dig för att du är korkad.

Sista utvägen är att neka, neka, neka o åter neka. Sedan drar de dig i tinget o du har just betalat svergies dyraste snus.
Citera
2013-03-20, 23:42
  #461
Medlem
bombaccis avatar
Oj att polisen orkar bry sig om det där. Sånt där brukas ju läggas ned direkt.

Förstod inte din trådstart riktigt. Det är inget brott att ha en vara på sig inne i butiken men om du lämnar kassalinjen utan att betala så har du begått ett brott.

Dock så vet de ju inte om du bara haft varan på dig och sedan lagt ifrån dig den inne i butiken ( så gör en del snattare som tror att någon har sett dem).

Skulle neka oavsett, du tjänar inget på att erkänna.
Citera
2013-03-22, 13:03
  #462
Medlem
flashcars avatar
om du efter du tog snuset var ur kamerans synvinkel kan du säga att du la bort det och gick ut utan någonting. hur ska dom bevisa att de låg i fickan?

Edit// säg inte ett ord mer
Citera
2013-03-27, 08:27
  #463
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Nå, hur gick det NoCanDo? Den utlovade fortsättningen har lyst ett tag med sin frånvaro nu...
Citera
2013-03-28, 22:52
  #464
Medlem
Har inte varit i klammer med rättvisan, men att polisen skulle maila någon om att komma på förhör är väl lika troligt som att banken mailar om lösenord på internetbanken?
Citera
2013-04-18, 13:06
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddiGredd
Absolut, om inte annat skulle en massa människor erkänna brott de inte gjort för att slippa bli dränkta.
Men så länge statistiken ser bra ut så....

indeed.

Someone went full retard.
Citera
2013-04-18, 14:00
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaKSakkaH
Jo du låter exakt som en wannabegangster/fjortis Polisen kräver sällan ID på folk utan anledning, gör dom det är det i utredningssyfte oftast. Men du kanske av ren "principsak" inte vill vittna mot den knarkare som grovt misshandlade berta 85 med hänvisning till att du såklart är en hård gangster som aldrig samarbetar med polisen

Varför skulle polisen rota igenom mitt hem utan anledning? Du vet att det krävs beslut på något som kallas HUSRANNSAKAN för att göra sådant? Om polisen skulle sätta upp en kamera hos mig skulle det finnas misstanke om GROV brottslighet, annars får dom inte göra det. Det är en lagstadgad regel.

Läs på. Gör om. gör rätt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Husrannsakan

...Beslut om husrannsakan fattas av åklagaren/tullåklagaren, förundersökningsledare inom polisen/tullen eller av enskild polisman/tulltjänsteman om det är akut (fara i dröjsmål). En vanlig missuppfattning är att polisen måste ha ett skrivet dokument att visa upp; så är inte fallet.
__________________
Senast redigerad av AkForce 2013-04-18 kl. 14:17.
Citera
2013-07-06, 13:56
  #467
Medlem
Henguss avatar
Inkallad på ett andra förhör?

Redan haft förhör med dem angående ringa narkotikabrott då dom misstänker mig för att ha köpt narkotika förra året i december. Tråd hittas här: https://www.flashback.org/t2140921

Iaf, fick brev hem förra veckan då ja ska på ett andra förhör nästa vecka. Ringde genast advokaten och han vet inte irktigt vad det kan handla om för att andra förhör är väldigt sällan att de händer.. någon av er som har någon aning när andra förhör är nödvändigt?
Citera
2013-07-07, 01:06
  #468
Medlem
provocative77s avatar
När nya uppgifter har inkommit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback