Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 13:33
  #985
Medlem
goran744s avatar
Den ena fjollan efter den andre avlöser varandra i vårt dysfunktionella land.
Men jag förstår att det är som på de flesta arbetsplatser runt om i vårt land.
2-5 personer bestämmer åt de övriga.
Antagligen sitter 50 brandmän och håller käften och viskar tillvarandra efteråt.
Löjligt! Vilken fegis. Håller inte alls med.

Som det ser ut på många arbetsplatser i Sverige bland oss "fegisar" tycker en si så tycker vi alla så Svennar.

Vad är han att vara rädd för? Har de fått stenar och eld på sig av Åkesson?

De är antagligen rädda för att RASISTFÖRKLARAS eller bli utpekade som ett rasisttillhåll.
De kan fortsätta att fånga stenar,tycker jag nu....
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-09-27 kl. 13:38.
Citera
2016-10-02, 16:53
  #986
Medlem
Milizers avatar
Om det började brinna i mitt hus så önskade jag att brandmännen släckte elden (jag betalar skatt för sådana elementära samhällstjänster). I stället för att fåna sig som denne gjorde i TV.

Om han inte trivs med sitt jobb så bör han söka ett annat. Dock har jag svårt att föreställa mig vilket företag som skulle vilja anställa denna patetiska filur.
Citera
2016-10-02, 17:23
  #987
Medlem
RogerRogers avatar
Den här historien är synnerligen ironisk, eftersom JÅ är brandmännens enda väg ut ur predikamentet med grupper av unga män som lurar ut räddningstjänst för att hota, håna och bespotta dem. Finns det månne några på denna brandstation som har tänkt om, två år senare? Eller är JÅ fortsatt det mest hotfulla som de kan föreställa sig?
Citera
2016-10-05, 06:45
  #988
Medlem
Milizers avatar
Detta är så dumt så det är inte sant. Brandmännen bör göra sitt jobb, dvs släcka bränder, hjälpa till vid översvämningar, rädda katter i träd och vad annat vi betalar skatt för.

Vad jag förstått via en vän som via yrket har tät kontakt med brandmän gör de oftast ingenting. Eftersom bränder och översvämningar sällan. och få katter klättrar upp i träd. De spelar pingis, är nere på gymmet eller fikar,

Om Jimmie Åkesson vill komma på besök, så varför inte? Han är en folkvald politiker med cirka 20% av svenska folket bakom sig. Hälsa honom välkommen! Om ni har andra åsikter än vad han och hans parti (SD) har, så kan brandmännen ju då diskutera detta med Jimmie över en kopp kaffe.
Citera
2018-07-01, 08:35
  #989
Medlem
Ördögs avatar
ETC har för närvarande inga nya framgångar för skrik- eller rödvinsvänstern att rapportera om. Då väljer den bisarra publikationen att påminna om de protester som Åkesson möttes av för fyra år sedan, och som pastas ha "förändrat synen på SD". En grov överdrift, i mitt tycke - kloakvänstern har väl aldrig haft mer än en enda uppfattning om SD?

Varken skribenten eller intervjuobjektet, en doktorinna i anusvetenskap vid namn Paula Mulinari, tycks reflektera over hur SD:s valresultat påverkades av protesterna. Hur manga potentiella väljare avskräcktes från att rösta på SD - och hur manga tvehågsna blev tvärtom förbannade på det jävla hyckleriet, och lade sin röst på SD bara för att protestera mot protesterandet?

Protesterna som påverkade synen på SD
https://www.etc.se/inrikes/protester...de-synen-pa-sd
Citat:
Du skriver att de lyckades förskjuta debatten, hur då?

– Genom att protestera visade de att SD inte var som vilket parti som helst. Hade ingen sagt något hade diskussionen aldrig uppstått. De ifrågasatte normaliseringen av SD som redan då hade börjat ta fart. Genom att visa hur SD:s politik faktiskt stred mot sjukvårdens uppdrag.

Tror du att samma sak skulle kunna hända inför höstens val, att ett stort sjukhus går ut i protest mot Jimmie Åkesson?

– Jag tror alltid att det finns människor i en organisation som säger ifrån. Problemet är att normaliseringen av SD har förskjutits något oerhört de här fyra åren. I dag är SD:s idé att det är migranter som urholkar välfärden och inte en nyliberal politik, allmängiltig. Samtidigt ser vi också framväxten av politiska rörelser, som tar sin utgångspunkt i omsorg som ifrågasätter just detta.
Citera
2018-07-01, 08:43
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
ETC har för närvarande inga nya framgångar för skrik- eller rödvinsvänstern att rapportera om. Då väljer den bisarra publikationen att påminna om de protester som Åkesson möttes av för fyra år sedan, och som pastas ha "förändrat synen på SD". En grov överdrift, i mitt tycke - kloakvänstern har väl aldrig haft mer än en enda uppfattning om SD?

Varken skribenten eller intervjuobjektet, en doktorinna i anusvetenskap vid namn Paula Mulinari, tycks reflektera over hur SD:s valresultat påverkades av protesterna. Hur manga potentiella väljare avskräcktes från att rösta på SD - och hur manga tvehågsna blev tvärtom förbannade på det jävla hyckleriet, och lade sin röst på SD bara för att protestera mot protesterandet?

Protesterna som påverkade synen på SD
https://www.etc.se/inrikes/protester...de-synen-pa-sd


Varför ska du dra upp vad ETC skriver? Glöm skiten vi är inte intresserade av vänsterextrema tidningar.
Citera
2018-07-01, 08:54
  #991
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför ska du dra upp vad ETC skriver? Glöm skiten vi är inte intresserade av vänsterextrema tidningar.

Jag tycker det är roligt att följa med hur skräpvänstern försöker rusta sig mentalt inför det stundande nederlaget. Jag njuter av att här på FB återge stycken ur ETC:s ömsom grovt demagogiska, ömsom kväljande sentimentala, nästan alltid fullkomligt verklighetsfrämmande skriverier, och skratta åt dem tillsammans med mina kompanjoner på forumet.

Och ibland har faktiskt ETC helt läsvärda grejer, précis som Nationellt Motstånd, Proletären och andra tidningar vars politiska linje ligger ljusår från min egen.
Citera
2018-07-01, 09:29
  #992
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför ska du dra upp vad ETC skriver? Glöm skiten vi är inte intresserade av vänsterextrema tidningar.

Det är tvärtom mycket intressant att ETC vill ta upp denna händelse från förra valet nu. Situationen är helt förändrad, i synnerhet för ETC som nu håller på att förintas efter massivt fusk med presstödet. För SD är saken omvänd: det går rakt uppåt och det skulle inte funka med en liknande manifestation idag. De olika LO facken har också insett att hälften av deras medlemmar stödjer SD och kampanjer mot SD, i synnerhet den sortens barnsliga utspel som på brandstationen drabbar bara dem själva.
Citera
2018-07-22, 12:07
  #993
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är tvärtom mycket intressant att ETC vill ta upp denna händelse från förra valet nu. Situationen är helt förändrad, i synnerhet för ETC som nu håller på att förintas efter massivt fusk med presstödet. För SD är saken omvänd: det går rakt uppåt och det skulle inte funka med en liknande manifestation idag. De olika LO facken har också insett att hälften av deras medlemmar stödjer SD och kampanjer mot SD, i synnerhet den sortens barnsliga utspel som på brandstationen drabbar bara dem själva.

ja nu 4 år senare after otaliga stenkastningsattacker mot brandmän och polisbevakning av sjukvårdsinrättningar e läget annorlunda.

Dessutom lite tragikomiskt att det brinner i skogen nu med och vi e tvungna att ta hjälp av rasisterna i polen.

Dessutom är brandmän mot rasism nedlagt eller döda konton på facebook och twitter

https://twitter.com/brandmotrasism
Citera
2018-07-22, 13:07
  #994
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Den anonyme brandmannen är säkert en Expoarbetare eller en journalist på Aftonbladet.
Lycka till med att tysta SD och vägra ta debatten, det har ju lyckats så bra hittills.
Jag skulle bara tycka det var spännande och lite kul att tex träffa Lars Ohly eller Löfven även om jag inte tycker som dessa personerna.
Är det inte smartare att visa Jimmie Åkesson vilka trevliga och härliga människor ni är istället för att visa att ni är odemokratiska och barnsliga?

Inte konstigt att han är annonym, finns han på riktigt överhuvudtaget? Eller är det ett 5 år gsmmalt brev man dammat av ?

Om han mot förmodan existerar så är han knappast representativ för brandkåren som helhet. Alla brändmän och blåljusarbetare jag känner är Sverigevänner, dvs röstar för SD.

Aftonbladet borde besöka branden i ljusdal och notera hur brandmännen hyllar Paula Bieler!
__________________
Senast redigerad av Migsvetsarn 2018-07-22 kl. 13:28.
Citera
2018-07-22, 13:46
  #995
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migsvetsarn
Inte konstigt att han är annonym, finns han på riktigt överhuvudtaget? Eller är det ett 5 år gsmmalt brev man dammat av ?

Om han mot förmodan existerar så är han knappast representativ för brandkåren som helhet. Alla brändmän och blåljusarbetare jag känner är Sverigevänner, dvs röstar för SD.

Aftonbladet borde besöka branden i ljusdal och notera hur brandmännen hyllar Paula Bieler!

Skulle inte förvåna mig om det var psykfallet Lars-Göran Uddholm som med stort nöje kan ses i denna dokumentär:
https://www.youtube.com/watch?v=_Zm3NQoJuQw

riktigt udda figur som om mentalsjukhusen hade funnits kvar suttit på ett av dessa, det är jag helt övertygad om. Så väldigt typiskt Sverige att ha psykiskt sjuka människor som chefer.
Citera
2018-07-22, 20:40
  #996
Medlem
PlutoJs avatar
Nu när Paula Bieler gett sig ut i skogen (med Hemvärnet), kommer brandmännen springa i vild panik ut ur skogarna och gömma sig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback