Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 11:15
  #1
Medlem
Skogsvattes avatar
I dag skriver en anonym brandman ett "öppet brev" till SD:s partiledare Jimmie Åkesson. I brevet deklarerar han att hans kollegor är "rädda" och "får ont i magen" av blotta tanken att Åkesson skall besöka brandstationen. Varför då? Tydligen är det Åkessons åsikter och SD:s politik som är kruxet. Vår anonyme brandman låter nämligen meddela att på hans station så gör man inte skillnad på "folk och folk". Han menar att Åkessons besök kommer att kompromissa säkerheten på stationen, som när en läkare mordhotades för sitt motstånd mot Åkesson häromveckan (ni vet, när en läkare i typisk vänsterpartistisk ordning gjorde fysiskt motstånd mot Åkessons helt lagliga och demokratiskt grundade rättighet att besöka sjukhuset). Nu hotar således flertalet brandmän med att stanna hemma när Åkesson kommer på besök.

Hur står det till med brandmännen i dagens Sverige? Är alla brandmän lika stora fittor som vår vän i Malmö? Är alla brandmän så här kränkta och känsliga? Att man redan kvoterar in kvinnor i kåren och att Sveriges brandmän tydligen inte har någonting att invända mot det vet vi ju redan, men avslöjar den här artikeln ännu en aspekt av fördärvet i Sveriges arbetarklass?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18677188.ab

Citat:
Mycket av oron som ditt besök skapar beror på att den politik du och ditt parti för är så tvärt emot vår värdegrund. Vi får inte, skall inte och vill inte skilja på folk och folk. Och just det gagnar även dig i slutändan, Jimmie Åkesson – för när du står där och nöden är som störst kommer vi att riskera våra liv för att hjälpa även dig trots att vi är många som anser att din politik söndrar vårt land. Just för att vi aldrig skiljer på folk och folk.

Citera
2014-04-07, 11:20
  #2
Medlem
Easy-Lees avatar
Det enda resultatet av detta öppna brev är att jag aldrig mer kommer att ha sympati för dessa livräddare när de stenas av sina skyddslingar ute i den fantastiska förorten. Man kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt, må de få vad de önskar.
Citera
2014-04-07, 11:27
  #3
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Den anonyme brandmannen är säkert en Expoarbetare eller en journalist på Aftonbladet.
Lycka till med att tysta SD och vägra ta debatten, det har ju lyckats så bra hittills.
Jag skulle bara tycka det var spännande och lite kul att tex träffa Lars Ohly eller Löfven även om jag inte tycker som dessa personerna.
Är det inte smartare att visa Jimmie Åkesson vilka trevliga och härliga människor ni är istället för att visa att ni är odemokratiska och barnsliga?
Citera
2014-04-07, 11:29
  #4
Medlem
Hörde om detta på morgonradio: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=5830101

Det säger rätt mycket om det politiska klimatet i Sverige. Aldrig har väl människor på arbetsplatser blivit rädda för ett politikerbesök. Utbildningsministern gör t ex besök i skolor, men inte blir eleverna rädda för den saks skull - även om de skulle ha desto större anledning.

Man tänker sig väl att brandmän är modiga och starka. Det visar sig nu att detta mod inte omfattar ett moraliskt mod, utan enbart ett fysiskt. Jag har haft politikerbesök på min arbetsplats, och inte hetsar jag upp mig för det, oavsett från vilket parti vederbörande kommer. Inte behöver jag känna att jag skall rösta på partiet bara för att de besöker mitt jobb. Kanske snarast tvärtom.
Citera
2014-04-07, 11:29
  #5
Medlem
envackerblommas avatar
en enorm hetsjakt nu, twitter kokar!!
DN har originalet på protestbrevet
http://www.dn.se/valet-2014/protestb...ndman-i-malmo/

storinkvisatorn Orrenius på DN följer upp o hugger
http://www.dn.se/valet-2014/brandman...rotest-mot-sd/

vi kan vänta oss våldsamma vänsterextremister på onsdag för att stoppa SD vid Centrala brand, Malmö

USA hade McCarty på 50-talet , Kina sitt röda garde på 60-talet, Kambodja sina röda khmerer
Sverige har nu en mobb bestående av våldsvänster , PK-media samt islamister i förening
rädda Demokratin rädda yttrandefriheten! Mötesfriheten
__________________
Senast redigerad av envackerblomma 2014-04-07 kl. 11:35.
Citera
2014-04-07, 11:30
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
På P3 Nyheter sa de att brandmännen skulle ta brandbilarna o köra iväg, om Jimmie Åkesson kom...
Citera
2014-04-07, 11:32
  #7
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
På P3 Nyheter sa de att brandmännen skulle ta brandbilarna o köra iväg, om Jimmie Åkesson kom...
Vilken jävla sandlåda det svenska samhället har förvandlats till. Hoppas någon oskyldig dör p.g.a. dessa "styrkedemonstrationer".
Citera
2014-04-07, 11:34
  #8
Medlem
Danziger-gatts avatar
Inte mycket till civilkurage hos den brandmannen som inte vill berätta vem han är då han uttrycker sig med pondus i den tjänst han innehar, den i samhällets. Dessutom berättar han i vanlig ordning om detta hjälte yrke och delger samt göder illusionen om deras dagliga heroiska insatser. En brandmans dag ser inte alltid ut så, den innefattar mestadels egen fys, trerätters måltider, tv kvällar, god nattsömn och extrajobb efter nattpass.
Citera
2014-04-07, 11:36
  #9
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
På P3 Nyheter sa de att brandmännen skulle ta brandbilarna o köra iväg, om Jimmie Åkesson kom...

Då får man anta att de får sparken och får besöka domstolen för att de stjäl statligt egendom.

Jävla småbarn. Skrämmande att vuxna människor kan tänkas agera så här, kan man lite på att de har intelligens nog för att släcka en eld?
Citera
2014-04-07, 11:38
  #10
Medlem
White Christmass avatar
Det stora problemet är att det krävs bara en kulturmarxist eller vänsterextremist på arbetsplatsen som betstämmer sig för att göra en protestlista.

Alla som får denna lista uppkörd i ansiktet blir praktiskt taget tvingad att skriva under, jobbet är annars i farozonen, utfrysning på arbetsplatsen osv.

När vänsterextremisten sen har tvingat till sig många underskrifter då går antidemokraten till chefen och visar att vi anställda accepterar inte det här.

Skrämmande utveckling i Sverige där vi tar steg bort från demokratin för varje dag som går.
Citera
2014-04-07, 11:39
  #11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Men varför i helvete hota folk sådär?
Rasister vare sig ni vill eller inte och ni är lika smutsiga som dom invandrare ni gnäller över.
Åkesson blev rädd för en tårta Dessa fruktar riktiga hot.
Vem är fegisen?

Åkesson är riksdagsman och partiledare för landets tredje största parti. Anser du att det är rimligt att bli rädd när en okänd kvinna skriker kommunistiska slagord mot och dig slänger fram ett okänt föremål (potentiellt en kniv eller ett skjutvapen) som sedan visar sig vara en tårta? Palme och Anna Lindh kanske också var "fegisar" som blev rädda för främlingars närmanden? Jag menar, Mijailo Mijailovic kunde ju hållt en tårta i handen!


Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Nej sån politik hör inte hemma i Sverige.
Visst bör invandringen ses över och vi bör sätta fokus på Sverige och inte utlandet men trots det.. SD dra åt helvete.
SD rider fint på svenskarnas naivitet och den gemene svensken sväljer allt Åkesson säger med hull och hår utan minsta kritik.

Sånt kallas hjärntvätt mina vänner.

Okej. Vårt land går under men de som "rider på svenskarnas naivitet" är alltså de som motsätter sig rådande status quo? Låter det inte rimligare att påstå att de som verkligen rider på svenskarnas naivitet är de partier som fortsätter intala oss att bruna undermänniskor från Tredje världen kan hjälpa vårt land på fötterna?


Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Med detta sagt säger jag inte Go vänster bara att det är ren idioti att utmåla Åkesson som en jävla Gud som SDs anhängare gör.
Nästan som om alla glömt bort att Åkesson är politiker och vad gör politiker dagligen?
LJUGER.


Åkesson är ingen gud. Åkesson är en karriärpolitiker som råkar ha åsikter som är lite mer förankrade i verkligheten än gemene politiker i Sverige. Åkesson har redan sålt ut sig själv och bevisat att karriär och makt är viktigare än principer, men vad har Åkessons potentiella ljugande att göra med den här artikeln?

Varför måste brandmannen i Malmö använda sitt hos allmänheten högt aktade yrke som ett politiskt slagträ?
Citera
2014-04-07, 11:39
  #12
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
På P3 Nyheter sa de att brandmännen skulle ta brandbilarna o köra iväg, om Jimmie Åkesson kom...

Sa till min bästa kompis att jag kan rösta på SD som ren provokation för att alla är så rädda för SD. Han fick frispel och då kände jag att det fanns en poäng.

Sjuksköterskor, brandmän hjälper SD i valkampanjen. Precis som tårtkvinnan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback