Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-07, 16:52
  #13
Medlem
Willie.Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag röker inte själv, men tycker det här med Colorado är helt fantastiskt, som ett experiment.
Nu kan man svart på vitt, i stor skala, undersöka hur saker & ting verkligen fungerar vid en legalisering. Istället för en massa tyckande som det varit tidigare.
Visst är det så. Det verkar dessutom som att brottstaistiken vad gäller tillgreppsbrott och våldsbrott är aningen lägre i Colorado jämfört med samma tid förra året, till förbudsförespråkarnas stora förtret. Dom gapade ju innan legaliseringen om att brotten skulle öka efter legaliseringen, men nu är det alltså tvärtom.
http://www.vox.com/2014/4/3/5563134/...enver-colorado

Citat:
Ursprungligen postat av Vakuumanka
Absolut underhållande, men dumförklaringen av cannabisrökare får mig att bli lite upprörd. Att vi som röker inte skulle klara av vardagliga sysslor under ett rus är rent av inte sant. "Påstående" blir felaktigt. Men man får väl se reklamfilmerna med en gnutta ironi i åtanke.
Jag har personligen inga som helst problem att dom gör lite satir av det hela och spelar på stereotypen av cannabisbrukaren. Tyckte bara det var roligt.
Det är i vilket fall som helst inget hållbart argument för att hålla det illegalt, och kan dessa "dumförklaringar" av cannabisbrukare rädda en endaste person från att göra något dumt som att köra bil påverkad så är jag för det 100%.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback