Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-07, 08:00
  #1
Medlem
Hej...!

Sitter här på morgonen lite snabbt innan skolan börjar, satt igår kväll och tänkte på att jag måste ändra på mitt liv och det snabbt. (Ursäkta alla stavfel och grammatiska fel ifall att det kommer upp några). Under (Augusti tror jag) så börjar jag på ett gymnasium och tänkte att jag ska få en helt ny makeover.

Jag har försökt många gånger och har bestämt mig för att ge upp då jag halft tröttnat på livet. Orkar inte att människor skall kunna använda ord som tjockis, fetto och annat mot mig i självförsvar. Jag orkar inte sånt, mår bara sjukt dåligt då.

Idag är jag 175 cm och väger 100 kg, trots att folk tror att jag väger runt 85 (Vilket jag också tycker) tills jag tar av mig kläderna. I dagsläget gymmar jag 5 ggr /veckan där jag mest kör styrketräning. För att ungefär veta min styrka så bänkar jag tex 80 kg som max.

Iallafall så tänkte jag att jag borde gå ner åtminstonde 15 kg eller i allmänhet få en snyggare kropp med något sorts tillskott, jag är redo att köpa anabola och använda det under det en kortare period om det hade hjälpt mig. Det kan i princip vara vad som helst som drar ner mitt feta jag. (Speciell diet?)

Vill inte höra människor som skriver, räkna kalorier, gör cardio och allt annat. Vill ha en väg som gör så att jag går ner i vikt och förhoppningsvis håller den lilla styrkan jag har ( Tycker ändå om mina biceps )

( Kanske fel plats för ämnet men då kan mod flytta på den )

Är väldigt tacksam för svar!!!
Citera
2014-04-07, 08:36
  #2
Medlem
Låter som du har bra planer. Kör på 1000-1500 kalorier om dagen. Du kommer gått ner 15kg på 15 veckor om du gör detta. Har du tur kommer det inte kännas så svårt. Några tillskott kan du dock glömma. Endast koffein för att bli pigg är bra grejer. Om du tänker långsiktigt och vill lära dig något så att du inte äter upp dig senare under året så läs på om kalorier och hur man ska äta gott även fast man äter 1500 kalorier. Det är inte alls omöjligt.

Alla klarar inte 1000-1500 kalorier direkt bara sådär. Kanske måste du köra runt 2000 kalorier om dagen tills du hittar bra maträtter som du gillar och så. Det är ju inte jättelätt i början. Men du kan ju fråga och läsa i forumet för det finns många som gjort samma sak och lyckats.

Edit, du kan alltid PMA mig. Kan ställa upp och ge dig extra stöd.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2014-04-07 kl. 08:43.
Citera
2014-04-07, 09:00
  #3
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hehe och så den första som skriver börjar direkt med kcal-beräkningar...

Här har du en länk för hur du ska göra för att gå ner dina 15 kg utan att behöva räkna en enda kalori.
http://www.kostdoktorn.se/dags-for-en-friskare-framtid

Det går ut på att ta bort pasta, godis, snacks, bröd, potatis, vetemjöl och socker dvs snabba kolhydrater och halvfabrikat. Håll dig till riktiga råvaror så som nötkött, kyckling, fisk, ägg och fläskkött. Anvönd dig av riktiga fetter som äkta smör, olivolja och kokosfett. Kolhydratskällor kan vara broccoli, blomkål, grön sparris, vitkål, brüsselkål osv..

Jag och många med mig har inte räknat ett skit utan gick ner ändå genom att ta bort "mat" som inte var mat. -20kg på 3 månader gick jag ner och då vägde jag som dig dvs 100kg från början.

Några dumskallar här inne kommer dissa men lyssna inte på dom för det är samma människor som räknar kcal dag ut och in. Sen kommer någon hävda att det bara är vatten man går ner men det är inte sant. Man går inte ner mer vattenvikt på LCHF än vad man gör när man räknar kcal.

Så nu fick su en crash course. Mät dig runt midjan med avslappnad mage och väg dig imorgon bitti och upprepa invägning varje vecka. Ät enligt det som står på hemsidan så kommer du få resultat snabbt och enkelt.

Brasklapp om du är tjej så kommer du inte gå ner lika fort i vikt men du kommer märka på midjemåttet.
Citera
2014-04-07, 09:24
  #4
Medlem
killen30s avatar
Vill du gå ner i vikt. Spring då mer än vad du äter, se till att få i dig bra med protein också. Det du behöver följa... Ja sen är det ju alltid bra att sluta med massa skitmat för din kropps skull samt ändra din livsstil för en långsiktig hållbarhet. Men att unna sig en pizza eller en öl ibland är något man måste få göra, att sätta massa förbud är inget som håller i längden för de flesta.
Citera
2014-04-07, 09:29
  #5
Medlem
xtrftw1337s avatar
Tappa vikt = Gör av med mer än vad du stoppar i dig.

Gå ut på en lång "morgonpromenad" varje dag, det hälper.
Citera
2014-04-07, 10:07
  #6
Medlem
Framtidsatlets avatar
Du vill alltså inte ha råd från människor som ger dig dom rätta råden, dvs att du måste göra det som krävs, vilket i ditt fall innebär att lägga dig på energiunderskott, äta sunt och träna hårt tills målvikt inträder?

Du försöker ju inte ändra ditt liv, du försöker kompensera ditt smutsiga leverne genom att försöka hitta genvägar till "drömkroppen", gärna med så liten arbetsinsats som möjligt. Ledsen, men allt jag hör är en förlorare.


__________________
Senast redigerad av Framtidsatlet 2014-04-07 kl. 10:09.
Citera
2014-04-07, 12:16
  #7
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Haha ja fy fan.. Och dom kallar lchf för någon form av sektverksamhet. Låter här inne som att man brytit mot någon sharia-lag när man inte vill räkna kcal.
Citera
2014-04-07, 12:27
  #8
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
H

Några dumskallar här inne kommer dissa men lyssna inte på dom för det är samma människor som räknar kcal dag ut och in. Sen kommer någon hävda att det bara är vatten man går ner men det är inte sant. Man går inte ner mer vattenvikt på LCHF än vad man gör när man räknar kcal.

Många av dessa dumskallar har resultat dag ut & dag in.
Klart som fan du kommer gå ner mer i vattenvikt om du kapar nästan alla kolhydrater - kolhydrater binder vatten. Den dag du börjar käka mer kolhydrater än närmast noll kommer du lägga på dig massa vatten igen. Varför i helvete skulle någon öht förneka fakta?
Det du måste fatta är att folk inte "dissar" att man går ner i vikt med LCHF, uppenbarligen gör man ju det. Det du måste förstå är att de där kilona som rasar av fort som fan på LCHF:are är till stor del vatten. Ja, de som har mer än 5kg att tappa kommer tappa fett efter sina första 5kg på några dagar, de som hade 5kg att gå ner totalt kommer lägga på sig massa vikt igen om de börjar käka kolhydrater igen.
Men sure, lever man utan kolhydrater öht resten av sitt liv kommer man inte lägga på sig de där vattenvikten man förlorade i början.
Citera
2014-04-07, 18:09
  #9
Medlem
Radikal23s avatar
Skit i alla metoder som finns.

Gör så här:

Käka sallad varje dag, kyckling och frukter. Skippa ris och pasta, och rött kött.

Drick bara vatten till allt, alltså skippa allt vad cola heter.

Sen ska du gå på bandet minst 5 ggr per vecka.

Gör det här gärna resten av livet.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Radikal23 2014-04-07 kl. 18:32.
Citera
2014-04-07, 18:13
  #10
Medlem
Att ändra sitt liv då man känner man är ute och cyklar är alltid en bra ide! Tummen upp för det!

Som föregående talare tycker jag iden låter helt okej. Rent av sund! Feel free to PM me om du känner du vill snacka om det hela djupare! :-)
Citera
2014-04-07, 18:17
  #11
Medlem
Radikal23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterglia
Att ändra sitt liv då man känner man är ute och cyklar är alltid en bra ide! Tummen upp för det!

Som föregående talare tycker jag iden låter helt okej. Rent av sund! Feel free to PM me om du känner du vill snacka om det hela djupare! :-)

Tyvärr är en dubbelhaka svår att bli av trots ändring av livsstil.
Citera
2014-04-07, 18:20
  #12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Många av dessa dumskallar har resultat dag ut & dag in.
Klart som fan du kommer gå ner mer i vattenvikt om du kapar nästan alla kolhydrater - kolhydrater binder vatten. Den dag du börjar käka mer kolhydrater än närmast noll kommer du lägga på dig massa vatten igen. Varför i helvete skulle någon öht förneka fakta?
Det du måste fatta är att folk inte "dissar" att man går ner i vikt med LCHF, uppenbarligen gör man ju det. Det du måste förstå är att de där kilona som rasar av fort som fan på LCHF:are är till stor del vatten. Ja, de som har mer än 5kg att tappa kommer tappa fett efter sina första 5kg på några dagar, de som hade 5kg att gå ner totalt kommer lägga på sig massa vikt igen om de börjar käka kolhydrater igen.
Men sure, lever man utan kolhydrater öht resten av sitt liv kommer man inte lägga på sig de där vattenvikten man förlorade i början.

Åh fan? För jag trodde nämligen att beräkna kcal var för att hamna på underskott för att förbränna fett på kroppen? Då borde väl rimligen kolhydratintaget även minska?

Om jag hade 20 kg vatten som inte behövdes på min kropp så är jag väldigt glad för det. Vem vill gå runt och se ut som en jävla vattenballong? Ja som du kanske förstår så faller det på sin egen orimilghet att det är mestadels vatten som man går ner. Märkligt att jag tappade ca 20 cm runt midjan också. Jag antar att din förklaring är att jag hade samlat på mig endast vatten på mina magmuskler?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback