Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 02:24
  #1
Medlem
Hej! Jag ska lämna in min Macbook Pro i morgon på lagning, både skärmen och fläktarna ska bytas. Hör och häpnad så finns det en hel del olagligt material på hårddisken i form av film och spel, nerladdat gratis från diverse torrentsidor. Inget utöver gemene mans innehav men ändå en ganska skaplig samling.
Nu undrar jag om det finns en möjlighet för mig att åka fast, förutsatt att någon av personalen loggar in på datorn och hittar dessa och hur stor chans är det? Både fläkten och skärmen är ju hårdvara och det krävs väl inte en inloggning för att kolla om allt fungerar som det ska, eller är det kanske rutin? Jag vet helt ärligt inte och jag är väldigt orolig för att åka fast. Om någon IT-nisse här på Flashback kan informera mig om hur det ligger till så skulle jag vara väldigt tacksam.
Citera
2014-04-07, 02:28
  #2
Medlem
Kryptera hårddisken innan du lämnar in den kanske?
Citera
2014-04-07, 02:37
  #3
Medlem
SilentVictorys avatar
Lugn bara, ingen kommer bry sig om några piratkopierade grejer.
Kan lova dig att 99% av alla datorreparatörer själva laddar ner material.

Barnporr är väl det enda som man reagerar på.
Har själv jobbat med det där en liten period, du kan vara helt lugn!

F.ö så är du varken den första eller sista som lämnar in en dator med piratmaterial på, och aldrig någonsin har någon åkt fast för det heller.
Citera
2014-04-07, 03:51
  #4
Medlem
micaeles avatar
Betänk att du kan få din dator totalt tömd efter en lagning, det är inte helt ovanligt att en total rensning görs efter att du lämnat in den hos en firma. Så ta backup på allt du vill ha kvar, så är du både säker på att inget hittas samt att inget försvinner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback