Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 22:03
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizzieF
Det är polisens uppgift att upprätthålla ordningen och om det behövs har polisen rätt att bruka våld. Vad som händer när civila springer på vältränade karlar med tillhyggen visade sig i samband med dubbelmordet i Ljungsbro. Sedan ser jag inte ut att vara en kroppsbyggarbiff.

Jag och mina grannar accepterar inte kravaller, illegala vägspärrar eller bilbränder. Det finns säkert också många invandrare som är rädda för det som händer. Själv är jag aktiv i Skäggetorps föreningsliv så det att jag inget gör stämmer inte.

Jag skulle fly Skäggetorp om jag var du, inse att slaget är förlorat och bosätt dig i ett helvitt område utan trubbel.
Citera
2014-04-11, 22:17
  #242
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizzieF
Det är polisens uppgift att upprätthålla ordningen och om det behövs har polisen rätt att bruka våld. Vad som händer när civila springer på vältränade karlar med tillhyggen visade sig i samband med dubbelmordet i Ljungsbro. Sedan ser jag inte ut att vara en kroppsbyggarbiff.

Jag och mina grannar accepterar inte kravaller, illegala vägspärrar eller bilbränder. Det finns säkert också många invandrare som är rädda för det som händer. Själv är jag aktiv i Skäggetorps föreningsliv så det att jag inget gör stämmer inte.

Beundransvärt att du är engagerad i föreningslivet! Det behövs i samhället! Detta är dock inget man kan använda som alibi i denna mycket allvarliga situation.

Så det är bara att luta sig tillbaka i TV-soffan och låta någon annan ta itu med problemet som rotar sig fast i grannskapet.

Klassiskt beteende från de som fråntar sig det egna ansvaret.
"Detta problem är ju inte mitt ansvar."
"Varför ska jag göra något?"
"Detta är polisens sak."
"Det är skolans ansvar."
"Det är en sak för myndigheter."
"Detta är väl inte min uppgift?"

Tyvärr kommer du och dina grannar en dag, (om inte redan) inse att landskapet i ditt närområde är förstört. Att förvänta sig att polisen skall lösa dessa problem är inte bara naivt, det är djupt tragiskt att man numera inte tar tag i problemen på egen hand.
Citera
2014-04-11, 23:16
  #243
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Klassiskt beteende från de som fråntar sig det egna ansvaret.
"Detta problem är ju inte mitt ansvar."
"Varför ska jag göra något?"
"Detta är polisens sak."
"Det är skolans ansvar."
"Det är en sak för myndigheter."
"Detta är väl inte min uppgift?"

Tyvärr kommer du och dina grannar en dag, (om inte redan) inse att landskapet i ditt närområde är förstört. Att förvänta sig att polisen skall lösa dessa problem är inte bara naivt, det är djupt tragiskt att man numera inte tar tag i problemen på egen hand.

Du menar alltså att om man skulle skapa ett "vitt" medborgargarde för att slå sönder de kriminella nätverken skulle detta tillåtas att göras utan att polisen skulle ingripa fortare än blixten och med full kraft och att media skulle skrika "Nazister!". Om Anders och Leif hade satt upp denna vägspärr hade total panik uppstått i hela det svenska etablissemanget, i veckor, månader, år. När invandrargäng gör det blir det en axelryckning.
Citera
2014-04-11, 23:52
  #244
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Du menar alltså att om man skulle skapa ett "vitt" medborgargarde för att slå sönder de kriminella nätverken skulle detta tillåtas att göras utan att polisen skulle ingripa fortare än blixten och med full kraft och att media skulle skrika "Nazister!". Om Anders och Leif hade satt upp denna vägspärr hade total panik uppstått i hela det svenska etablissemanget, i veckor, månader, år. När invandrargäng gör det blir det en axelryckning.

Antingen väljer man:
-ta tag i saken
eller
-låter myndigheterna sköta det

Om man nu redan har valt att stå ut med att individer som bränner ned sitt kvarter och förpestar de skötsamma invånarna, varför skulle man då inte kunna stå ut med att media skriker?

Problemet är just det du sätter fingret på: högerkrafter utnyttjar situationer som dessa och försöker ta politiska poänger. Varför tillåts även detta att ske?
Jo, för att dessa jvla apatiska Svenssons ligger på soffan och latar sig och bryr sig inte ett skit över hur det går.

Vi måste sluta nån gång att bli så i hellvete bajsnödiga över hur andra eventuellt
kommer att reagera om vi gör något rejält f ö r e n g å n g s s k u l l!

Jag kan lova dig, hade Anders och Leif:
jagat bort buset
satt upp egna vägspärrar
ruskat om buset
motat bort alla framtida försök att parasitera kvarteret
så hade det Svenska samhället tagit en helt ny väg.

Om nu inte Leif och Anders låtit sig utnyttjas av politiska krafter. Ptja, då hade PK-flocken snott debatten igen.
Citera
2014-04-12, 00:29
  #245
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Antingen väljer man:
-ta tag i saken
eller
-låter myndigheterna sköta det

Om man nu redan har valt att stå ut med att individer som bränner ned sitt kvarter och förpestar de skötsamma invånarna, varför skulle man då inte kunna stå ut med att media skriker?

Problemet är just det du sätter fingret på: högerkrafter utnyttjar situationer som dessa och försöker ta politiska poänger. Varför tillåts även detta att ske?
Jo, för att dessa jvla apatiska Svenssons ligger på soffan och latar sig och bryr sig inte ett skit över hur det går.

Vi måste sluta nån gång att bli så i hellvete bajsnödiga över hur andra eventuellt
kommer att reagera om vi gör något rejält f ö r e n g å n g s s k u l l!

Jag kan lova dig, hade Anders och Leif:
jagat bort buset
satt upp egna vägspärrar
ruskat om buset
motat bort alla framtida försök att parasitera kvarteret
så hade det Svenska samhället tagit en helt ny väg.

Om nu inte Leif och Anders låtit sig utnyttjas av politiska krafter. Ptja, då hade PK-flocken snott debatten igen.

Anders och Leif hade satts i fängelse och blivit av med jobb/vänner/familj, stämplats som nazister med deras nazistgarde i pressen. Gängmedlemmarna som de bekämpat hade gråtit ut och hyllats som hjältar, eftersom de hade inget annat val än att bli kriminella i deras extremt utsatta situation av alla dessa svenska rasister som motarbetat dem under alla deras år i Sverige. Ingen Svensson anser att buset är tillräckligt mycket värt för att ingripa, i bästa fall röstar man med fötterna och bosätter sig i ett mer monokulturellt svenskt område.
Citera
2014-04-12, 11:03
  #246
Medlem
Polisen har anhållit åtta personer i går.

http://www.corren.se/ostergotland/li...7-artikel.aspx

Relaterat till vägspärren.

Bemanningen från polisens sida är upptrappad.

Personligen tycker jag att de verkar göra ett bra jobb, men det är inte rimligt att de ska dra hela lasset.

LizzieF verkar bo i området och vara engagerad i föreningslivet. När vuxna personer, som ungdomar litar på, agerar genom att fördöma de kriminella personernas handlingar och visa på bättre alternativ, reducerar man rekryteringsbasen vilket är A och O i det långsiktiga arbetet.
Citera
2014-04-12, 13:57
  #247
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Anders och Leif hade satts i fängelse och blivit av med jobb/vänner/familj, stämplats som nazister med deras nazistgarde i pressen. Gängmedlemmarna som de bekämpat hade gråtit ut och hyllats som hjältar, eftersom de hade inget annat val än att bli kriminella i deras extremt utsatta situation av alla dessa svenska rasister som motarbetat dem under alla deras år i Sverige. Ingen Svensson anser att buset är tillräckligt mycket värt för att ingripa, i bästa fall röstar man med fötterna och bosätter sig i ett mer monokulturellt svenskt område.

Jag förstår ditt resonemang. Men. Svenssons förtroende för media har aldrig varit lägre. Allt fler vänder journalistkåren ryggen. Om det du säger, skulle ske, så skulle dessa herrar inte förlora en enda vän. De skulle få ryggdunkar, hej på stan, besök av grannar med mera. Det skulle skvallras som aldrig för i byn!

Svensson går inte på medias mörkning längre. Gärningsmännens snyfthistorier är genomskådade. Alla i byn vet vad som sker. De enda som hyllar Våldsverkare, Gängmedlemmar, Fuskare och annat, är journalisterna och dess anhängare inom Vänsterväldet.

Högerextrema krafter är nedlusade av Vänsterinfiltratörer som uppmanar till attacker när media är på plats. Svensson matas med avsky om Nazism och Fascism och det hela rinner ut i sanden. Media drar igång kampanjer och reklamintäkterna ökar. Hjulen snurrar ett kvartal igen........

Jag är trots allt hoppfull. Snart sker detta igen i någon svensk håla. Och då kommer soffliggandes gubbar och kärringar spotta i händerna och ta itu med det. Frågan är bara var och när.
Citera
2014-04-17, 21:11
  #248
Medlem
Mordarostens avatar
http://www.corren.se/ostergotland/li...6-artikel.aspx

Vet en del om den där grabben, hycklare är allt jag kan säga. Helt otroligt att han får står i ramljuset i media, allt är skitsnack.
Citera
2014-04-17, 21:56
  #249
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
http://www.corren.se/ostergotland/li...6-artikel.aspx

Vet en del om den där grabben, hycklare är allt jag kan säga. Helt otroligt att han får står i ramljuset i media, allt är skitsnack.

Som ett brev på posten kommer denna mediala Gärningsmanna-vurm. Alltid samma visa. Inget om de som blivit utsatta för:
skadegörelse
våld
stöld
brand
hot
trakasserier

Man blir spyfärdig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback