Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-07, 00:16
  #1
Medlem
Tjoasszs avatar
Såg en artikel kring Cannabis där dem "krossar" sju argument. Vad tycker ni om det här? Diskutera.

http://www.accentmagasin.se/politik/...Dlegalisering/
Citera
2014-04-07, 00:24
  #2
Avstängd
LooRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoassz
Såg en artikel kring Cannabis där dem "krossar" sju argument. Vad tycker ni om det här? Diskutera.

http://www.accentmagasin.se/politik/...Dlegalisering/
Intressant var det ju självklart, bra att veta liksom.
Citera
2014-04-07, 00:46
  #3
Medlem
Jag hade kunnat argumentera tillbaka på samtliga argument som nämndes.
Citera
2014-04-07, 00:47
  #4
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Jag hade kunnat argumentera tillbaka på samtliga argument som nämndes.

Vore kul om du bevisade motsatsen
Citera
2014-04-07, 00:54
  #5
Avstängd
Spargris1s avatar
Tycker synd om användaren "pierreandersson"s patetiska försök att vinna mot internetgenerationen.

Relativt korkade människor ska inte syssla med forskning för vetenskapens skull.

Citat:
Exakt vad är det i den här texten som är propaganda menar du?


MikeL
Citat:
Det är en jäkligt stor skillnad på att vara fysiskt beroendeframkallande som alkohol och nikotin är och att enbart vara psykologiskt beroendeframkallande som cannabis är.

pierreandersson:
Citat:
Beroende är beroende. En jäkla soppa att hamna i – både för en själv och för dem som finns i ens närhet.

En ny pellejöns i debatten.

Beatrice Ask, Pelle Olsson, Fred Nyberg, Sofia Modigh. Pierre Andersson. Tramstyper m.fl.
Vilka mer saknar jag?
Citera
2014-04-07, 01:14
  #6
Medlem
kinesarsles avatar
Visst, cannabis är inte hallonsaft, och ingen vettig människa påstår heller detta.



Men fortfarande måste man ju se det absurda i att straffa någon för att de skadar sig själva. Varför inte införa böter för att skära sig i armen? Ett misslyckat självmordsförsök måste ju ge minst fängelse. Det om något borde väl få folk att skärpa sig?
Citera
2014-04-07, 01:47
  #7
Avstängd
LooRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Visst, cannabis är inte hallonsaft, och ingen vettig människa påstår heller detta.



Men fortfarande måste man ju se det absurda i att straffa någon för att de skadar sig själva. Varför inte införa böter för att skära sig i armen? Ett misslyckat självmordsförsök måste ju ge minst fängelse. Det om något borde väl få folk att skärpa sig?
Håller med om det faktiskt, då de som skär sig i armen oftast söker uppmärksamhet, skulle ju minska antalet som håller på med det iaf.
Citera
2014-04-07, 02:23
  #8
Medlem
Disembowlers avatar
Pierre Andersson verkar totalt oseriös.

Jämför bara hans blid av motståndarnas frågor där han framställer dem som hjärndöda:

Citat:
Myt 1: ”Men cannabis och marijuana är ju inte så farligt”

Jaha, så vi som talar för legalisering vet visst inte att det är samma sak?

Citat:
Myt 2: ”Cannabis är inte beroendeframkallande”

Få pålästa legaliseringförespråkare skulle påstå något sånt, även om cannabis inte är speciellt fysiskt beroendeframkallande som t.ex. tobak.

Citat:
Myt 3: ”Men hallå, cannabis och marijuana är ju medicin”

Ja, så uttrycker vi visst oss. "men hallå", "hajja fö fan, mannen", "abou, jag svär på min mamma".

Citat:
Myt 4: ”Att det är förbjudet att röka på gör att en massa människor hamnar i fängelse. Kolla bara på USA!”

Ja, vi bryr oss bara om USA.

Citat:
Myt 5: ”Cannabis är inte värre än alkohol – och borde därför legaliseras”

Jag tror att de flesta legaliseringsförespråkare är rätt övertygade om att alkohol är väldigt mycket farligare än cannabis.

Citat:
Myt 6: ”Men titta på Portugal, de har ju legaliserat och problemen minskar!”

Ingen legaliseringsförespråkare tror att Portugal har legaliserat cannabis utan vet att droger där är avkriminaliserade.

Citat:
Myt 7: ”Se på förbudstiden i USA – det funkade inte för alkohol”

Härligt Pierre, du kunde hålla dig från att fördumma oss iallafall på nummer sju. Guldstjärna.
Citera
2014-04-07, 02:34
  #9
Medlem
RockAndOllons avatar
1. Cannabis och marijuana är ju inte så farligt.


Haha där tänker jag sluta läsa. Idioten tror att det är två olika saker. Cannabis och marijuana.
Citera
2014-04-07, 03:35
  #10
Medlem
Det är lagligt för mig att dra på krogen och supa ner mig så hårt att jag kan kasta glasflaskor på polisbilar, men olagligt för mig att sitta hemma och röka för mig själv. Kommer polisen på mig när jag gör detta så "hjälper" de mig genom att lösa så jag inte får ha kvar varken mitt körkort eller jobb i flera år framöver.

Skiter fullständigt i vad som står i artikeln, legalisering/avkriminalisering är det rätta.
Citera
2014-04-07, 03:52
  #11
Medlem
Edward1992s avatar
Kommer det kosta samhället av att vi minns sämre? Jag kan bara föreställa mig att alkoholmissbruket minskar för att det finns ett hälsosammare alternativ än just alkohol vid ångest och depression. Alla mår fan bättre av mer bäng å mindre fylla.
Citera
2014-04-07, 04:12
  #12
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
1. Cannabis och marijuana är ju inte så farligt.


Haha där tänker jag sluta läsa. Idioten tror att det är två olika saker. Cannabis och marijuana.
Nej, han verkar inte ha alla bestick i lådan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback