Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-06, 22:52
  #13
Medlem
Käkade lite nu ikväll så fått i mig 1350 ungfär idag Kanske ska ligga där runt istället?
Då jag gör av med runt 300 på att va ute och gå/jogga såpas länge så ligger jag ju ändå runt 1000 om dagen kan man säga

Ska ta och käka lite mer och gå lite mer istället.

Men bra o veta att det är relativt säkert iallafall xD
Va smått orolig en stund.

Tack för alla svar, kommer nog göra en liten logg där jag postar bilder på hur det går.
Citera
2014-04-07, 08:12
  #14
Medlem
qdqdqs avatar
Ja vad ska man säga snart har du ursäktat dig upp till 4000 - 6000 kcal igen, det går inte man måste hålla det man bestämmer sig för. Må dåligt det kommer du att göra det är en del av att bryta ditt ohälsosamma beroende. Din kropp/hjärna kommer göra allt i sin makt för att få dig att börja äta mer igen, om du redan nu börjar ändra kcal pga det så är det tyvärr kört. Det är superlätt att banta när man är fet, det är senare som själva kampen börjar. Att bara äta lite extra några dagar för någon som har ett ohälsosamt förhållande till mat funkar oftast inte, utan slutar med att den återgår till över ätandet och får sämre självförtroende pga misslyckandet = äter mer än tidigare för att mildra ångesten.
Citera
2014-04-07, 10:04
  #15
Medlem
Jag käkade 2 bananer xD Chilla mannen jag har full kontroll...
Käkade dock enbart för många tyckte 1000 - 1100 va för lite. :P
Ska försöka planera en kost på runt 1200 istället då väldigt många forum och folk på det här forumet rekommenderar att aldrig gå under det :P
Citera
2014-04-07, 18:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Anorexia räknas som en ätstörning, jag tvivlar starkt på att bara för att man håller ett lågt energiintag så ökar chansen att man ska "få" anorexia. Då har man redan haft en skev syn på kost och sitt utseende från början.
må så vara, må så vara
Citera
2014-04-07, 18:15
  #17
Medlem
Radikal23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llfd
Din kropp behöver x antal kalorier för att den ska orka fungera, siffrorna ligger sällan under 1200 kcal, räkna ut ditt BMR så borde du få ungefär det antal kalorier du behöver varje dag för att dina organ ska orka fungera. 1000-1100 är alldeles för lite, inte hållbart i längden. Äter du så lite och går ned i vikt pga svält kommer du sedan gå upp all vikt igen när du ökar kalorierna igen, för 1000-1100 kcal orkar väl ingen äta en längre stund?

Behöver du gå ned i vikt kanske det är så att du ska se över dina kostvanor, att du är ute och går varje dag är skitbra, men tar du bort all skräpmat och äter mer frukt och grönt istället och håller din kaloriemängd på mellan 1500-2000 borde du gå ned i vikt tack vare en bättre kost, motion och hållbar kaloriemängd.

(äter du mycket frukt och grönsaker så kan du äta hur mycket av det som helst, där behöver du inte räkna kalorier direkt då de innehåller rätt lite kalorier i förhållande till mängd. Ös på!)

Toppenråd! Fast frukter innehåller socker!
Citera
2014-04-07, 18:26
  #18
Avstängd
Folk äter för mycket. Kollaran på naturfolk så äter dom fan inte mycket men har ändå kroppar som smärre Atleter.
Citera
2014-04-07, 20:48
  #19
Medlem
Radikal23s avatar
Jag käkar under 1000 kalorier per dag nuförtiden. Ca 800 ligger jag på. Är det verkligen så stor risk med det? Jag mår bra förutom kramp från träningen (1 timme på rullbandet gående bränner 280 kalorier).
Citera
2014-04-08, 03:29
  #20
Medlem
Nej. Se till att få i dig alla näringsämnen du behöver. Det som är farligt för dig är att vara överviktig.

Lycka till!

/AQ
Citera
2014-04-22, 18:20
  #21
Medlem
Tjena igen!

Tänkte bara uppdatera er om hur det går just nu.

När jag började med min viktnedgångsresa så vägde jag 108 kg.
Idag väger jag 93,5 kg ^^

Har gått 14,5 kg på en månad!!!!

Siktar på att väga 85 vid midsommar.

Jag önskar er alla som går igenom samma sak som mig en god fortsättning och så hörs vi på midsommar så får vi se hur det går för mig!
Önska mig lycka till!

/Adam
Citera
2014-04-22, 19:22
  #22
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llfd
(äter du mycket frukt och grönsaker så kan du äta hur mycket av det som helst, där behöver du inte räkna kalorier direkt då de innehåller rätt lite kalorier i förhållande till mängd. Ös på!)

Frukt innehåller en hel del kalorier dock, så skulle inte rekommendera att äta så mycket man vill och skippa att räkna med dessa. Ligger man så lågt som runt 1000-1200 kcal/dag så blåser man lätt över gränsen med extra frukt utöver de vanliga måltiderna.
Citera
2014-04-22, 23:41
  #23
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GHFear
Tjena igen!

Tänkte bara uppdatera er om hur det går just nu.

När jag började med min viktnedgångsresa så vägde jag 108 kg.
Idag väger jag 93,5 kg ^^

Har gått 14,5 kg på en månad!!!!

Siktar på att väga 85 vid midsommar.

Jag önskar er alla som går igenom samma sak som mig en god fortsättning och så hörs vi på midsommar så får vi se hur det går för mig!
Önska mig lycka till!

/Adam


Coolt! Släng in lite fiberrika grönsaker. Hjälper en att hålla sig mätt och är lite roligare än enbart bulgur och kött.
Citera
2014-04-22, 23:42
  #24
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikal23
Jag käkar under 1000 kalorier per dag nuförtiden. Ca 800 ligger jag på. Är det verkligen så stor risk med det? Jag mår bra förutom kramp från träningen (1 timme på rullbandet gående bränner 280 kalorier).


Kramp ofta är ett signum för Magnesiumbrist. Ät extra tillskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback