Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-26, 11:50
  #25
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GHFear
Tjena igen!

Tänkte bara uppdatera er om hur det går just nu.

När jag började med min viktnedgångsresa så vägde jag 108 kg.
Idag väger jag 93,5 kg ^^

Har gått 14,5 kg på en månad!!!!

Siktar på att väga 85 vid midsommar.

Jag önskar er alla som går igenom samma sak som mig en god fortsättning och så hörs vi på midsommar så får vi se hur det går för mig!
Önska mig lycka till!

/Adam

Helt underbart att höra. Fortsätt på den inslagna vägen då den ger resultat, det är den enda rätta vägen för att nå resultat som syns. Ska bli trevligt att följa dig fram till midsommar då dom flesta tjockisarna inte orkar med ett upplägg som detta

Att hålla på dalta med sig själv ger inga resultat, skulle du känna dig konstig får du självklart utvärdera situationen innan du fortsätter. Finns dom som inte ens orkar gå ner 14,5 kilo på ett år.
Citera
2014-04-26, 13:08
  #26
Medlem
För kroppen spelar det nästan ingen roll hur få kalorier man äter så länge kroppen får i sig alla näringsämnen, vitaminer och mineraler den behöver. Det finns faktiskt forskning som säger att möss som lever på svältkost lever mycket längre på grund av den lägre metabolismen (katabolism egentligen). Däremot är det svårare att få i sig allt nödvändigt ju mindre man äter. Lågt födointag kräver därför goda kunskaper i näringslära och bra planering för att kosten ska bli av tillräckligt god kvalitet. Sedan finns det ju också en brytpunkt där det inte längre är möjligt hur man än försöker. Vet inte riktigt var den brytpunkten ligger riktigt dock.
Citera
2014-05-01, 02:32
  #27
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
För kroppen spelar det nästan ingen roll hur få kalorier man äter så länge kroppen får i sig alla näringsämnen, vitaminer och mineraler den behöver. Det finns faktiskt forskning som säger att möss som lever på svältkost lever mycket längre på grund av den lägre metabolismen (katabolism egentligen). Däremot är det svårare att få i sig allt nödvändigt ju mindre man äter. Lågt födointag kräver därför goda kunskaper i näringslära och bra planering för att kosten ska bli av tillräckligt god kvalitet. Sedan finns det ju också en brytpunkt där det inte längre är möjligt hur man än försöker. Vet inte riktigt var den brytpunkten ligger riktigt dock.

Lite sanning med modifikation. Eftersom alla möss jag läst om dött innan de borde, så är det svårt att utvärdera. Men periodisk fasta/kaloriunderskott börjar växa sig starkt i studier och anekdotisk bevisföring. Dock bör man nog inte syssla med konstanta underskott över längre tider, då detta har extremt tveksamt stöd.
Citera
2014-05-25, 17:13
  #28
Medlem
Har nu gått ner 22kg och mår sjukt bra!!!!
Tränar var dag och har börjat med tricking som jag alltid velat göra!
22 kg på 2 månader! Är sjukt glad ^^
Citera
2014-05-25, 17:15
  #29
Medlem
Zevs1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GHFear
Har nu gått ner 22kg och mår sjukt bra!!!!
Tränar var dag och har börjat med tricking som jag alltid velat göra!
22 kg på 2 månader! Är sjukt glad ^^
Wow, grattis!
Citera
2014-05-25, 17:20
  #30
Medlem
Tack så mycket!
Tar bilder var måndag.
Ska ladda upp bilderna på Nyår
Längtar dit!
Citera
2014-05-25, 18:56
  #31
Medlem
Det var jävligt bra gjort!
Citera
2014-05-27, 21:05
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GHFear
Har nu gått ner 22kg och mår sjukt bra!!!!
Tränar var dag och har börjat med tricking som jag alltid velat göra!
22 kg på 2 månader! Är sjukt glad ^^

Starkt jobbat! Fortsätt så.
Citera
2014-05-30, 10:02
  #33
Medlem
Starkt jobbat! Inspirerande
Citera
2014-05-30, 15:17
  #34
Medlem
Hodurs avatar
Nej det är inte farligt.

Men du kan räkna med att förlora muskelmassa på ett sådant högt underskott.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback