Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-06, 19:55
  #1
Medlem
Jag vill börja deffa och få fram synliga muskler utan att gå ner i vikt. Det är mer fettet på magen överhuvudsfettet som jag vill bli av med.
Hur är det bästa sättet att göra det?

Ska jag springa långa sträckor och köra hårt på gymmet eller ska jag bara maxa på gymmet och äta som vanligt?

Någon som gjort detta och har några bra tips?
Citera
2014-04-06, 20:04
  #2
Medlem
Vill man ner i vikt så måste man äta mindre kalorier och hamna på ett kaloriunderskott. Givetvis kommer det fettet du blir av med göra att du väger mindre. Fett väger ganska mycket. Häll upp lite rapolja för det är rent fett så får du en förståelse hur mycket fett väger.
Citera
2014-04-06, 20:38
  #3
Medlem
Shtangist1995s avatar
Hur hade du tänkt att få bort fettet utan att gå ner i vikt? Låter det ens logisk för en 15-åring? Styrketräna så att du får högre andel muskelmassa. Då sjunker fettprocenten automatiskt.

Tänk dig att du väger 70kg med 20% kroppsfett. Då har du 14kg fett på dig. Sedan går du upp 5kg i "muskler" (muskler är 70% vatten) så väger du 75kg, då har du förmodligen fortfarande 14kg fett på/i dig, men nu är din fettprocent nere på 18.6% kroppsfett. Fast ifall du ligger på 20% kroppsfett så borde du deffa först.
Citera
2014-04-07, 11:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vill man ner i vikt så måste man äta mindre kalorier och hamna på ett kaloriunderskott. Givetvis kommer det fettet du blir av med göra att du väger mindre. Fett väger ganska mycket. Häll upp lite rapolja för det är rent fett så får du en förståelse hur mycket fett väger.


Jag väger inte så mycket nu, det är bara så att jag har som en sorts av putmage. Och om jag går ner ytterligare så kommer jag att se jätte smal ut och jag vill mer se biff ut förstår du? Jag vet inte riktigt om att gå mer i vikt är rätt väg, då jag tror m jag kör hårt på gymmet istället låter bättre. Eller finns det andra vägar att gå?

Citat:
Ursprungligen postat av Shtangist1995
Hur hade du tänkt att få bort fettet utan att gå ner i vikt? Låter det ens logisk för en 15-åring? Styrketräna så att du får högre andel muskelmassa. Då sjunker fettprocenten automatiskt.

Tänk dig att du väger 70kg med 20% kroppsfett. Då har du 14kg fett på dig. Sedan går du upp 5kg i "muskler" (muskler är 70% vatten) så väger du 75kg, då har du förmodligen fortfarande 14kg fett på/i dig, men nu är din fettprocent nere på 18.6% kroppsfett. Fast ifall du ligger på 20% kroppsfett så borde du deffa först.

Okej om jag gör så här då, jag maxar på gymmet och kör styrketräning 3 ggr i veckan och kör kondition resten av veckan genom simning , cykling och löpning . Sen äter jag mycket efter träning då kroppen är i förbränningsläge ?
Eller ska jag köra på annat sätt ? Någon som har tips?
Citera
2014-04-07, 12:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Jag vill börja deffa och få fram synliga muskler utan att gå ner i vikt. Det är mer fettet på magen överhuvudsfettet som jag vill bli av med.
Hur är det bästa sättet att göra det?

Ska jag springa långa sträckor och köra hårt på gymmet eller ska jag bara maxa på gymmet och äta som vanligt?

Någon som gjort detta och har några bra tips?

Hur hade du tänkt att du ska kunna ha kvar samma vikt om du förlorar kroppsmassa?


Citat:
Ursprungligen postat av Shtangist1995
Hur hade du tänkt att få bort fettet utan att gå ner i vikt? Låter det ens logisk för en 15-åring? Styrketräna så att du får högre andel muskelmassa. Då sjunker fettprocenten automatiskt.

Tänk dig att du väger 70kg med 20% kroppsfett. Då har du 14kg fett på dig. Sedan går du upp 5kg i "muskler" (muskler är 70% vatten) så väger du 75kg, då har du förmodligen fortfarande 14kg fett på/i dig, men nu är din fettprocent nere på 18.6% kroppsfett. Fast ifall du ligger på 20% kroppsfett så borde du deffa först.

Hur går han upp i 5 kg muskler utan att samtidigt få mer fett?

Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Jag väger inte så mycket nu, det är bara så att jag har som en sorts av putmage. Och om jag går ner ytterligare så kommer jag att se jätte smal ut och jag vill mer se biff ut förstår du? Jag vet inte riktigt om att gå mer i vikt är rätt väg, då jag tror m jag kör hårt på gymmet istället låter bättre. Eller finns det andra vägar att gå?


Du kommer inte se biff ut ens om du kunde punktförbränna bort bara magen. För att se biff ut måste du ha muskler. Det låter som att du är en helt vanlig lönnfet tunnis, med för lite muskler och för mycket fett. Det är bara att välja... börja med att banta bort magen och se ut som en tändsticka eller lägg på dig muskler och få några skopor fett på köpet.

Ett favoritcitat:
"Abs on a skinny guy is like big tits on a fat girl - IT DOESN'T COUNT"
__________________
Senast redigerad av dloow 2014-04-07 kl. 12:53.
Citera
2014-04-07, 15:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Hur hade du tänkt att du ska kunna ha kvar samma vikt om du förlorar kroppsmassa?




Hur går han upp i 5 kg muskler utan att samtidigt få mer fett?




Du kommer inte se biff ut ens om du kunde punktförbränna bort bara magen. För att se biff ut måste du ha muskler. Det låter som att du är en helt vanlig lönnfet tunnis, med för lite muskler och för mycket fett. Det är bara att välja... börja med att banta bort magen och se ut som en tändsticka eller lägg på dig muskler och få några skopor fett på köpet.

Ett favoritcitat:
"Abs on a skinny guy is like big tits on a fat girl - IT DOESN'T COUNT"

Jag skriver inte riktigt allt på fb om du tror det kommer inte göra det heller, vill bara ha tips på andra sätt man kan göra.

Du har tittat för mycket på porrfilmer.
Citera
2014-04-07, 20:58
  #7
Medlem
Shtangist1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow




Hur går han upp i 5 kg muskler utan att samtidigt få mer fett?




"

Det är ett hypotetiskt fall. Det var för att demonstrera vad jag menade, extra tydligt. Såklart man nästan alltid går upp i fett när man ökar i kroppsvikt. Om du nu inte brukar AAS.
Citera
2014-04-08, 08:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Jag skriver inte riktigt allt på fb om du tror det kommer inte göra det heller, vill bara ha tips på andra sätt man kan göra.

Du har tittat för mycket på porrfilmer.

Vad menar du? Vad är det du inte skriver? Vad är det för tips du pratar om som du inte fått?

Varför babblar du om porrfilm?
Citera
2014-04-08, 09:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Jag väger inte så mycket nu, det är bara så att jag har som en sorts av putmage. Och om jag går ner ytterligare så kommer jag att se jätte smal ut och jag vill mer se biff ut förstår du? Jag vet inte riktigt om att gå mer i vikt är rätt väg, då jag tror m jag kör hårt på gymmet istället låter bättre. Eller finns det andra vägar att gå?


Aha du menar så. Givetvis så kan du förändra din kropp genom träning. Om du gillar styrketräning så är det ju perfekt att börja med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback