Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-01-06, 05:32
  #61
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4LLS
Det kan smaka minst lika mycket blod i munnen när man kör Enduro som när man får på truten i en match det kan jag hålla med om, vi får vara överens om att det är tufft på olika sett.


Ja mot Hendricks.
Var det då det var lite av en domarskandal där typ alla tyckte Hendricks skulle vunnit..utom domarna?
Citera
2015-01-06, 05:39
  #62
Avstängd
B4LLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Var det då det var lite av en domarskandal där typ alla tyckte Hendricks skulle vunnit..utom domarna?

Ja det var ett jävla liv med all rätt tyckte jag, han fick ju en jävla massa stryk Hendricks såg ut som om han hade varit och tagit en fika på stan efteråt medans GSP såg ut sådär, kolla matchen vettja!

Dana var lagom glad på Presskonferensen efteråt https://www.youtube.com/watch?v=_ZmlZ4Vlwcg

Det var fel klipp det där var efter den första presskonferensen. ..
Rätt klipp https://www.youtube.com/watch?v=6OL9KQjL05M



Sorry för offtopic.
__________________
Senast redigerad av B4LLS 2015-01-06 kl. 05:46.
Citera
2015-01-06, 06:31
  #63
Medlem
Twoswordss avatar
Armored Combat League?

https://www.youtube.com/watch?v=iQlsWrGa6ME
Citera
2015-01-06, 06:32
  #64
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Varför skulle den vara det? 100 pers som slöar runt och slåss lite då och då. Riktig MMA är ju 200ggr värre då. Då har du en motståndare som är på dig HELA TIDEN. Det där är ju bara efterblivet.

Andra sporter som är tuffare än det där är tex bergsbestigning på hög höjd, gärna utan syrgas. Dakar-rallyt. Eller för att inte nämna TT-racet på Isle of Man.

I calcio kanske du får spö. Ett misstag på fel ställe i TT-racet på Isle of Man så är du stendöd. 20 minuter per varv på en MC som toppar över 300 på allmänna vägar genom tättbebyggt område på vissa ställen.

http://youtu.be/1AyaS4XIg_4
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...atal_accidents

10 personer miste livet. Enbart under 2010-2011. Rätt mycket värre än MMA eller fjoll-calcio. För att inte nämna den toppform åkarna måste vara i jämfört med de blekfeta huliganerna som vaggar runt och drar rallarsvingar i det sistnämnda.

WOW, vad sjukt. Aldrig hört talas om innan. Har suttit ca 30 minuter på youtube och kollat videor. Detta måste ju absolut räknas som en av dom tuffaste/mest krävande sporter i världen. Racet har funnits i över 100 år och över 230 personer har mist livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
1. man kör utan handskar

Handskarna är svintunna och nästan enbart till för att skydda sina egna knogar, dom är inte som boxningshandskar som ska "skydda" motståndaren.
Citat:
Ursprungligen postat av bromzen
Tuffast, jobbigast, mest fysiskt påfestande..
Allt beror på vad man vill titta på vare sig det handlar om slag, uthållighet, dödsrisk mm.

Hur som... Ett av de "tuffaste" (mest utmanande både fysiskt, mentalt och med en rejäl dos av dödsrisk) tävlingarna är i mitt tycke RedBull X-alps. En skärmflygtävling som sträcker sig över alperna från Saltzburg till Monaco via ett antal kontrollpunkter. Banan är 1031 km och du är endast tillåten att flyga eller gå/springa. du måste alltid ha din flygutrustning på dig (ryggsäck).

www.redbullxalps.com
http://www.redbullxalps.com/gallery/...ighlights.html

Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
låter kraftigt ELIT! saknas bara ett gevär, sen så klassar man till och med ut james bond.

Det här är också helt sjuk coolt. Fick också James Bond vibbar över det hela. Tror till och med att dom har spelat in en film vid ett av pitstopen. Kan vara den med filmen med George Lazenby när han hänger med ett gäng tajta brudar som hyptotiseras på natten. Tror Blofeld är med. Eller så blandar jag ihop ett par filmer. Lätt hänt...

MMA är enligt min åsikt lätt den tuffast/hårdaste sporten om man har i åtanke hur hur och mycket dom tränar och hur mycket stryk dom får under en match. Dock så är det oftast inte så allvarliga skader som uppstår. Visst hjärnskakningar och brytna händer hör väl till vanligheten, men inte så att man dör.

Tror det finns en gammal klassisk afrikansk sport, eller kanske mer tradition där dom lindar händerna med bindor och sen har på glaskross och spöar skiter ur varandra. Dock kanske det är något jag fått för mig då jag inte hittar någon info om det.

Sen så finns det en annan tradition i något asiatisk land. Typ Nepal eller liknande där det är fullt byslagsmål alla spöar alla eller så är det by mot by. Alla medel är tillåtna, folk slås ihjäl med stenar och andra tillhyggen. Detta är dock mer en årlig tradition än en sport, men det är fruktansvärt hårt, eller sjukt snarare.
Citera
2015-01-07, 00:42
  #65
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
...

Tror det finns en gammal klassisk afrikansk sport, eller kanske mer tradition där dom lindar händerna med bindor och sen har på glaskross och spöar skiter ur varandra. Dock kanske det är något jag fått för mig då jag inte hittar någon info om det.
....
Det finns nån afrikansk sport, som var någon slags manlighetsrit eller brudimpargrej från början, där man klättrar upp i ett högt träd, binder lianer runt fötterna och hoppar. Lianen ska stoppa fallet strax före marken, och med ytterst begränsad elasticitet. Det tycker jag verkar lite macho på nåt sätt.
Citera
2015-02-09, 22:05
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
WOW, vad sjukt. Aldrig hört talas om innan. Har suttit ca 30 minuter på youtube och kollat videor. Detta måste ju absolut räknas som en av dom tuffaste/mest krävande sporter i världen. Racet har funnits i över 100 år och över 230 personer har mist livet.



Handskarna är svintunna och nästan enbart till för att skydda sina egna knogar, dom är inte som boxningshandskar som ska "skydda" motståndaren.




Det här är också helt sjuk coolt. Fick också James Bond vibbar över det hela. Tror till och med att dom har spelat in en film vid ett av pitstopen. Kan vara den med filmen med George Lazenby när han hänger med ett gäng tajta brudar som hyptotiseras på natten. Tror Blofeld är med. Eller så blandar jag ihop ett par filmer. Lätt hänt...

MMA är enligt min åsikt lätt den tuffast/hårdaste sporten om man har i åtanke hur hur och mycket dom tränar och hur mycket stryk dom får under en match. Dock så är det oftast inte så allvarliga skader som uppstår. Visst hjärnskakningar och brytna händer hör väl till vanligheten, men inte så att man dör.

Tror det finns en gammal klassisk afrikansk sport, eller kanske mer tradition där dom lindar händerna med bindor och sen har på glaskross och spöar skiter ur varandra. Dock kanske det är något jag fått för mig då jag inte hittar någon info om det.

Sen så finns det en annan tradition i något asiatisk land. Typ Nepal eller liknande där det är fullt byslagsmål alla spöar alla eller så är det by mot by. Alla medel är tillåtna, folk slås ihjäl med stenar och andra tillhyggen. Detta är dock mer en årlig tradition än en sport, men det är fruktansvärt hårt, eller sjukt snarare.

Var inte det en fajt i nån komedirulle? Alltså påhittat?
Citera
2015-02-15, 23:58
  #67
Medlem
Golf på månen, gatuslagsmål där folk stenas till döds och motorcykel på bana med högsta dödstalen någonsin är nog lite tuffare än t.ex. ostrullning...


Krig kanske kan räknas som sport? Lär vara ganska tufft och dödligt...
__________________
Senast redigerad av Hygglo.von.Drakula 2015-02-16 kl. 00:00.
Citera
2015-02-16, 00:56
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Golf på månen, gatuslagsmål där folk stenas till döds och motorcykel på bana med högsta dödstalen någonsin är nog lite tuffare än t.ex. ostrullning...


Krig kanske kan räknas som sport? Lär vara ganska tufft och dödligt...

Nej, krig räknas inte som sport, varför skulle det göra det?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback