Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-06, 12:21
  #1
Medlem
Hej! Funderar starkt på denna utbildning, någon som har erfarenhet av denna utbildning? Verkar som att man får examen i företagekonomi..

Dela gärna med er av er tankar om denna utbildning, vart kan man få jobb osv
Citera
2014-04-06, 12:38
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
När du har gått en kurs i stavning kanske du kan få jobb på ett multinationellt företags ekonomi- eller marknadsavdelning.
Citera
2014-04-08, 19:01
  #3
Medlem
Detta är första året dom kör utbildningarna i global management. Verkar riktigt intressant, är också inne på att söka någon av dessa. Dock med inriktning på något annat språk än engelska då all utbildning utom det speciella språkvalet kommer att vara på engelska så det känns som att man kommer lära sig det iaf.
Citera
2014-04-09, 23:11
  #4
Medlem
O.J-Kushs avatar
Så dem som börjar HT14 kommer vara första kullen?

Hur är universitetet? Bra rykte?

Är också rätt intresserad av detta med inriktning på portugisiska.
Citera
2014-04-10, 20:15
  #5
Medlem
Det var så jag förstod det iaf.

Det är SU som håller i utbildningen. Dom har ju inte lika bra rykte som handels om man ser internationellt sett men fortfarande ett bra rykte.
Citera
2014-04-10, 23:21
  #6
Medlem
O.J-Kushs avatar
Tänker du söka utbildningen?

Verkar som den första utbildningen var ht13 om man kikar på hemsidan.
Citera
2014-04-11, 13:07
  #7
Medlem
Japp det kommer jag förmodligen att göra.

Hittade ingen antagningsstatistik för förra hösten så jag antog att det var första året. Har ett högskoleprov på 1.7, tror ni man kommer in på det?
Citera
2014-04-12, 19:25
  #8
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phacebook
Japp det kommer jag förmodligen att göra.

Hittade ingen antagningsstatistik för förra hösten så jag antog att det var första året. Har ett högskoleprov på 1.7, tror ni man kommer in på det?


funderar på samma, dock inte med engelska som språk.

det tror jag! har sämre och hoppas jag kommer in.
Citera
2014-09-01, 18:55
  #9
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
funderar på samma, dock inte med engelska som språk.

det tror jag! har sämre och hoppas jag kommer in.

Bumpar lite grann här då jag själv kommit över denna utbildning nu. Kom ni in? Verkar programmet intressant?
Citera
2014-09-02, 10:31
  #10
Medlem
Kom in och hade upprop i onsdags. Första föreläsningen är imorgon. Så kan tyvärr inte dela med mig så mycket av innehållet i programmet: Man pluggar FEK-1 och FEK-2 på engelska första året. År 2 pluggar du det språk du valt och sedan år 3 är det FEK-3 på engelska samt antingen mer studier inom språk eller ekonomi.

Kan återkomma med mer info när det rullat ingång på riktigt!
Citera
2014-10-08, 23:17
  #11
Medlem
Bump. Hur har det gått? Vad tycker ni än så länge?
Citera
2014-10-16, 12:16
  #12
Medlem
Det rullar på bra! Personligen tycker jag att vi har riktigt bra och engagerade föreläsare, med något undantag, som gör att en tre timmars föreläsning flyger förbi. Intressant och bra kursinnehåll. Nu är vi mitt i Principels of Accounting kursen efter att ha avslutat den första kursen i Marketing. Det enda jag tycker är lite märkligt än så länge är upplägget på seminarierna. Det är obligatorisk närvaro, inga ursäkter förutom med läkarintyg godtas. Även på de seminarier där vi inte har någonting att lämna in/redovisa utan mer är som en föreläsning för mindre klass, te.x. de på academic english.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback