Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-05, 14:38
  #13
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Den där liknar den jag hade mer en bilden jag länkade faktiskt, (har för mig att märket var Luxor) min var som sagt röd med en en tonad plastlucka där man öppnade hela fronten.

3 knappar fanns det Play, Stop, och spola framåt, istället för "volymratt" så var det ett skjutreglage.

Nu blev det oftopic igen
Det är en original Sony Walkman, en sån som jag hade (har). Den tar fyra batterier så den blir riktigt tung att bära runt på!
Citera
2014-05-06, 11:04
  #14
Medlem
Jellohs avatar
Kasett är punk! Coolare än att ge ut på minidisc. Släpp videon endast på betamax så är ni coolast i boken.
Edit: har hört att Roland Cedermark (inte så punk) fortfarande ger ut på kasett. Maila han å fråga!
__________________
Senast redigerad av Jelloh 2014-05-06 kl. 11:07.
Citera
2014-05-06, 17:11
  #15
Medlem
Chitagonghiltrexs avatar
Det finns en mängd olika små indie-kassettbolag i Sverige.
Många arbetar med väldigt många olika genrer
Mitt band släppte en EP på kassett 2012, inte för att vara creddiga utan med för att ett label frågade.
Det släpps mycket ambient/noize på kassett också i typ 100 ex upplagor.

Kassett låter skit men är väldigt billigt = ultimat indie.

kan vara en bra grej, kan också vara sjukt bajsnödigt.
Citera
2014-05-06, 21:56
  #16
Avstängd
frukostvins avatar
Jag vet att kassettband fortfarande är stort i öststaterna. Men varför skulle man vilja ge ut sin musik på det viset?

Det går inte ihop att vara en vänstermänniskar som du, och vilja ha betalt för kassetten, produktionskostnaden och distributionen - När det finns Internet och fri nedladdning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback