Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-05, 21:49
  #1
Medlem
Tja, nydligen börjat tänka seriöst på att ställa mig på scen om om något år. När jag kollar reglerna så är det 180cm-189cm max 6kg plus? jag är 184cm lång, det betyder att min maximala tävlings vikt får vara 90kg, eller hur? Då är min fråga.

Jag väger 94 kg nu och är långt ifrån nöjd med min fysik. Satsar på att nå 100 kg sen dra ner mig och se hur jag ser ut. Ni som kanske är mer erfarna. Bör jag satsa på bodybuilding istället? Jag vet ju inte vad som är normalt att gå ner inför en tävling? om det är 6,8,10 eller mer kg. Skulle uppskatta era erfarenheter och tips. =)


bless /Oscar
Citera
2014-04-05, 21:56
  #2
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Ifrån vad vill du att vi ska utgår ifrån när vi ger dig ett svar?
Citera
2014-04-05, 21:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Ifrån vad vill du att vi ska utgår ifrån när vi ger dig ett svar?
Vill du ha en bild? :P förstår inte vad du menar. Ifall med bild så kan jag lägga upp den med länk om jag får ngn sida jag kan lägga upp det på
Citera
2014-04-05, 22:08
  #4
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Tja, nydligen börjat tänka seriöst på att ställa mig på scen om om något år. När jag kollar reglerna så är det 180cm-189cm max 6kg plus? jag är 184cm lång, det betyder att min maximala tävlings vikt får vara 90kg, eller hur? Då är min fråga.

Jag väger 94 kg nu och är långt ifrån nöjd med min fysik. Satsar på att nå 100 kg sen dra ner mig och se hur jag ser ut. Ni som kanske är mer erfarna. Bör jag satsa på bodybuilding istället? Jag vet ju inte vad som är normalt att gå ner inför en tävling? om det är 6,8,10 eller mer kg. Skulle uppskatta era erfarenheter och tips. =)


bless /Oscar
Det beror på hur mycket fett du har på kroppen, man kan gå ner en hel del där. Hur mycket det kan bli är svårt att svara på, men ofta är man fetare än man tror.
Citera
2014-04-05, 22:08
  #5
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Vill du ha en bild? :P förstår inte vad du menar. Ifall med bild så kan jag lägga upp den med länk om jag får ngn sida jag kan lägga upp det på
Utan en bild eller en uppskattning av ditt underhudsfett så kan vi omöjligt ge dig ett svar som är någorlunda vettigt.

Så en bild uppskattas

http://imgur.com/
Citera
2014-04-05, 22:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det beror på hur mycket fett du har på kroppen, man kan gå ner en hel del där. Hur mycket det kan bli är svårt att svara på, men ofta är man fetare än man tror.

Okej, undrar mest bara. Kommer antagligen aldrig bli nöjd, men just nu är det men's physique som lockar och inte att bli ett stort monster hehe.

Senast låg jag på 7% BF då vägde jag 89kg. Får en känsla att det är inget att oroa sig över nu heller.
Citera
2014-04-05, 22:23
  #7
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Senast låg jag på 7% BF då vägde jag 89kg. Får en känsla att det är inget att oroa sig över nu heller.
Stämmer det så hade du varit i tävlingsform då. Men som jag skrev innan så går det inflation i kroppsfett och många uppskattar att de ligger lägre än vad de gör.
Citera
2014-04-05, 22:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Stämmer det så hade du varit i tävlingsform då. Men som jag skrev innan så går det inflation i kroppsfett och många uppskattar att de ligger lägre än vad de gör.

Folk som jag vet har tävlat har sagt dom ligger på 5-%BF. Bara för man ligger samt på låg BF betyder det inte man är i tävlingsform ju. Musklerna måste också finnas där.
Citera
2014-04-05, 22:27
  #9
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Folk som jag vet har tävlat har sagt dom ligger på 5-%BF. Bara för man ligger samt på låg BF betyder det inte man är i tävlingsform ju. Musklerna måste också finnas där.
94kg på 184cm med 7% då är du redo för din debut i MP inom tre månader
Citera
2014-04-05, 22:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
94kg på 184cm med 7% då är du redo för din debut i MP inom tre månader


Aha ni missuppfatta mig. 89kg 7% =). har inte bild på mig då. Men har hur jag ser ut nu.

http://imgur.com/cw65dyN 96kg över 10%bf garanterat xD
http://imgur.com/Tm5TGHq 94kg vet inte bf, har slutat mäta det och kollar mest i spegeln nu.
Citera
2014-04-05, 22:32
  #11
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Aha ni missuppfatta mig. 89kg 7% =). har inte bild på mig då. Men har hur jag ser ut nu.

http://imgur.com/cw65dyN 96kg över 10%bf garanterat xD
http://imgur.com/Tm5TGHq 94kg vet inte bf, har slutat mäta det och kollar mest i spegeln nu.
Vart sitter dina kilon?
Citera
2014-04-05, 22:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Vart sitter dina kilon?

Va? på mig :P??? xD
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback