Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-05, 21:13
  #1
Medlem
Hejsan!
Vad är det som gäller i dagens läge när det kommer till det alltid svåra valet.. Vilket drag/bete..
Vilket kör ni med och vad är väldigt bra?
Har inga stora grejer så kanske 25-34/35 gram brukar vara rätt lagom.
Vad skulle ni tipsa för drag?
Färgen får man självklart variera efter ljusheten i vattnet osv...

Mvh Mt
Citera
2014-04-05, 21:28
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Jag såg ett program på Kunskapskanalen i veckan där använde byns fiskare tvål, fisk fick de också.
Citera
2014-04-05, 22:04
  #3
Medlem
Draedons avatar
Hur långt är ett rep?

Herre gud, du får väl vara lite mer specifik; vad är det du vill fånga?
Citera
2014-04-05, 22:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Hur långt är ett rep?

Herre gud, du får väl vara lite mer specifik; vad är det du vill fånga?
Haha... Glömde det... Gädda
Citera
2014-04-05, 22:55
  #5
Medlem
idiamindadas avatar
Fick jag bara välja ett drag blev det ABU:s Utödraget i abborrfärg trots det ofta krokar i linan när man kastar.
Citera
2014-04-06, 10:00
  #6
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsToher
Haha... Glömde det... Gädda

Dåså. Det finns några klassiker som man alltid kan lita på som t.ex. ABU utö, atom och reflex. Sen bland wobblers så har du ju westins jätte, hi-lo, zalt, bomber 16a mflr. riktiga klassiker. Sen något ytgående som en buzzer eller en groda är alltid roligt att ha. Själv har jag den senaste tiden snöat in på gummibeten och tailbeten.

Sen är det ju så att finns hur mycket prylar som helst, trots att jag är en glad amatör har jag halva garaget fullt i fiskeprylar, det kommer alltid något nytt "hett" drag man bara måste ha och så fylls det på i lådorna. Men egentligen kommer man jävligt långt med ett par tre klassiker i draglådan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback