Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-08-29, 16:53
  #37
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowsticks

Men kom igen, Nordic camping & sports, man måste ju kunna leva med sig själv. Man ska inte glömma att investera i sitt eftermäle också.. Dessutom tror jag att dessa asgamar till företag (Attendo mfl) kan rasa ganska snabbt i värde och förhoppningsvis bli återbetalningsskyldiga i eventuellt mer anständig framtid.

Har inga som helst problem med att leva med mig själv.. Nya befolkningen måste väl bo någonstans? Ett " Vi har tyvärr inte bostäder, så vi kan inte ta emot fler" -alternativ, som förvisso hade varit rimligt, kommer ju knappast att ske.
Då skulle jag nog ha mer problem med att investera i tex SAAB eller det företaget som tillverkar drönare (kommer inte ihåg vad det hette) där man har som mål att döda människor. Eller ännu mer långsökt, McDonalds, som indirekt kommer mörda en ansenligt större mängd människor än vad alla drönare någonsin kommer att göra.
Håller med om Attendo, man behöver inte ha skrivit en doktorsavhandling om vinster i välfärden för att veta vad svenska folket tycker om det.
Citera
2014-08-30, 00:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Det finns många tillverkare av drönarflyg, både för militära och civila syften. Precis som SAAB fyller de goda syften, men kan som all annan teknologi missbrukas i orätta händer.
Citera
2014-08-30, 00:41
  #39
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
ja, fast spelbolag fungerar alltid för folk kommer alltid lockas till spel. Borde ju fungera även bättre om människor har pengar att spendera, så ett rikt land borde gynna spelbolag ännu mer..
Stämmer säkert, men mitt intryck är att det inte är några stjärnor som spenderar lönen på spel.

Spel utgör ju sinnebilden av oförmåga att motstå kickar, något som kännetecknar obegåvat folk. Skatt för folk som inte kan räkna, brukar spel och lotteri kallas.

En rik nation med låg IQ vore idealiskt, men kombinationen är svårfunnen.
Citera
2014-09-05, 22:51
  #40
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det finns många tillverkare av drönarflyg, både för militära och civila syften. Precis som SAAB fyller de goda syften, men kan som all annan teknologi missbrukas i orätta händer.

Nåja, nu var det här bara några få, ur luften tagna exempel. Om man letar flitigt så skulle man kunna hitta många oetiska mördarbolag.

I en otrygg värld skulle kanske assa abloy kunna vara ett alternativ?
Citera
2014-09-05, 23:43
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMyBrain
Absolut, ett företag som jag själv håller ögonen på. Men svenska börsen är förmodligen lite övervärderad. Bolaget kan väl sortera under säkerhetsbranschen, och kanske även byggbranschen som en leverantör om det byggs mer, vilket väl rimligen sker internationellt.
Citera
2014-09-06, 01:23
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
ja, fast spelbolag fungerar alltid för folk kommer alltid lockas till spel. Borde ju fungera även bättre om människor har pengar att spendera, så ett rikt land borde gynna spelbolag ännu mer..

Det är inte riktigt sant då det oftast är fattiga eller mindre välbeställda som spelar. Knark och droger däremot brukar mest rika köpa.
Citera
2014-10-03, 16:33
  #43
Medlem
CheckMyBrains avatar
Den bästa investeringen tror jag nog kan bli fastigheter.
Nu pratar vi om fastigheter i attraktiva, "vita" , bostadsområden.
Folk betalar gott för att bo så långt bort från kaosområden som möjligt och kommer gissningsvis att betala än mer när kaoset trappas upp.
Citera
2016-09-05, 11:14
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Problemet med securitas är att Sverige enbart är en mindre del av deras marknad väl?

Jo visst är det så men ser man till resten av världen så känns säkerhetsbranschen rätt trygg att investera i, liksom handeldvapen i USA. Varje terrordåd ger ett eftersvall på börsen.

EDIT: Sorry, såg inte förrän nu att jag svarar på en urminnes kommentar
Citera
2016-09-25, 20:44
  #45
Medlem
Såhär två år efter att tråden skapades kan man konstatera att de som investerade i flera av de nämnda bolagen har haft duktiga värdestegringar, ofta 100% eller mer.
Frågan är hur investeringsläget är idag, efter dessa uppgångar. Är det fortfarande läge att köpa in sig i Intrium Justitia, Assa Abloy, Nordic Camping? Givetvis vet ingen om det är bra eller dåligt läge utan man får ju göra bedömningar.
Finns det fler bolag eller tillgångsslag som ni tror kan gå bra till följd av invandringen?

Att välfärden kommer att haverera inom de kommande 5-10 åren har jag inte längre något tvivel om.
Är Magnus Henrekson's förutsägelse om att babbarna som vi skickat till småhålor i inlandet tids nog kommer att söka sig till städerna så kan nog bopriserna där stiga ännu mer.
https://www.youtube.com/watch?v=CoRw...ugm8IWCnMIvcZA
Vad tror ni?
Citera
2016-09-25, 21:02
  #46
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidenbrock
Såhär två år efter att tråden skapades kan man konstatera att de som investerade i flera av de nämnda bolagen har haft duktiga värdestegringar, ofta 100% eller mer.
Frågan är hur investeringsläget är idag, efter dessa uppgångar. Är det fortfarande läge att köpa in sig i Intrium Justitia, Assa Abloy, Nordic Camping? Givetvis vet ingen om det är bra eller dåligt läge utan man får ju göra bedömningar.
Finns det fler bolag eller tillgångsslag som ni tror kan gå bra till följd av invandringen?

Att välfärden kommer att haverera inom de kommande 5-10 åren har jag inte längre något tvivel om.
Är Magnus Henrekson's förutsägelse om att babbarna som vi skickat till småhålor i inlandet tids nog kommer att söka sig till städerna så kan nog bopriserna där stiga ännu mer.
https://www.youtube.com/watch?v=CoRw...ugm8IWCnMIvcZA
Vad tror ni?

Bopriserna stiger givetvis p.ga babbeimporten men kanske inte på det sättet du ovan menar?.
(Visst kommer flyktingar husera i hyreshusen och tränga bort etnisk Svenska men förklaringen bör ej ligga där).

Utan att babbeimporten ger mer arbeten inom den offentliga sektorn (Krävande sektorn) och ger då ett samhälle som har låg arbetslöshet ända fram till statsskulden ej anses bära upp mer eller helt enkelt dräneras i allt mer skenande takt tills det är kört i ett sista lopp om de sista slantarna som givetvis kommer tillfalla eliten.

Välfärden fram till det, kommer tyna bort i funktion tillsammans med ökad kriminalitet mött med allt mindre poliskår.

Men så länge folk har arbete samt statsskulden bär upp så finns det pengar att tjäna på de nischer du påpekat.

Om någon kris inträffar så kommer allt handla om insiderinformation när det väl smäller och har du inte god hand med någon regeringstopp eller storföretagare så är det svårt veta vad och hur det skall investeras på bästa sätt.
__________________
Senast redigerad av Mes 2016-09-25 kl. 21:06.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback