Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 01:46
  #121
Medlem
Reko45s avatar
har börjat äte grapefrukt och fy fan vad fräsch man känner sig efter en halva och definitivt en hel! folk pratar om c-vitaminkickar eller vitaminkickar överlag. sätt i dig en sånhär och du mår lite som en ny människa. de är lite som fruktens kaffe som piggar upp hela kroppen.

samtidigt finns det många positiva hälsoeffekter om grapefrukt som fettbränning, bättre andedräkt och bra mättnadskänsla etc.

världens bästa frukt helt enkelt!
Citera
2017-04-20, 10:00
  #122
Medlem
Furiennas avatar
Banan
Citera
2017-04-22, 11:20
  #123
Medlem
Qebuis avatar
Vattenmelon hands down.
Citera
2017-04-26, 12:17
  #124
Avstängd
mango, odck svårt att hitta en tung i sveriges butiker.
Citera
2017-04-27, 23:11
  #125
Medlem
Waldis avatar
Mogen persika, ananas och bär jordgubbar och odon
Citera
2017-04-28, 13:02
  #126
Medlem
Bertil85s avatar
Godisfrukt.
Citera
2017-04-28, 20:33
  #127
Medlem
McCarthy01s avatar
Apelsin och Mango. Ananas är också en favorit.
Citera
2017-04-28, 23:47
  #128
Moderator
rotadents avatar
Apelsin skulle jag säga, när den är söt och saftig är den svårslagen.
Citera
2017-04-28, 23:54
  #129
Medlem
Memmajemmas avatar
Apelsin och vattenmelon
Citera
2017-04-28, 23:56
  #130
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Apelsin skulle jag säga, när den är söt och saftig är den svårslagen.

Håller med! -Men för bekvämlighetens skull väljer jag de mer lättskalade kusinerna Clementin och Mandarin. (samt Satzumas). Har egentligen aldrig fattat skillnaderna på dessa tre.. Mandarinen är väl något större än clementinen och satzumasen.. (tror jag). Smakmässigt är apelsinen nog godast, men den är knepig att skala utan verktyg.
Citera
2017-04-28, 23:57
  #131
Medlem
Astrorbits avatar
Är det bättre frukt hos en frukthandlare än på typ ICA MXI?
Citera
2017-04-29, 00:00
  #132
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Håller med! -Men för bekvämlighetens skull väljer jag de mer lättskalade kusinerna Clementin och Mandarin. (samt Satzumas). Har egentligen aldrig fattat skillnaderna på dessa tre.. Mandarinen är väl något större än clementinen och satzumasen.. (tror jag). Smakmässigt är apelsinen nog godast, men den är knepig att skala utan verktyg.

Jag tycker inte att de mindre clementinerna, mandarinerna etc. är alls lika goda som apelsinen. Apelsin har mycket rejälare smak och jag föredrar den tio gånger av tio, även om det är gott med mindre citrus också. Jag brukar ta en skalkniv och skära ett kryss i den, sen går det snabbt att skala den. Sen beror det väl hur petig man är på att få bort allt det vita "innerskalet", jag tycker inte att det är så noga. Det går förstås att klyfta apelsinen också istället för att skala, men det blir inte lika trevligt tycker jag.

På jobbet äter jag dock bara mindre citrus, där orkar jag inte krångla med en apelsin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback