Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-05, 04:54
  #1
Medlem
Ah tjena, igår körde jag bröst igen då på gymmet, har efter att ha kört 3 split i ett halvår, gått över till att köra en muskelgrupp om dagen för lite omväxling, men iallafall, så var det ju bröst igår (torsdags) och dagen innan det var det ben

Iallafall idag(fredag) vaknade jag upp med världens dödande träningsvärk i den övredelen utav magen, under brösten, känner även i dem nedre delarna.. fan har jag gjort då? körde bänk till mestadels med lite isoleringsövningar, cables etc.

Sådan här träningsvärk i dem övre magrutorna har jag aldrig känt, inte ens när jag vanligtvis tränar magen, även om det inte händer så ofta, då det sägs att magen tränas ganska mycket med knäböj/marklyft! en polare sa att jag nog tränat fel, men ja körde som jag brukar göra :s kan det ha något med knäböjen dagen innan att göra?
Citera
2014-04-05, 08:05
  #2
Medlem
Mcreadys avatar
Dom brukar ju säga att den värsta träningsvärken kommer 24timmar efter så det kan ju stämma rätt bra. Annars låter det som du har tränat fel, kan inte tänka mig att det är från bänkpressen så måste ju vara nått av det andra =).
Citera
2014-04-05, 08:56
  #3
Medlem
qdqdqs avatar
Du kanske överdrev arken man ska ha på ryggen och använde hela kroppen för att häva upp vikten som SL. Ska man inte tävla i SL så är den pressen helt onödig, i byggarsyfte använder man enbart bröst, armar, axlar (man har lätt ark på ryggen och använder inte hela kroppen för att häva upp vikten).
Citera
2014-04-05, 16:53
  #4
Medlem
åhfan, ja så kan det mycket väl vara nu när jag tänker på det.. :=) Men det är alltså helt onödigt, magen tränas ingenting utav detta? för värken är helt galen, försöker göra en situp, helt omöjigt
Citera
2014-04-05, 17:00
  #5
Medlem
pezrulezhaakons avatar
adolfson

Om du kört kabelflies så är det inte så konstigt om du har träningsvärk i magen.
Citera
2014-04-07, 23:50
  #6
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Ah tjena, igår körde jag bröst igen då på gymmet, har efter att ha kört 3 split i ett halvår, gått över till att köra en muskelgrupp om dagen för lite omväxling, men iallafall, så var det ju bröst igår (torsdags) och dagen innan det var det ben

Iallafall idag(fredag) vaknade jag upp med världens dödande träningsvärk i den övredelen utav magen, under brösten, känner även i dem nedre delarna.. fan har jag gjort då? körde bänk till mestadels med lite isoleringsövningar, cables etc.

Sådan här träningsvärk i dem övre magrutorna har jag aldrig känt, inte ens när jag vanligtvis tränar magen, även om det inte händer så ofta, då det sägs att magen tränas ganska mycket med knäböj/marklyft! en polare sa att jag nog tränat fel, men ja körde som jag brukar göra :s kan det ha något med knäböjen dagen innan att göra?
Kanske har fått "träningsvärk" av att du studsat skivstången för hårt mot magen då du bänkat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback