Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-04, 21:57
  #1
Medlem
Hej fb. Jag har hängt en del på gymmet tidigare men har senaste 8 månaderna kört jim wendler 5-3-1 upplägget, med riktigt roliga resultat på styrkan! Nu när jag ska dra igång en liten deff ser jag att överkroppen har svarat oerhört mycket mer än underkroppen när det gäller muskelmassa, inte styrka. Det ser helt enkelt ut som att jag discogymmat, vilket jag absolut inte har. Benen har bara inte lagt på sig lika mycket massa som överkroppen.

Nu under deffen, är det ens värt att bara lägga fokus på underkroppen och bara underhållsträna överkroppen i hopp om att benen hinner ikapp. Eller är det kört med tanke på ett litet kaloriunderskott i några månader?
Citera
2014-04-04, 22:15
  #2
Medlem
Hodurs avatar
Med tiden kommer benen hinna ikapp när du når din platå hos överkroppen. Det är ganska svårt att avgöra kroppen med ögat, ta mått och se om du ökar runt vaderna och låren varje månad. För övrigt borde man inte vara så överdrivet fixerad.

Testa att deffa ner lite lägre.
__________________
Senast redigerad av Hodur 2014-04-04 kl. 22:18.
Citera
2014-04-04, 22:22
  #3
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Haha jag gillar att han marknadsför det som det enklaste programmet för råstyrka. Det var inte ett speciellt simpelt program.

Vilka ökningar har du gjort i dom tre stora?
Citera
2014-04-04, 23:08
  #4
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Haha jag gillar att han marknadsför det som det enklaste programmet för råstyrka. Det var inte ett speciellt simpelt program.

Vilka ökningar har du gjort i dom tre stora?
Vad är så avancerat med 5/3/1 menar du?

Kör igenom kroppen hårt så länge du ligger på underskott, sen när du äter mer mat så drar du upp träningsvolymen (den totala veckovolymen dvs, ett extra pass är enkelt att klämma in) för benen istället för att sänka överkroppsvolymen
Citera
2014-04-05, 21:01
  #5
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Vad är så avancerat med 5/3/1 menar du?

Kör igenom kroppen hårt så länge du ligger på underskott, sen när du äter mer mat så drar du upp träningsvolymen (den totala veckovolymen dvs, ett extra pass är enkelt att klämma in) för benen istället för att sänka överkroppsvolymen

Ja inte var det ett simpelt program inte. http://fitnesskolan.se/rastyrka-jim-...s-5-3-1-metod/

Fast det kanske är lättare än vad det verkar.
Citera
2014-04-05, 21:48
  #6
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja inte var det ett simpelt program inte. http://fitnesskolan.se/rastyrka-jim-...s-5-3-1-metod/

Fast det kanske är lättare än vad det verkar.
Det är skitsimpelt, det är halva grejen med 5/3/1.
Citera
2014-04-05, 21:54
  #7
Medlem
Träna på bara. Kör med byxor ett tag om du skäms för benen. Muskelmassa är för dyrbart för att slänga ut genom fönstret tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback