Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-04, 19:12
  #1
Medlem
Jag har följande dagsrutin:

* Äter ingenting alls på dagen innan träningen.
* Runt kl 12 börjar jag träna.
* Träningspasset börjar med 3 km löpning i 4:45-tempo, följt av styrkeövningar på olika maskiner, mest mage och bröst.
* Efter träning äter jag en protein-bar och typ en wrap eller baguette.
* Jag är runt 185 lång och väger 95kg.

Vad är förväntad effekt av detta, och vad finns det som jag uppenbart borde ändra?
Citera
2014-04-04, 19:23
  #2
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herreni
Jag har följande dagsrutin:

* Äter ingenting alls på dagen innan träningen.
* Runt kl 12 börjar jag träna.
* Träningspasset börjar med 3 km löpning i 4:45-tempo, följt av styrkeövningar på olika maskiner, mest mage och bröst.
* Efter träning äter jag en protein-bar och typ en wrap eller baguette.
* Jag är runt 185 lång och väger 95kg.

Vad är förväntad effekt av detta, och vad finns det som jag uppenbart borde ändra?
Du äter alltså en proteinbar och en fylld bagutte varannan dag? Inget mer?
Citera
2014-04-04, 19:25
  #3
Medlem
Maymons avatar
Du bör dricka 50g smör i kaffe med 1-2 msk MCT eller kokosolja innan ditt träningspass.
kroppen behöver inte använda sig av något insulin och det är en väldigt bra energikälla!
Citera
2014-04-04, 19:45
  #4
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herreni
Jag har följande dagsrutin:

* Äter ingenting alls på dagen innan träningen.
* Runt kl 12 börjar jag träna.
* Träningspasset börjar med 3 km löpning i 4:45-tempo, följt av styrkeövningar på olika maskiner, mest mage och bröst.
* Efter träning äter jag en protein-bar och typ en wrap eller baguette.
* Jag är runt 185 lång och väger 95kg.

Vad är förväntad effekt av detta, och vad finns det som jag uppenbart borde ändra?
Rent spontant känns det som att effekten blir att du väger mindre än 95 om ett tag.
Citera
2014-04-04, 19:58
  #5
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herreni
Vad är förväntad effekt av detta, och vad finns det som jag uppenbart borde ändra?
Vad förväntar du dig för effekt? Vad vill du uppnå?
Citera
2014-04-07, 12:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vad förväntar du dig för effekt? Vad vill du uppnå?

Jag vill loosa ett par kilo runt magen, samtidigt som jag förbättrar på musklerna lite, men det är egentligen lite högre prio med magen än biceps typ.

Jag var kanske lite otydlig med kosten: Jag äter alltså även på kvällen, samt ungefär likadant de dagar jag inte tränar. Det speciella är att jag inte äter något alls innan träningen.
Citera
2014-04-07, 13:19
  #7
Medlem
qdqdqs avatar
Haha läs på om kosthållning istället för att sitta här och vifta med att du inte vet mer om mat än en 5 åring.
Citera
2014-04-07, 13:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Haha läs på om kosthållning istället för att sitta här och vifta med att du inte vet mer om mat än en 5 åring.

Meh, jag frågar ju här för att jag inte vet mer om mat än en 5-åring? Vad är ditt problem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback